Kirjoittaja Aihe: Uhkia vai mahdollisuuksia? Ideoita ja kokemuksia väreistä & yhdistelmistä  (Luettu 24143 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili





Mustavalkoinen on aika extreme. Ruskeavalkoinen on jo kesympi. Ruskea-kermanvalkoinen ja ruskea-vaaleanruskea tuskin kiinnittävät suuremmin huomiota: Tyhmempi ei huomaakaan ja fiksut ymmärtävät pitää turpansa kiinni...
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Ei kannata nyt kansalaiset vängätä. Tane ja Jaro on vähän aikaa sitten sanoneet spekuista kaiken sen minkä niistä tarvitsee sanoa. T ja J ovat oikeassa muuta väittävät väärässä.

Spectatorit on todella ihan kivat jos sattuu olemaan Al Capone tai Nucky Thompson. Vuonna 2012 specut on täyttä larppausta, sanokaa mitä sanotte. Ei toimi.
« Viimeksi muokattu: 04.05.12 - klo:22:11 kirjoittanut ivyman »
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Sivuvinkkinä: minulla olisi kaupan Loaken musta-valkoinen pari koossa 42. Lepolestit ja kerran sovitettu.

"As seen on Keikari."
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Ei kannata nyt kansalaiset vängätä. Tane ja Jaro on vähän aikaa sitten sanoneet spekuista kaiken sen minkä niistä tarvitsee sanoa. T ja J ovat oikeassa muuta väittävät väärässä.

Spectatorit on todella ihan kivat jos sattuu olemaan Al Capone tai Nucky Thompson. Vuonna 2012 specut on täyttä larppausta, sanokaa mitä sanotte. Ei toimi.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Spectatorit ovat mielestäni koomiset kengät,mutta jokainenhan
on itse oman elämänsä koomikko.
« Viimeksi muokattu: 04.05.12 - klo:23:49 kirjoittanut haukka »
" how`s it for stains?"

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Spectatorit ovat mielestäni koomiset kengät,mutta jokainenhan
on itse oman elämänsä koomikko.

Voin kertoa että jos minä pistäisin spectatorit jalkaan niin ketään ei takuulla naurata.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
(Pitäisikö tämä ketju muuttaa pelkästään spektaattorikenkiä koskevaksi?)

Harkitsin itsekin spektaattorikenkiä kesäksi, mutta luovuin lopulta ajatuksesta, koska ne eivät ole tarpeeksi monikäyttöiset nykyiseen kenkätarpeeseeni nähden.

Spektaattorit ovat tosiaan aika hankalasti yhdisteltävät kengät. On vaikea kuvitella niitä ilman irtotakkia tai pukua, joten ns. moderneihin rentoihin setteihin niitä on parasta olla yhdistämättä. Sen sijaan todella klassisiin rentoihin asuihin, joihin kuuluu irtotakki ja irtohousut, spektaattorit sopisivat varmasti oikein hyvin, vaikka elämmekin vuotta 2012. Tällaisessa tapauksessa pukeutumisen lähtökohtana pitää kuitenkin olla ne spektaattorit ja muu asu kasataan niiden ympärille. Se ei kuitenkaan tarkoita, että spektaattoreiden pitäisi olla asun huomiota herättävin osa - oikeastaan päin vastoin.

Asun kaikkien muiden osien pitää siis tukea spektaattoreita vielä korostetummin kuin kenkiä yleensä. Spektaattorit ovat niin näyttävät kengät, että joutuessaan liiallisen huomion kohteeksi ne näyttävät täysin irrallisilta (vrt. kondan asu MTOP-ketjussa).

Näistä Laurence Fellowsin piirroksista näkee hyvin, millaiset asukokonaisuudet ovat mielestäni parhaita spektaattorikengille.





Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Markiisi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vaaleanharmaan puvun ja olkihatun kanssa menevät hyvin

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
(Pitäisikö tämä ketju muuttaa pelkästään spektaattorikenkiä koskevaksi?)

