Keikari > Kaunis elämä

Taskuveitsi

(1/24) > >>

meht:
Mielestäni taskuveitsi kuuluu miehen pakollisiin arkiesineisiin siinä missä kynäkin, itse olen taskuveitsen ylpeä omistaja ollut 7 vuotis päiviltäni asti jolloin sain ensimmäisen Sveitsiläisen linkkarini. Itse näen taskuveitsen näppäränä työkaluna arjen pieniin askareisiin, en missään tapauksessa olemaan mikään pahanpäivän vara itseä kohtaan esiintyvän uhan takia.

Mallit ja merkit on vuosien kuluessa vaihdelleet taskuveitsissäni Victorinox:in, Wegnerin, Spydercon, CRKT:in, Böker:n, ja usean muun valmistajan tuotteita on tullut kokeiltua. Tällä hetkellä jo muutaman vuoden ajan on taskuveitsenäni palvellut Sveitsiläisen valmistajan malli jonka valitsin lähinnä kätevän kynä ominaisuuden sekä koon takia joka on kuin tehty farkun pikku taskuun sopivaksi .

Kenties hauskin taskuveitseni on tähän asti ollu pieni Swiss+Tech:in valmistama näkemys ultra pienestä monitoimityökalusta, ja lisäksi todella laadukkaasta sellaisesta

Haaveena olisi joskus löytää pienen pieni yksiteräinen kääntöveitsi norsunluu kahvoineen sekä damaski terineen, siinä vasta olisi taskuveitsi !

Arska:
Minäkin kannan mukanani Victorinoxia, malli alumiinikuorinen Soldier, ja se on usein pelastanut pienemmästä tai suuremmasta pulasta.

Riku:

--- Lainaus käyttäjältä: "meht" ---Kenties hauskin taskuveitseni on tähän asti ollu pieni Swiss+Tech:in valmistama näkemys ultra pienestä monitoimityökalusta, ja lisäksi todella laadukkaasta sellaisesta
--- Lainaus päättyy ---

Wow, onpa mainio idea. Avainnipun kera tuo olisi aina mukana ja "yleensä" ei paljoa enempää teriä pikkujutuissa tarvitse. Menee heti tilaukseen, kiitoksia vihjeestä!

Riku

meht:
Omassa käytössäni tuo Utily-key on kestänyt monta vuotta käyttöä ja avaimissa pitämistä, tuossa käytössä kestää varmasti lopun ikään. Pikku apulaisen ei aivan hetkessä uskoisi sisältävän 2 talttapää ruuvaria, veistä, sahalaitaista veistä sekä  pullonkorkin avaajaa. Lisäksi laite lukkiutuu sekä auki että kiinni asentoon. Muistaakseni puljusta joskus tuon tilasin, tosin muistan että heillä tuota olisi ollut vain lyhyen aikaa valikoimissa.

Riku:
Ebaysta saa sopivasti :) Ihmeen halpa mielestäni (noin 10 euroa), olisin odottanut hinnan olevan jossain 20-30 euron välillä.

Riku

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta