Kirjoittaja Aihe: Pikkutakin oikea istuvuus.  (Luettu 326213 kertaa)

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #300 : 27.02.13 - klo:00:07 »
^Liivi näkyy frakin alta.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #301 : 22.03.13 - klo:08:27 »
Brothersilla on tummansinistä pellava (35%)-puuvilla (65%) paikkataskullista irtotakkia, onko kukaan muu käynyt katsomassa?

Oma kokoni 48 istuu muuten täydellisesti, mutta hartioissa on jonkin verran toppausta ja pieni 0,5cm ylitys -toppaus ikäänkuin jatkuu tuon verran hartiasauman ohi hihan puolelle. Ei taida kannattaa ottaa projektia tuosta? Ilman noita toppauksia takki olisi lähtenyt välittömästi mukaan.

Kuvaa ei valitettavasti tullut otettua.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #302 : 22.03.13 - klo:10:08 »
^MTOP-setissäni on päällä koko 46. Pidän itse kovasti. Villen vinkki olkatoppausten poistamisesta saattaisi toimia, mutta itse olen tyytyväinen rakenteeseen.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #303 : 26.03.13 - klo:17:55 »
Kävin vielä kokeilemassa kokoja 48 ja 50. Pientä hartiaylitystä tulee varsinkin 50:ssä, vaikka se on muuten sopivampi, nappikin menee kiinni :) 48 on selvästi tyköistuvampi, hartiat paremmat mutta nappi ollessa kiinni vetää vyötäroltä. Kuvissa 48-kokoisessa on punainen taskuliina.

En ostanut kumpaakaan (vielä).

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #304 : 26.03.13 - klo:18:26 »
^ Ei tuo leikkaus näytä sopivan vartalollesi kummassakaan koossa. Vetää niin rumasti ylemmän napin kohdalta.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #305 : 26.03.13 - klo:19:25 »
^näinpä se taitaa olla. Jatketaan etsiskelyä.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #306 : 27.03.13 - klo:00:11 »
^^Samaa mieltä, jätä ihmeessä kauppaan.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #307 : 10.04.13 - klo:10:51 »

holipompeli

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #308 : 10.04.13 - klo:12:08 »
Brothersilla on tummansinistä pellava (35%)-puuvilla (65%) paikkataskullista irtotakkia, onko kukaan muu käynyt katsomassa?

Oma kokoni 48 istuu muuten täydellisesti, mutta hartioissa on jonkin verran toppausta ja pieni 0,5cm ylitys -toppaus ikäänkuin jatkuu tuon verran hartiasauman ohi hihan puolelle. Ei taida kannattaa ottaa projektia tuosta? Ilman noita toppauksia takki olisi lähtenyt välittömästi mukaan.

Kuvaa ei valitettavasti tullut otettua.

Tismalleen sama ongelma tuon takin kanssa ja koko vieläpä sama, muuten istuu täydellisesti. Pakko vissiin treenata hartioita.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #309 : 10.04.13 - klo:12:15 »

Oma kokoni 48 istuu muuten täydellisesti, mutta hartioissa on jonkin verran toppausta ja pieni 0,5cm ylitys -toppaus ikäänkuin jatkuu tuon verran hartiasauman ohi hihan puolelle.

Olisiko italialainen takki? Kyseessä voisi siinä tapauksessa olla jokin italiailainen gimmicki. Mulla on nimittäin tismalleen sama ongelma oman Canalin puvun takissa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #310 : 10.04.13 - klo:12:34 »

Oma kokoni 48 istuu muuten täydellisesti, mutta hartioissa on jonkin verran toppausta ja pieni 0,5cm ylitys -toppaus ikäänkuin jatkuu tuon verran hartiasauman ohi hihan puolelle.

Olisiko italialainen takki? Kyseessä voisi siinä tapauksessa olla jokin italiailainen gimmicki. Mulla on nimittäin tismalleen sama ongelma oman Canalin puvun takissa.

Jatkuuko toppaus vai onko kyseessä kuulavanu?
Kaikki villa tottelee rautaa.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #311 : 10.04.13 - klo:14:38 »

^ En osaa sanoa. Saisiko näistä selvitettyä:


Gene

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 200
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #312 : 10.04.13 - klo:14:53 »
Anteeksi pikkasen ohi aiheen huutelu, mutta lukeeko Erno Canalisi povitaskun infolätkässä modello-kohdassa 13-, 14- vai 15-alkuinen numerosarja? 13xxx-numeroiset Canalit ovat hartioiltaan tosi tömäkät ja leikkaus suht "laatikkomainen", ja toi on ihan sitä mitä valmistaja kyseisen modellon puvuilta hakeekin.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #313 : 10.04.13 - klo:17:13 »
^^Näyttäisi olevan melkoisen muhku toppaus hartian reunassa. Joku toinen tietää tälle hienomman nimikkeen. Minä olen muutaman takin kohdalla repinyt tuon osan irti, lopputuloksena istuvuus on parantunut selvästi. En tietenkään suosittele, jos repäisy vähänkin epäilyttää.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #314 : 10.04.13 - klo:17:21 »
Canalini povarissa onkin juuri "Modello13290", eli tömäkkä malli siis? En ihan heti uskalla ryhtyä repimään itse kohtuullisen uutta Canalia. Hieman tosin nyt harmittaa tuo tömäkkyys, töpinöissäni en sitä sovituksessa pannut merkille. Kannattaisikohan vatturilta kysellä muokkausmahdollisuuskista, onkohan kuinka hankalaa ja kallista? Vai lieneekö lainkaan järkeä lähteä puvun luonteen vastaisia muutoksia tekemään.

EDIT: Kyllähän tuota ihan sujuvasti pitää yllään, mutta vähän jurppii silloin koko ajan.