Kirjoittaja Aihe: Parturit  (Luettu 134011 kertaa)

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #15 : 01.08.10 - klo:08:06 »
There ain't no rest for the wicked...

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #16 : 02.08.10 - klo:15:56 »
Parturin löytäminen on ollut minulle aina vaikeaa, koska hiukseni ovat vaikeat leikata ja olen hieman pihi maksaakseni aivan huippuhintoja. Laatu ja erityisesti tasalaatuisuus on ollut se ongelma. Usein olen joutunut pettymään tulokseen vaikka pari ensimmäistä kertaa onkin mennyt putkeen.

En tiedä onko asiasta tutkittua faktaa, mutta mutu on ainakin se että vaatteiden lisäksi hiustenleikkuun hinta on käsittämättömän korkealla tasolla Suomessa.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Parturit
« Vastaus #17 : 05.08.10 - klo:18:22 »
No jokos joku on liittynyt M roomin asiakkaaksi? Tampereellahan tämä on ainakin jo tovin toiminut ja nyt on näköjään Helsinkiin avattu myös.

http://www.mroom.fi/

Voisi olla ihan järkevää heille jotka leikkauttavat tukan usein, täällä kun pääsee vuosimaksulla. Silver 25e/kk ja Gold n. 41e/kk. Taustavaikuttajina Petri Sipiläinen ja Toni Kylätasku, joista Tonia voin ainakin suositella erittäin lämpimästi. Molemmat voittaneet suomenmestaruuden mutta Petriä en tunne.

Toisaalta, kuinka sama idea tässä on kuin Groomissa (muutakin kuin nimi).

Lainaus
Silver clubcard:
Vuosimaksullinen jäsenkortti 300€/ vuosi
Sis.
-hiustenleikkaukset rajattomasti kortin voimassaoloajan
-parranajot sekä parranmuotoilut silverhintaan ( -30% )
-kaikki M Room:n edustamat tuotteet (-10%)
- 5 euroopalaista parranajoa veloituksetta
- yhteistyökumppaneiden tarjoamat edut. (esim. autopesut,
ravintolapalvelut yms.)
-vaihtuvia etuisuuksia Mroom liikkeissä
-M-club viikkokirjeen
-M-points etujärjestelmän

Gold clubcard:
Vuosimaksullinen jäsenkortti 500€/ vuosi
Sis.
-hiustenleikkaukset rajattomasti kortin voimassaoloajan
-henkilökohtaiset hiustuotteet vuodeksi ( 250€ arvosta, shampoo,hoito,muotoilu).
-parranajot sekä parranmuotoilut goldhintaan ( -50% )
-kaikki M Room :n edustamat tuotteet (-20%)
-10 eurooppalaista parranajoa veloituksetta.
- yhteistyökumppaneiden tarjoamat edut. (esim. autopesut,
ravintolapalvelut yms.)
-henkilökohtaiset tunnukset jotka mahdollistavat
ajanvarauksen, joka on ilman jäsenyyttä mahdotonta.
-vaihtuvia etuisuuksia Mroom liikkeissä
-M-club viikkokirjeen
-M-points etujärjestelmän

