Kirjoittaja Aihe: Vaatteiden teettäminen ompelijalla  (Luettu 36426 kertaa)

J. Toivanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #75 : 26.04.12 - klo:18:19 »
En tiedä onko tähän tarpeeseen olemassa sopivaa ketjua, mutta aion teettää itselleni puvun ja haluaisin muutamia neuvoja.
Olen katsonut kankaita tältä valmistajalta ja olen pohtinut tuhdimman hiilenvärisen herringboneflanellin hankkimista. (http://stores.ebay.co.uk/Quality-English-Fabric-by-Harrisons/Superfine-All-Wool-/_i.html?_fsub=1220538016&_sid=958854746&_trksid=p4634.c0.m322) Kuvissa se sarja on punareunaisella tekstillä.
Haluaisin puvun, joka laskeutuisi kauniisti ja jonka kangas olisi kestävää. Tämä 400 gramman villa tuntuu hyvältä, vaikka hiukan epäilyttää vielä materiaalin paksuus. Kesäpukua siitä ei tulisikaan, mutta pohjoismaissa voi kesälläkin olla kylmä.
Haluaisin kaksirivisen liivin ja pystykauluksen takkiin. Housut voisivat olla nuorekkaan malliset, mutteivät liian kapeat.
Armouryn Alanin navypuku on aika lähellä ideaalia (http://25.media.tumblr.com/tumblr_lsmyx3Jg801qc8xtuo1_r1_500.jpg)



J.T.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #76 : 26.04.12 - klo:21:04 »
^ Ei 400 grammainen kangas mitään järisyttävän tuhtia ole, mutta raskaammasta päästä kuitenkin. Kyllä se ihan hyvin kolmen vuodenajan pukuun sopii.

Tarkoitit ilmeisesti tätä kangasta? Huomioi, että sitä on - ainakin tuotekuvauksen mukaan - myynnissä vain 3,5 metriä. Kysy käyttämältäsi ompelijalta/vaatturilta, että riittääkö se haluamaasi pukuun. Takkiin tarvitaan yleensä 2-2,5 metriä kangasta ja housuihin 1,5-2 metriä. Lisäksi tuon kalanruotokuvion kohdistaminen voi vaatia hieman ylimääräistä kangaista.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

J. Toivanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #77 : 26.04.12 - klo:21:37 »
Ajattelin joko navya tai charcoalia, mutta taidan päätyä hiileen, sillä se on loppujen lopuksi universaalimpi. Tästä tulisi ensimmäinen teetettämäni puku, joten tulisi aloittaa klassisesta ja kestävästä. Jos ehdotuksia tai ajatuksia on, otan niitä mielellään vastaan.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #78 : 26.04.12 - klo:22:27 »
J., olen lukenut niin usein samasta asiasta, etten voi olla lisäämättä: vasta ensimmäisen kolmen taikka viiden tilausvaatteen jälkeen selviää, mitä todella haluaa. Niin sanotut oppirahat voivat muodostua koviksi. Neuvojahan voisimme jakaa vaikka kuinka, mutta viime kädessä itse päätät siitä mitä pukuun tulee ja mikä taas jää harmittamaan poissaolollaan.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

J. Toivanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #79 : 27.04.12 - klo:12:23 »
Aivan totta, Ville. Olen itse vastuussa tilaamastani. Luulisin tietäväni, mitä haluan, mutta kaipa se kaikki selvenee tulevaisuudessa. Eniten mietityttää materiaalin paino, mutta luulisin kokeilevani edellämainittua siitä huolimatta.


Socrates

  • Vieras
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #80 : 29.04.12 - klo:14:08 »
J., olen lukenut niin usein samasta asiasta, etten voi olla lisäämättä: vasta ensimmäisen kolmen taikka viiden tilausvaatteen jälkeen selviää, mitä todella haluaa. Niin sanotut oppirahat voivat muodostua koviksi. Neuvojahan voisimme jakaa vaikka kuinka, mutta viime kädessä itse päätät siitä mitä pukuun tulee ja mikä taas jää harmittamaan poissaolollaan.

Itse en oppirahojen suolaisuutta pelkäisi, vaate on kuitenkin käyttötavaraa ja maku, tyyli, tarpeet yms. muuttuvat joka tapauksessa vuosien mittaan. Vaikka kokisi speksanneensa vaatteensa kerralla valmiiksi ja loppuelämäksi, niin hyvin suurella varmuudella se ei täytä samoja loppuelämän kriteereitä vaikkapa viiden vuoden päästä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #81 : 29.04.12 - klo:16:03 »
Kyllä päälle tuhannen euron oppiraha on minulle hyvin pistävä. J. on siitä onnellisessa asemassa kun voi Viron huokeaa hintatasoa käyttää hyväkseen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Socrates

  • Vieras
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #82 : 29.04.12 - klo:17:12 »
Kyllä päälle tuhannen euron oppiraha on minulle hyvin pistävä. J. on siitä onnellisessa asemassa kun voi Viron huokeaa hintatasoa käyttää hyväkseen.

Ei kai ensimmäinen tilausvaate nyt automaattisesti kusahda?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #83 : 29.04.12 - klo:18:01 »
Tuskin se täydellinenkään on, jos ei ole bespoke.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Re: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #84 : 29.04.12 - klo:19:01 »
Tuskin se täydellinenkään on, jos ei ole bespoke.

Bespokessakin "täydellisyys" kehittyy, oikeastaan juuri siksi, että asiakas oppii vähitellen, mikä on mahdollista, mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä.

Ensimmäisessä tilauksessa kannattaa ennemmin olla konservatiivinen kuin ottaa kaikki pelit ja vehkeet settiinsä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #85 : 29.04.12 - klo:19:38 »
Voin allekirjoittaa väitteen. Ensimmäinen oli mulla ainakin surkea.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Vaatteiden teettäminen ompelijalla
« Vastaus #86 : 11.05.12 - klo:10:39 »
Tilasinpa juuri kaksi metriä kermanväristä pellavakangasta ja kaksi metriä laivastonsinistä puuvillatwilliä. Ensimmäisestä kankaasta teetän ompelijalla irtohousut, toisesta chinot.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.