Kirjoittaja Aihe: Kenkien leveysmerkinnät  (Luettu 3598 kertaa)

Riku

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Kenkien leveysmerkinnät
« : 29.07.09 - klo:14:35 »
Selvisi tuossa hetki sitten, että Crockett & Jonesin kenkien leveysmerkinnät ovat erilaiset kuin esim. Church'silla. Church'sin leveydet ovat F/G/H, tarkoittaen normaali/leveä/extraleveä, mutta C&J:n vastaavat kirjaimet ovat E/F/G.

Villellä oli blogissa tietoa Cleverleyn merkinnöistä, jotka olivat erilaiset kuin kumpikaan noista.

Barkerin leveydet ovat yhtäläiset Church'sin kanssa.

Mikäli tiedätte muiden valmistajien käytäntöjä, kertokaa toki.


Riku

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Kenkien leveysmerkinnät
« Vastaus #1 : 29.07.09 - klo:14:40 »
Loakella taisi olla E narrow, F normal, G wide ja H extra wide. Olen ollut siinä luulossa, että nämä leveydet pätevät kaikkiin englantilaisiin kenkiin.

Riku

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Re: Kenkien leveysmerkinnät
« Vastaus #2 : 29.07.09 - klo:14:47 »
C&J-tiedon sain suoraan heidän liikkeensä myyjältä, joka itse otti puheeksi Church'sin, mutta sovituksen kautta saatua omaa kokemusta ei (vielä) ole.

Loakea, Barkeria ja Church'sia on jaloissa käynyt, ja niissä kaikissa (9.5)G on tuntunut jokseenkin samalta.


Riku

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Kenkien leveysmerkinnät
« Vastaus #3 : 29.07.09 - klo:16:36 »
Eri valmistajien kokomerkinnät ovat ärsyttävän poikkeavat toisistaan. Jonkinlainen standardimerkistö olisi kovasti tarpeen.

Olen saanut seuraavan käsityksen John Lobbin mitoituksesta:

E - normaali
EE - leveä
EEE - erittäin leveä

Näiden lisäksi istuvuuteen vaikuttaa Lobbin käyttämä lesti.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Re: Kenkien leveysmerkinnät
« Vastaus #4 : 29.07.09 - klo:19:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville"
Eri valmistajien kokomerkinnät ovat ärsyttävän poikkeavat toisistaan. Jonkinlainen standardimerkistö olisi kovasti tarpeen.

Olen saanut seuraavan käsityksen John Lobbin mitoituksesta:

E - normaali
EE - leveä
EEE - erittäin leveä

Näiden lisäksi istuvuuteen vaikuttaa Lobbin käyttämä lesti.

Jeps, eri leveyksien rinnalla lisähaasteen antaa eri lestivaihtoehdot jotka eroavat leveyksiltään merkkikohtaisestikin.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Kenkien leveysmerkinnät
« Vastaus #5 : 30.07.09 - klo:22:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Riku"
C&J-tiedon sain suoraan heidän liikkeensä myyjältä, joka itse otti puheeksi Church'sin, mutta sovituksen kautta saatua omaa kokemusta ei (vielä) ole.

Tämä on ihan täyttä arvailua, mutta johtuisikohan tuo Crockett & Jonesin käytäntö siitä, että C&J:n lestit ovat useimpiin muihin englantilaisiin valmistajiin verrattuna pitkänomaisia ja siis kapeampia. Itselläni on esim. yhdet C&J:n lestillä 482 olevat solkikengät joissa minulle sopi aivan mainiosti puoli numeroa normaalia pienempi kenkä, koska lesti on niin pitkä. C&J tuntuu muutenkin varsin mukavalta kapoisessa jalassani.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.