Keikari > Etiketti

Hattutavat, toivottavasti eivät hatuttavat

<< < (3/4) > >>

konda:
En ole nähnyt kyseistä jaksoa. Hitto. Odotin, milloin TonTon laittaa kädellä poskelle. Varmaan niitä ainoita Sopranos jaksoja, joissa Tone ei herpaannu. Oliko toi juntti Ethan Hawke?

puu:
Olisin halunnut vastata kysymykseen tykkäättekö liikoista mokkakengistä: en
Sinisistä kyllä.

mutta siihen ei nähdäkseni ollut mahdollista vastata.

Joten vastaan tähän hattujuttuun ja toivon, että yhä useampi käyttäisi hattuja
jotta se ei tuntuisi niin tylsältä.

nimim.
kadottanut flädärini jo kauan sitten.

buli:

--- Lainaus käyttäjältä: erno - 14.04.12 - klo:16:54 ---Eivät hattutavat ole minulle epäselviä, kipparilakkia lukuunottamatta. Yleiset hattutavat opetettiin aikoinaan koulussa perusteellisesti. Viestissäni koulussa opetetut tavat on kuvattu lyhyesti. Yllä linkatut AAAC:n ohjeet pätevät oikein hyvin Suomessakin. Hautajaisten osalta hattu tosin Suomessa pidetään saatettaessa päässä, hautaan laskettaessa pää paljastetaan.

Toiminta kipparilakin kanssa sen sijaan on itselleni mysteeri.

--- Lainaus päättyy ---

Eräs suntio muutaman kymmenen vuoden takaa piti hattunsa aina päässä, kun arkkua laskettiin hautaan. Kun liinat oli kerätty, hän otti hattunsa päästään, samoin kantajat. Minä noudatin samaa aikataulua, ja edelleen, vaikka kantajilla ei hattua olisikaan.

Tapaan kuuluu myös ottaa hattu pois kukkatervehdystä laskettaessa, tästä lipsutaan nykyään yleisesti, samoin siitä, että virttä veisattaessa (haudalla) paljastetaan pää.

puu:
Kuuluisiko muidenkin ottaa hattu päästä toisten laskiessa kukkatervehdyksen?

Muuten selkeää asiaa.

buli:

--- Lainaus käyttäjältä: puu - 16.03.13 - klo:21:41 ---Kuuluisiko muidenkin ottaa hattu päästä toisten laskiessa kukkatervehdyksen?

Muuten selkeää asiaa.



--- Lainaus päättyy ---

Ei - laskija (mies) paljastaa päänsä ollessaan siinä roolissa. Jo tervehdyksensä jättänyt on hommansa hoitanut. Minä seistessäni haudan päässä otan hattuni pois yhdessä kantajien kanssa ja vasta virren veisuun yhteydessä seuraavan kerran.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta