Kirjoittaja Aihe: Applen tuotteista  (Luettu 127448 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Applen tuotteista
« Vastaus #60 : 23.04.12 - klo:14:25 »
Lähtee muuten ssd snowleoprd pikkaisen rivakammin käyntiin kuin ssd win 7. Levyissä ei ihmeellisiä eroja.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #61 : 23.04.12 - klo:15:47 »
Miten muuten uudessa Windowsissa toimii tiedostojen esikatselu/katselu. OSX:ssä avautuu Esikatseluun mm. PhotoShop-tiedostot suht ok ilman Photareita, mikä on ollut Windowsissa mahdotonta ilman Photaria tai jotain erillistä apuohjelmaa. Itse joudun Photarilla jotain käpistelemään, mutta yleensä siihen riittää leiskojen katselu ja nopea kommentointi.

Läppärin nopea herääminen henkiin kannen avaamisen jälkeen on kyllä Macissa kohdallaan. Ja ainakin mun Air ei akkua paljoa kuluta, vaikka kone olisi lepotilassa pari päivää.

Mutta kuten sanoin, en ole nyt uusinta Windowsia käyttänyt jotta voisin sanoa miten asiat siinä näiltä osin ovat.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Applen tuotteista
« Vastaus #62 : 23.04.12 - klo:15:52 »
Eps ei aukea winukassa eikä suurella valituksella androideissakaan. Uudesta win 8:sta en tiedä.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #63 : 23.04.12 - klo:15:54 »
Epsien aukeamattomuus oletuksena on kyllä ihmeellistä. Onneksi on hyviä apuohjelmia, jotka tulee aina asennettua kavereiden koneille jos niille pääsen. Irfan ja sitä rataa.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #64 : 25.04.12 - klo:11:32 »
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/linus+torvalds+paljastui+mackayttajaksi/a803043

Torvalds kertoo TechCrunchin haastattelussa turvautuneensa omenayhtiön laitteeseen sen hiljaisuuden, muotoilun ja pienen koon takia.

Hän teilaa muut kannettavat tietokoneet liian rumina, isoina ja romuluisina. Sama pätee myös muuhun Applen Macbook-mallistoon rumaa muotoilua lukuun ottamatta.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Applen tuotteista
« Vastaus #65 : 24.10.12 - klo:15:05 »
Gief mbpro retinalla. Eikö se ole mattanäyttö jo valmiiksi, eli ei tarvitse tilata mattana erikseen, kuten aiemmissa? Matta täysin must.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #66 : 24.10.12 - klo:21:01 »
Mulla on iPhone 4 sekä vanha iPad enkä kyllä voi sanoa kovasti arvostavani. iPhone on jotenkin snadisti huono käytöltään ja kerran laitteen pudottaneena (30cm korkealta) ja 313€ siitä maksaneena jäi sylettämään. Mutta suurin ongelma on moniajon puute, eli aina kun vaihtaa softasta toiseen niin 3-4 sekuntia junnaa paikallaan ennenkuin käyttö jatkuu. Tämä ei haitannut puhelimessa niin paljoa ennen kuin alkoi käyttämään iPadia jonka jälkeen tuo ärsyttää myös puhelinta käyttäessä.

Olen varmaan ainoa joka (myöntää että) haluaa vaihtaa iPhonen tulevaan WP8 Lumiaan, tämän lisäksi uusi Surface tab kiinnostaa paremman moniajon sekä liitettävyyden (SD+USB) kanssa. Applella on ihan hyviä juttuja mutta nämä tietyt ehdottumuudet kuten esim. laitteiden liittimien kanssa on ne mitkä tiputtavat käytettävyyttä liikaa.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #67 : 24.10.12 - klo:21:11 »
Minulla jäi Applen julkistuksista, ml. iPhone5, sellainen maku että paukut alkaa olla käytetty. Eihän tuossa luurissakaan ole oikeasti mitään uutta tullut sitten ensimmäisen mallin 5v sitten? Ipad minikin ihan pettymys, isoveljestä pienennetty mutta sikakallis. Maceista en osaa sanoa juuta enkä jaata.

Lumioita vilkuilleena ja htc:n win7.5-puhelinta vuoden käyttäneenä, odotan todella kovasti wp8-puhelimia. Tälläkin hetkellä Lumia800 on todella kovassa hinta/laatusuhteessa. Win8-tabletit kiinnostavat myös.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #68 : 24.10.12 - klo:21:39 »
Uusi iMac on kyllä huikea. Muut uudet laitteet ei itselle suurta innostusta tuottanut, iPhone 4S ja iPad 3 palvelee vielä itseä pitkään. iPadiin olen ostanut sovittimen johon saa SD kortin tai kameran usb kaapelilla joten kuvien editointi ja nettiin laitto sujuu näppärästi.