Platinum clubcard:
Vuosimaksullinen jäsenkortti 1000€/ vuosi
Sis.
-hiustenleikkaukset rajattomasti kortin voimassaoloajan
-hiusten värjäykset rajattomasti kortin voimassaoloajan                                          
-parranajot sekä parranmuotoilut rajattomasti kortin voimassaoloajan
-henkilökohtaiset hiustuotteet vuodeksi ( 250€ arvosta, shampoo,hoito,muotoilu).
-kaikki M Room :n edustamat tuotteet (-20%)
- yhteistyökumppaneiden tarjoamat edut. (esim. autopesut,
ravintolapalvelut yms.)
-henkilökohtaiset tunnukset jotka mahdollistavat
ajanvarauksen, joka on ilman jäsenyyttä mahdotonta.
-vaihtuvia etuisuuksia Mroom liikkeissä
-M-club viikkokirjeen
-M-points etujärjestelmän
« Viimeksi muokattu: 05.08.10 - klo:18:32 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Parturit
« Vastaus #18 : 05.08.10 - klo:19:51 »
M Roomin jäsenyyskortit vaikuttavat erittäin hyviltä sijoituskohteilta, jos miljöö ja leikkuujälki ovat tasokkaat.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Parturit
« Vastaus #19 : 05.08.10 - klo:20:48 »
En ole itse koskaan piipahtanut, mutta kuulemma ovat sisustettu ihan tyylikkääksi ja viihtyisäksi. Erilaista viihdettä jos joudut odottelemaan (esim. xbox) ja juomat ilmaisia (myös olutta tarjolla). Myös isä+poika paketit ovat vissiin ihan järkevän hintaisia. Miinusta annan huonoista nettisivuista :) Gold ja Platinum kortilla voi ajan varata netistä ja sillä pääsee myös mahdollisen jonon ohi. Jono tarkoittanee varmaan niitä ei kortillisia henkilöitä jotka maksavat kertamaksulla käyntinsä.

EDIT: ai niin, ja kuulemma kortilla saa jonkun alennuksen myös joiltakin räätäleiltä. En ole kyllä tutkinut sitäkään asiaa sen tarkemmin. Veikkaisin että suurinosa jäsenalennuksista on Tamperelaisissa liikkeissä koska ketju on Tampereelta lähtenyt vasta laajenemaan.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #20 : 08.08.10 - klo:19:37 »
Vierastan jotenkin tuota "jäsen"-ajattelua, kaikki joissa asiakas sidotaan johonkin, epäilyttää jo alkuun edes kokeilemaan. Parturini ovat olleet ns. vanhan kansan paikkoja, yleensä paikkojen pitäjät, yrittäjät ovat olleet rouvia iältään >50. Onkin oletettavaa että näissä paikoissa ei tule "trendikäs" fiilis mutta työnjälki on ollut hintaan nähden OK. Tosin, viime vuodet olen avovaimoni antanut käsitellä koneella kuontaloni, enkä ole "kalliisiin hiustenleikkauksiin" panostanut :P.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #21 : 09.08.10 - klo:20:53 »
Parturin löytäminen on ollut minulle aina vaikeaa, koska hiukseni ovat vaikeat leikata ja olen hieman pihi maksaakseni aivan huippuhintoja. Laatu ja erityisesti tasalaatuisuus on ollut se ongelma. Usein olen joutunut pettymään tulokseen vaikka pari ensimmäistä kertaa onkin mennyt putkeen.

En tiedä onko asiasta tutkittua faktaa, mutta mutu on ainakin se että vaatteiden lisäksi hiustenleikkuun hinta on käsittämättömän korkealla tasolla Suomessa.

Jos puolen tunnin työstä veloitetaan 20-30 euroa, niin kovinkaan kalliiksi hinnoitellusta palvelutuotteesta ei voi puhua. Veikkaanpa, että tälläkään palstalla surffailevista ei kovinkaan moni suostuisi noilla veloituksilla muodostuvilla tuntipalkoilla työskentelemään. Varmaan aika harva parturi pääsee retostelemaan yli 2000 euron kuukausituloilla.

Olisihan se mukavaa, jos joku leikkaisi hiukset vitosella.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Parturit
« Vastaus #22 : 11.08.10 - klo:15:51 »
Hmm, aika tiuhaan tahtiin täällä näytetään käytävän parturin tuolissa.  Itse käyn harvemmin, ehkä parin kuukauden välein.  Toisaalta tähän vaikuttaneekin se, että koko lookini on vähän sellainen hivenen ylikasvanut italo-look.  Se toimii hyvin vähän harvemmalla siistimisvälillä.  Periaatteessa tukkani on mielestäni parhaimmillaan, kun reilu kuukausi on mennyt parturinkäynnistä.  Toki tämä vaatii kaikenmoista hiusvahaa, jotta ylikasvanut pehko saadaan siistiksi ja silti hivenen epäsiistiksi.

En ole varma, olisiko edes teoriassa mahdollista saada sellainen tasapainoinen ja aavistuksen ylikasvanut vaikutelma yksinkertaisesti leikkaamalla aikaisiksi.  Kuitenkin ensimmäinen kuukausi parturilla käynnin jälkeen säännönmukaisesti tuntuu hivenen turhan siistiltä ollakseen sopivalla tavalla tuhma.  Hiussprezzaa!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #23 : 23.08.10 - klo:14:08 »
Helsingin M roomissa leikataan hiukset ilmaiseksi tämän viikon lauantaihin asti.
Suositellaan täysraittiutta.

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #24 : 24.08.10 - klo:11:26 »
Itse kävin pitkään Puren (Kamppi, 5.kerros) Jussilla. Mies vaikuttaa olevan äärimmäisen taitava, mikä valitettavasti näkyy hinnoissa, ajanvarauksessa ja mikä pahinta, asenteessa. Itselleni sopii varsin mainiosti se, että leikkauksen aikana ei vaihdeta ainuttakaan sanaa (turha edes yrittää aloittaa keskustelua henkilön kanssa), ja hyvästä leikkauksestakin olen valmis maksamaan (32euroa miehet), mutta mikä pahinta, hän ei tunnu syttyvän perinteisestä hiuksenleikkuusta enää. Lopputuloksena sain joka kerta saman leikkauksen, mikä sinällään oli ihan toimiva, mutta johon kaipasin vaihtelua. Jussi on kuitenkin kiistatta äärimmäisen taitava, erityisesti värjäämään hiuksia, joten jos joskus joudutte suosittelemaan naiselle parturia, on Jussi varma valinta.

Sen sijaan olen kuullut ohjeen, että miesten pitäisi hakeutua hyvien naisten tuolille. Johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että vaikka toinen mies osaa tekniikan ja tyylit, hän kuitenkin suorittaa työnsä järjellä. Vastakkainen sukupuoli sen sijaan pystyy katsomaan kampausta osittain emotionaalisesta näkökulmasta: mikä tyyli tekee tästä henkilöstä puoleensavetävän.

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #25 : 25.08.10 - klo:03:08 »
Kävin testaamassa paikan tänään. Palvelu oli erittäin ystävällistä. Firman nettisivujen ÄIJÄ-meiningistä poiketen kaikki työntekijät olivat nuoria naisia, ei sillä että asialla olisi mitään merkitystä.

Parturointioperaation lopputulos vastasi ihan tyydyttävästi toiveitani. Minut parturoinut tyttönen tosin oli ehkä vähän turhan arka trimmerin kanssa.

Jutustelin myös hieman paikan omistajan kanssa. Hän kertoi, että M Room aikoo avata pääkaupunkiseudulle useampia toimipisteitä, ainakin Kallion suunnalle sekä Vantaalle. Samalla jäsenkortilla saa hiustenleikkauksen ilman ajanvarausta kaikissa toimipisteissä (myös muualla Suomessa). Jäsenyyttä ei missään vaiheessa painostettu hankkimaan, vaan paikan palveluista ja konseptista kerrottiin ikään kuin ohimennen.

Aion vielä lähitulevaisuudessa käydä testaamassa Viiskulman Barber Shopin, ennen kuin teen päätökseni M Roomin mahdollisesta jäsenyydestä.

En oikein saa järkeä (kuluttajan näkökulmasta) M Roomin konseptiin. Ketju siis tarjoaa vuosijäsennyyksiä, joilla voi leikkauttaa kuontalonsa rajattomasti. Lisäksi kun maksaa tarpeeksi on mahdollisuus varata aikoja, mitä muuten ei pysty tekemään. Kuluttaja siis maksaa 300 euroa vuodessa tai 20 euroa per leikkaus siitä, että saa satunnaista jälkeä. Kerran kuussa käyvät siis maksavat 25 euroa per kerta. Pitäisi käydä n. 3,5 viikon välein, jotta pääsisi edes M roomin vakiohintaan. Ei onnistuis minulta. Ja jos maksan 25 euroa kerta, voin yhtä hyvin laittaa 5 euroa kuussa lisää, ja mennä jollekin huippuparturille. Maksamalla 500 euroa saa hiustuotteita 10 kpl ja oikeuden haluamaansa laatuun.

Eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että M Room palkkaa ison joukon työntekijöitä, joiden valitsemisessa merkittävä tekijä on alhainen palkka. Sitten joukossa pyörii myös osaavia partureita, jotka kuitenkin tod. näk. on varattu Kulta- ja Platinum-jäsenille. Silloin kun näitä keikkoja ei ole kalenterissa, ovatko "pro"-leikkaajat paikalla?


i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Parturit
« Vastaus #26 : 25.08.10 - klo:07:43 »
WTC Barbers?

Kuulostaa varsin räjähtävältä.

Pitääkin tulla Helsinkiin parturiin 11.9.

..gets coat
get your kicks on route six six six

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #27 : 25.08.10 - klo:08:21 »
Itsellä on nykyään vaatimuksena, että parturilla on sähköinen ajanvaraus. Pyrin käymään samalla parturilla ja sähköinen ajanvaraus on ylivertainen, kun yrittää löytää aikatauluun sopivaa aikaa ja lisäksi sen voi tehdä 24/7.

Perinteikäs Helsingin maalaiskunnan parturi on Salon Josefina http://www.salonjosefina.fi/ ja heillä on myös erittäin hyvä nettiajanvaraus.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Parturit
« Vastaus #28 : 25.08.10 - klo:09:01 »
Itse olen tähän asti käyttänyt WTC Barbersia juurikin sen vuoksi, että tuoliin pääsee aina "suoraan kadulta" jonottamatta ja aikaa varaamatta. Työn jälki vain on ollut (ymmärrettävästi) todella vaihtelevaa

WTC taitaa erota Mroomista siten, että parturit ovat satunnaisten lisäksi vielä maahanmuuttajia tai vierastyöläisiä.

Kerran olen WTC:llä käynyt ja se riitti. Hiustenleikkuuseen oli tuolla varattu max 20 minuuttia, joten parturilleni tuli todella kiire kun kyse oli hankalan hiustyypin kanssa ihan normaalista leikkauksesta, eikä vain pienestä siistinnästä. WTC voi sopia helppohiuksiselle, joka haluaa käydä parturissa usein. Tuolloin 'sama malli, mutta pieni siistintä' voi toimiakin.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Parturit
« Vastaus #29 : 25.08.10 - klo:09:12 »
Itsellä on nykyään vaatimuksena, että parturilla on sähköinen ajanvaraus. Pyrin käymään samalla parturilla ja sähköinen ajanvaraus on ylivertainen, kun yrittää löytää aikatauluun sopivaa aikaa ja lisäksi sen voi tehdä 24/7.

Perinteikäs Helsingin maalaiskunnan parturi on Salon Josefina http://www.salonjosefina.fi/ ja heillä on myös erittäin hyvä nettiajanvaraus.
Itsekin pidän tätä tärkeänä.

[mainos]
Jos omalla parturillanne ei ole nettiajanvarausta, niin saa mainostaa. Niin minun firmani Konesali.net (sama joka hostaa tällä hetkellä keikari.com sivustoa) on erikoistunut nimenomaan nettiajanvarauksiin. Tällä hetkellä ainoa referenssi parturikampaamo on www.hiusstudiosofia.fi. Tähän asti ainakin itse kampaamo ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä ajanvaraukseen.
[/mainos]

EDIT: tulin kurkanneeksi tuota Salon Josefinan ajanvarausta. Ensimmäinen silmiin pistä asia on pakollinen rekisteröityminen joka ikävä kyllä karkoittaa ajanvaraajia tehokkaasti.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi