Kirjoittaja Aihe: Church's: käyttökokemuksia  (Luettu 51216 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #60 : 03.12.12 - klo:12:07 »
^ Tällaista palautetta on kiva lukea.

Sitä olen joskus pohtinut, että aina valitellaan uusimista kalliiksi ja työlääksi, vaikka samalla uusiutumisella osittain perustellaan kunnon kenkien hankintaa.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #61 : 04.12.12 - klo:10:39 »
Ei tuo halpaakaan ollut.
- posti Northamptoniin muistaakseni 60 dollaria, noin 40 puntaa taitaa olla
- korjaus 89 puntaa
- posti takaisin taisi olla 25 puntaa.
Mulla VAT 0%.

Mutta ehdottomasti kaytan samaa palvelua kun seuraavat Churchit prakaa.
Great minds think alike - fools never differ.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #62 : 04.12.12 - klo:12:23 »
Tuukka, kai napsit muutaman kuvan ennen ja jälkeen? SF:n puolella on paljon esimerkkejä amerikkalaisten korjaajien ja tehtaiden työstä, mutta brittipuolella on hiljaisempaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #63 : 05.12.12 - klo:11:54 »
Eipa tullut otettua. Aikaisemmin oli se reika pohjassa ja nyt on siis kaytannossa uudet ulkopohjat kengissa. Muuten kengat olivat hyvassa kunnossa jo aikaisemmin joten mitaan muutoksia ei siihen tullut.
Great minds think alike - fools never differ.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #64 : 05.03.13 - klo:16:28 »
Stockalle tullut myyntiin muutama malli Churchilta. Onko niillä jokin halpislinjasto kun hinnat eivät päätä huimanneet? Ainakin oxfordeissa oli osittainen kangasvuoraus

buli

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #65 : 13.03.13 - klo:07:40 »
Kuusisella vuonna .80-luvun alkupuolella eräs vanhempi eläkkeeltä töissä käyvä kenkämyyjä myi minulle Churchsit, eivät olleet halvat, 600 mk, viimeinen pari jotain poistoa, mieleen on jäänyt noin puoleen hintaan. Malli on Amersham. Olen näyttänyt paikalliselle suutarille kerran jos toisenkin. Pohjat ovat alunperin Dainile, paikalliset suutarit ovat sekä puolipohjanneet että vaihtaneet kantapalan.
« Viimeksi muokattu: 15.03.13 - klo:08:00 kirjoittanut buli »

Calle_H

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #66 : 18.10.17 - klo:11:58 »
Church'sin Pembrey Loaferit saapuivat eilen kotiin. Pettymys on suuri. Kuski 30 min myöhässä, kenkäloota rikki ja laatu tätä:




uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #67 : 18.10.17 - klo:20:58 »

Onkohan noi edes samaa kokoa...

Calle_H

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #68 : 06.11.17 - klo:11:03 »
Kengät on palautettu ja rahat tulossa tilille. Aika heikkoa hyvitystä tarjosivat, kun tarjosivat jotain 10 punnan hyvitystä tai sitten tätä "tuotteet meille/rahat takaisin"-ratkaisua. Kyseessä Cruise Fashion-niminen verkkokauppa. Päivänselvää, että valitsin ennemmin jälkimmäisen. Ihmetyttää koko homma.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #69 : 06.11.17 - klo:11:28 »
Tuosta rikkinäisestä kenkälaatikosta vielä: kuuluu asiaan. Olen tilannut kymmeniä pareja tunnettujen brittivalmistajien kenkiä ja ehkä kerran tai kaksi on laatikko ollut ehjä.
Suositellaan täysraittiutta.

Frank

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #70 : 24.06.20 - klo:01:06 »
Olen omistanut kaksi paria Church’sin jalkineita. Molemmat on myyty ja uusia tuskin tulee. Muutama vuosi sitten erehdyin ebaysta ostamaan mustat Consul-oxfordit 73 lestillä. Kyseinen lesti on elegantti ja sirohko, vaikka onkin perinteisen pyöreähkö kärjeltään. Itse lestistä pidinkin paljon, ja kengät istuivat kokonsakin puolesta hyvin. En vain tajunnut tuolloin, että Church’sin kaltainen perinteinen valmistaja tekisi noita kenkiä muovilla pinnoitetusta Polished Binder -nahasta. Olen vastaavaan materiaaliin kerran erehtynyt ostaessani Loaken jalkineita niin ikään netistä. Yhtä halvalta ja laaduttomalta ei nuo Churchin jalkineet tuntuneet, ja käytinkin niitä muutamissa juhlissa. Siitä huolimatta tuo muovipinta ei käytön aikana ainakaan parantunut. Juonteet taitoksissa olivat vääjäämättä silmiinpistäviä, eikä kenkiä voinut edes kunnolla kiillottaa, jos niihin pieniä naarmuja tuli.