« Viimeksi muokattu: 24.10.12 - klo:21:40 kirjoittanut Wolf »

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #69 : 24.10.12 - klo:21:53 »
iPadiin olen ostanut sovittimen johon saa SD kortin tai kameran usb kaapelilla joten kuvien editointi ja nettiin laitto sujuu näppärästi.

Mulla on kanssa tällainen, mutta ärsyttävää kun ei voi selata kuvia kortilta muuta kuin pikku thumbnailina. Järkkäri ja 32GB muistikortti ei oikeen innosta joka kerta tyhjentämään koko korttia koneelle kun haluaa laitailla kuvia nettiin reissun varrelta. Jotenkin kävisi järkeen että myös ulkoiset asemat näkyisivät helpommin järjestelmälle.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #70 : 26.11.12 - klo:00:42 »
Tuli sitten itsekin siirryttyä Applen käyttäjäksi, kun tuosta vanhasta PC- läppäristä alkoi aika jättämään pikkuhiljaa.. Eli nyt on ollut vuoden vanha iMac nokan edessä eilisestä lähtien. Täytyy myöntää, että taidan olla tosi törö tietokoneiden kanssa, koska homma on niin pahasti hakusessa. Johtuuko sitten juuri siitä vai mistä, mutta toistaiseksi en ole oikein kokenut mitään suurta ahaa- elämystä, jonka siis oletin kokevani kun siirryn näihin vehkeisiin. Toki vastahan tässä on rapiat päivä takana yhteiseloa, joten kaippa se siitä virnuiluksi vielä muuttuu. Mutta vaikka näiden pitäisikin olla kuulemma yksinkertaisia käyttää, niin ainakin minä tunnun tarvitsevan paljon perehtymistä ja parempia ohjekirjoja.

Ja jotenkin minulla on sellainen fiilis etten osaa nyt kunnolla hyödyntää tätä isohkoa 21" näyttöä... Eli vaikka internet- sivua on venytetty äärimmilleen, niin silti esim. teksti on todella pientä. Toisaalta, jos muutan järjestelmäasetuksista näytön tarkkuutta pienemmäksi, niin tekstin koko toki kasvaa, mutta sitten nettisivuista ei näy kerrallaan kuin murto-osa ja joudun koko ajan kelaamaan sivuja alaspäin. Ja kuuluuko muuten tuon työpöydän työkalurivin näkyä koko ajan tuolla näytön alareunassa? Eli internet- sivua ei pysty venyttämään kuitenkaan ihan koko näytön kokoiseksi ja siis noiden työpöydän kuvakkeiden päälle..?
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #71 : 26.11.12 - klo:01:59 »
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=50&t=88613

Sit säädät sen kuvakepalkin tai dock:in automaattisesti esiin tulevaksi klikkaamalla kakkostoiminnolla palkin suojatiennäköistä taitekohtaa.

Jes! Näköjään helppoa sille kuka sen osaa. Kiitos. Nyt meni työkalupalkki piiloon ja sain sivun venytettyä alas asti.
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #72 : 29.11.12 - klo:12:43 »
Alkaa pikkuhiljaa hahmottua peruskäyttö.. Mutta pikkuisen olisi kysyttävää Applen lisälaitteista. Eli lähinnä Apple tv:n eri variaatiot hämmästyttää ja kummastuttaa... Eli nythän on sikäli hauska tilanne, että ensimmäisen sukupolven Apple tv:ssä näyttäisi olevan ylivoimaisesti monipuolisimmat liitännät. Mutta kysymys joka askarruttaa, enkä löytänyt asiaan suoraa vastausta tuolta Hopeisesta omenasta, tulee tässä: Keskusteleeko ensimmäisen sukupolven Apple tv uudempien laitteiden ja uudempien käyttöjärjestelmien kanssa? Eli "lumileopardin" tai "vuoristoleijonan" kanssa? Tai uudemmista laitteista esim. ipad 2:en kanssa? Minulla olisi nimittäin tarvetta ja käyttöä nimenomaan tuon vanhimman Apple tv:n monipuolisille liitännöille, mutta mitäpä sillä sitten tekee, mikäli se ei pelaa yhteen muiden taloudessa olevien/tulevien laitteiden kanssa...
VASTATUULEEN!

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #73 : 29.11.12 - klo:17:23 »
Minulla on vanha Apple TV ja ainakin se keskustelee iPhone 5:n kanssa ihan sujuvasti.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Applen tuotteista
« Vastaus #74 : 11.01.13 - klo:23:23 »
Onnistuuko helposti kopioida dvd-elokuvia iPadille ? Löytyy himasta iPadin avuksi myös Macbook DVD-asemalla.

Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.