Kirjoittaja Aihe: Pikkutakin oikea istuvuus.  (Luettu 325823 kertaa)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #105 : 13.08.12 - klo:12:46 »
Vintagea kumpikin, valmistajat aikaa sitten kadonneita. Harmaa on Harris Tweediä kankaaltaan.

Myyjä on sinisterbends, tässä tämänhetkinen listaus: http://www.ebay.com/sch/sinisterbends/m.html

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #106 : 17.08.12 - klo:14:52 »
Tässä jälleen oiva kuva täydellisestä istuvuudesta StyleForum-nimimerkki ColdEeyePugilistilta.

Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #107 : 17.08.12 - klo:15:00 »
^Melko rajattu detailikuva jos tarkoitus on kuvata takin istuvuutta muutenkin kuin hartioista

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #108 : 17.08.12 - klo:16:42 »
Istuvuus on vaikea laji. Yksi viihtyy väljässä, toinen lihastanuolevan tiukassa. Professoreilla taas on jopa suotavaa, ettei arvon tria erota rapajuoposta. Näin oppinut osoittaa, ettei tarvitse turhan tarkkaa asua tullakseen arvostetuksi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tauno

  • Vieras
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #109 : 17.08.12 - klo:22:40 »

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #110 : 17.08.12 - klo:22:46 »
Juurikin näin!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #111 : 17.08.12 - klo:23:16 »
Pahan näköiset housut. En pidä.
get your kicks on route six six six

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #112 : 22.08.12 - klo:17:46 »
Syyshankinnat-ketjun innoittamana tilasin samettitakin. Muutoin olen melko tyytyväinen (pudottakaa vaan maan pinnalle), mutta niskaan muodostuu poimu. Lienee korjattavissa ompelijalla? Lisäksi tuossa oikean (kuvassa vasen) hartian seudulla tapahtuu jotain, mutta niin käy monissa muissakin takeissa, hartiani lienee riittävästi epäsymmetriset.

Takkihan on kolmenappinen, mutta ajattelin rollata ylimmän piiloon.

Muita kommentteja?

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #113 : 22.08.12 - klo:17:48 »
^Kauluksen lasku, pieni homma. Tai ainakin itselläni ollut.

Rintatasku näyttää kummalta, onko siinä joku läppä pystyssä?

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #114 : 22.08.12 - klo:21:47 »
^^Kannattaisikohan tuosta ottaa vähän vyötäröltäkin sisään? Vai onko takki tarkoituksella tuon mallinen?

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #115 : 22.08.12 - klo:22:01 »
Minun silmiini tuo näyttäisi taas kokoa liian pieneltä, vaikka hartioista istuukin. Vyötärön kohta, keskimmäinen nappi, liian ylhäällä ja hihat liian lyhyet, kuten myös paidassa. En kyllä ole mikään varsinainen irtotakkiguru, joten korjatkaa jos olen väärässä.
Keep Calm and Carry On.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #116 : 22.08.12 - klo:22:49 »
Syyshankinnat-ketjun innoittamana tilasin samettitakin. Muutoin olen melko tyytyväinen (pudottakaa vaan maan pinnalle), mutta niskaan muodostuu poimu. Lienee korjattavissa ompelijalla? Lisäksi tuossa oikean (kuvassa vasen) hartian seudulla tapahtuu jotain, mutta niin käy monissa muissakin takeissa, hartiani lienee riittävästi epäsymmetriset.

Takkihan on kolmenappinen, mutta ajattelin rollata ylimmän piiloon.

Muita kommentteja?

Johtonapin pitäisi olla jotakuinkin tarkalleen nappien puolivälissä. Hartioihin auttaa kauluksen lasku. Jokunen sentti lisää helmaan (peffan alareunan tasalle - tai vähintään max. 2cm siitä ylöspäin, jos hanuripakastimista tykkää) tekisi myös hyvää.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Sprezzaturpa

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #117 : 22.08.12 - klo:23:47 »
Minun silmiini tuo näyttäisi taas kokoa liian pieneltä, vaikka hartioista istuukin. Vyötärön kohta, keskimmäinen nappi, liian ylhäällä ja hihat liian lyhyet, kuten myös paidassa. En kyllä ole mikään varsinainen irtotakkiguru, joten korjatkaa jos olen väärässä.

Näin sanoisin mäkin. Hartioista tuo näyttäisi hieman jopa kapealta. Voi olla kamerakulmastakin kiinni, mutta vähän muodottoman näköinen rotsi muutenkin.

Miten jengi muuten arpoo hartiamitat, jos esim. hommaa vaatteita eBaysta? Olen huomannut, että omista pikkutakeistani hartiamitat saumasta saumaan voivat vaihdella parillakin sentillä ja silti istuvuus on aikalailla sama.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #118 : 23.08.12 - klo:08:35 »
Kiitos kommenteista. Takki on todellakin ennemmin pieni kuin iso, sisäänottovaraa ei tällä hetkellä ole, mutta ehkäpä keskivartaloni kaventuu syksyn aikana... Mua hieman häiritsee tuossa rintataskussa oleva "jälki" - sellainen painauma, mitä sametissa silloin tällöin näkee. Ikäänkuin kuuluu kankaan ominaisuuksiin, mutta on tuossa hieman liian iso ja näkyvällä paikalla.

Pitää nyt miettiä, pidänkö vai palautanko.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #119 : 23.08.12 - klo:08:38 »
Onhan tuo olemukseltaan muutenkin aika karu kun vakosametissa kaikki nuo dartit ja saumaukset näkyvät niin voimakkaan erottuvina. Varmaankin ns. acquired taste.