Muuta toki! Kyllä tämä aihe yhden ketjun elättää siinä missä moni muukin.

Lisää kuva-aineistoa. Kuka muuten mahtaa tehdä RL:n kengät kun kehtaavat yli 1000£ kuvan parista rahastaa?

« Viimeksi muokattu: 05.05.12 - klo:10:35 kirjoittanut Co-respondent »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
(Pitäisikö tämä ketju muuttaa pelkästään spektaattorikenkiä koskevaksi?)

Väittäisin näistä kengistä jo olevan ketjun...

Musta-valkoiset specsit seersucker-housujen ja kaikkien valkoisten housujen kaveriksi. Toki ilmankin pärjää, mutta spectatorit nyt vain sattuvat olemaan upeita.

Ainoastaan jos sattuu olemaan kesäasunto Mainen osavaltiossa.

Eikö se hyväksyntä ja hylkimisketju ole sisällöltään juuri tätä varten? Näin ainakin itse käsitin.

Mietin asiaa sekunnin ja sitten mokasin ajatukseni aloittamalla katselijakengillä... Alun perin ajattelin jotta siinä missä hyväksyntä ja hylkiminen on enemmän vääntöä jonkun vaatekappaleen olemassaolon oikeutuksesta niin täällä voi keskustella yhdistelmistä ja väreistä.

Spektaakkelimainen spektaattorikeskustelu toki on enemmän hyväksyntäkeskustelua...
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Menisiköhän tämä pulmani tähän ketjuun, vai pitäisikö pistää satunnaisiin kysymyksiin?

Eli minä olen nyt mieltynyt väreistä pullonvihreään/tummanvihreään ja aion hankkia sellaisen o-aukkoisen neuleen/neuleita. Jalkaani ajattelin laittaa chinot, väreinä joku vaalea ruskea tms, syksyllä/talvella sammareita. Kengiksi Loaken Asquith-satulakengät (oliivi/ruskea) ja erilaisia ruskeita viritelmiä.

Mitä värejä paitaan sinne neuleen alle? Mitkä paidan värit teistä mätsäävät hyvin vihreän kanssa? Roetzelin kirjassakin mainitaan joka kohdassa miten pullonvihreä on klassinen väri, mutta koko kirjassa ei taida olla yhtään kuvaa siitä millaisten värien kanssa sitä yhdistellään.

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Punaiset housut nyt ovat ihan peruskauraa, ehkä joku niistä hätääntyi joskus 2008 vuonna.

Spectatorit olen nähnyt toimivan livenä kahdella henkilöllä:
-Entisellä esimiehelläni, joka piti niitä (ruskea nahka-beige pellava) kesäisin tum. sinisten farkkujen, valkoisen paidan ja vaal. beigen pellavatakin kanssa.
-Isoisälläni, yleensä ruskea-valkoisina, valkoisten housujen ja sinisen, liilan tms. kesäpaidan kanssa.
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Spectatorit ovat mielestäni koomiset kengät,mutta jokainenhan
on itse oman elämänsä koomikko.

Voin kertoa että jos minä pistäisin spectatorit jalkaan niin ketään ei takuulla naurata.

Sekin on paha asia jos ne aiheuttavat katsojassa itkun.

...

Käyttäkää toki jos huvittaa, kyllä tyylejä maailmaan mahtuu. En vain pidä spekuista itse ja koen ne jotenkin huonolla tavalla vanhahtaviksi.
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
co-res: RL:n hintavimmat popot valmistaa Greenin Eetvartti tai sitten Silvano Sassetti. Molempien omien mallistojenkin popot maksavat USA:n puolella yli tuhat dollaria.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Eksperimentti niillä.



Harry, farkut, Solovairit.
« Viimeksi muokattu: 05.05.12 - klo:19:02 kirjoittanut vocatus »

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Instant mannevibat. Ei jatkoon.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)