Koska kenkä kuitenkin oli materiaalia lukuun ottamatta oikein hyvä jalalleni, erehdyin ostamaan ebaysta vastaavat mustat Churchin oxfordit, ja tällä kertaa varmistin, että ne todellakin olivat vasikannahasta. Materiaali ei pettymystä tuottanutkaan. Sen sijaan Pradan omistuksen myötä lesti oli muuttunut, ja kengät olivat 100-lestillä, mitä en kuvista huomannut. Kyseinen lesti on kaikkea muuta kuin elegantti ja varsinkin edestä hyvin leveä. En tykännyt siitä lainkaan, ja kengät jäivät käyttämättä. Onneksi sain ne sentään myytyä kohtuuhinnalla eteenpäin. Nykyään 100-lesti on onneksi korvautunut 173-lestillä, mutta sekään ei ole mielestäni yhtä hyvä kuin 73-lesti. Tässä siis ovat omat kokemukseni Churcheista.

Kun Church’sin sivuilla olen vieraillut, siellä hyppää silmille ties mitä muovisia niiteillä varustettuja kauheuksia. Kun Prada osti Churchsin, se muutti perinteisen laatuvalmistajan muotitalon haarakonttoriksi. Seurauksena laatu ja materiaalit ovat heikentuneet, mutta hinnat nousseet. Samalla monien jalkineiden mallit ovat muuttuneet aivan järkyttäviksi. Perinteisiä malleja toki yhä tehdään, ja jopa laadukkaasta vasikannahasta. Silti en voisi enää kuvitellakaan tukevani tuollaista toimintaa ja ostavani Churchsin jalkineita uutena. Lisäksi hieman halvemmat mallit on tehty "Nevada Leather", mistä minulla ei ole aavistustakaan, mitä se tarkoittaa. Kyseessä tuskin on laadukas vasikannahka, sillä se on erikseen mainittu, jos kengät vasikkaa on.

Jos jostain löytyisi vanhoja malleja, saattaisin huolia, mutta en niitä edes viitsi etsiä. Brittivalmistajista olenkin siirtynyt erityisesti Cheaneyn ja Crockett & Jonesin jalkineisiin. Varsinkin Cheaney onkin ollut laadullisesti positiivinen yllätys, ja ainakin osa heidän kengistä tehdään Churchsin vanhoilla lesteillä, vaikkakin lestien nimet ovat muuttuneet. Cheaney kun sattuu nyt olemaan Churchsin suvun hallussa toisin kun heidän Pradan pilaama nimikkomerkkinsä. Lisäksi Cheaneyn brandia ei ainakaan vielä arvosteta niin korkealle kuin Churchs aikanaan oli, joten niiden jalkineista ei tarvitse maksaa niin paljoa ylimääräistä merkistä. Omistan neljät Cheaneyn jalkineet, eivätkä ne mielestäni jää laadussa lainkaan Churchseille. Polished Binder Churchsit ne voittavat kirkkaasti.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #71 : 24.06.20 - klo:08:15 »
Hmm... Jälleen yksi harmillinen esimerkki siitä, että nykypäivänä täytyy joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta maksaa aivan järkyttäviä summia saadakseen huippulaatua oikeasti. Ja toisaalta, nykyään menee aikaa ja vaivaa kun alat selvittämään mitkä ovat oikeasti edelleen niitä laatutuotteita ja mitkä eivät, tai eivät ainakaan enää...
VASTATUULEEN!

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #72 : 24.06.20 - klo:09:11 »
Tarkkoja huomioita Frankilla! Cheaneystä vielä sen verran, että Churchin suvun uudessa omistuksessa tehtaan voitot ovat nousseet moninkertaisiksi. He siis osaavat hommansa, vaikka jostain syystä menivät myymään aiemmin firmansa Pradalle...
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

erakettu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #73 : 24.06.20 - klo:13:21 »
Mitä lienee Churchin "superbuck", jota useimmissa mokkakengissä näyttää olevan? Asettuu hinnaltaankin polished binderin ja nevada leatherin alle.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Church's: käyttökokemuksia
« Vastaus #74 : 24.06.20 - klo:22:06 »
Minulla on joukko noin 7-10 vuotta sitten uusina ostettuja Church'sin Custom Grade -sarjan jalkineita ja niihin olen ollut hyvin tyytyväinen. Firma oli jo tuolloin Pradan omistuksessa ja esim. Consul- ja Grafton-malleissa oli jo silloin siirrytty 173-lestiin aiemmasta 100-lestistä. Kenkien vasikannahka on laadukasta ja siitä käytettiin tuolloin muistaakseni sekä "Nevada calf"- että "Calf"-nimitystä. Silloinkin olivat tosin samat mallit tarjolla myös tuosta "polished binder" -nimisestä roskasta valmistettuina samaan hintaan eli ilmeisesti jotkut tosiaan tahtovat ostaa laatukenkänsä muovisina eikä nahkaisina. Siihen aikaan Church'sien viimeistely oli omien vähäisten kokemusteni perusteella siistimpää kuin esim. Cheaneyllä.

Myöhemmästä tuotannosta minulla ei ole kokemusta mutta on helppo uskoa, jos kerrotte sen olevan kuraa. Ainakin moni klassikkomalli näyttää olevan lopetettu ja esim. Graftonia ei ole enää tarjolla kuin muovisena. Samalla hinnat ovat lähes kaksinkertaistuneet. Kyseessä on ns. merkkikelloilmiö.
Suositellaan täysraittiutta.