Kirjoittaja Aihe: Väkijuomista  (Luettu 593550 kertaa)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #75 : 27.01.10 - klo:17:58 »
Taisin avata hilpeällä loppukommentillani Jaloviinan mieleisyydestä vaaran lähteen; keskustelu riistäytyi lopulta Jallun tähtiluokitukseen... Harvoin mikään muu juoma herättää näin paljon intohimoja! Eipä kai turhaan Jaloviinaseuraakaan perustettu.

Aika yksin minä tosin taidan olla kolmen tähden kerhossa. Jos ihan tosissaan puhutaan niin kyllä tuo kolmen tähden jallun hehkuttelu meikäläiselläkin on enemmän läppäosastoa. Jossain vaiheessa kavereiden kanssa vain vakiintui tapa Jaloviinaa ostaessa, että aina ostettiin sitä "parempaa". Tapa on pysynyt.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #76 : 27.01.10 - klo:19:55 »
^Heh, omissa kaveriporukoissa on aina vannottu sen 'huonomman' nimeen!
get your kicks on route six six six

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #77 : 27.01.10 - klo:20:43 »
Mun on tähän väliin sanoa että näyttäisi siltä että ivyman liikkuu oikeissa kaveriporukoissa :) Juodaan konjakki konjakkina ja jallu jalluna. Eli yhden tähden jallu kiitos.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #78 : 27.01.10 - klo:20:57 »
Ei se kalliimpi ole aina parempaa. Se nähdään tässäkin ;D

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #79 : 27.01.10 - klo:21:32 »
Mun on tähän väliin sanoa että näyttäisi siltä että ivyman liikkuu oikeissa kaveriporukoissa :) Juodaan konjakki konjakkina ja jallu jalluna. Eli yhden tähden jallu kiitos.

Jaa-a. Huligaaneja, hulttioita ja hylkiöitä.. minun kaverit. Eli hienoja miehiä ja naisia!
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #80 : 27.01.10 - klo:22:35 »
Ääni yhden tähden jallulle, jolla on lähes legendaarinen maine vanhassa kaveriporukassa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

OFlahertie

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #81 : 07.02.10 - klo:17:36 »
Jami, avasit vähän baarikaappisi sisältöä joulukuun lopussa, ja Green Label herätti kiinnostukseni. Se on aika hintavaa juomaa. Olen usein miettinyt, millainen makuelämys pullon sisältä löytyy. Itse keskityn enemmän single malteihin, joten Green Label on kokonaan jäänyt kokematta. Voisitko kertoa vähän, millainen herkku kyseessä on?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #82 : 07.02.10 - klo:18:08 »
Jami, avasit vähän baarikaappisi sisältöä joulukuun lopussa, ja Green Label herätti kiinnostukseni. Se on aika hintavaa juomaa. Olen usein miettinyt, millainen makuelämys pullon sisältä löytyy. Itse keskityn enemmän single malteihin, joten Green Label on kokonaan jäänyt kokematta. Voisitko kertoa vähän, millainen herkku kyseessä on?
En ole kyseistä pulloa avannut ja on kovin kauan aikaa kun olen viimeksi juonut GreenLabelia. En kuitenkaan ole mikään suuri Johnny Walker fani (Black label toki menee perus viskinä eikä kentillä paljoa maksa). Tarkoituksena on tuo pullo kuitenkin lähiaikoina avata, samalla maistella myös Red, Black ja Gold labelia (Goldia en itse omista mutta kun kaverilla oli se niin maistellaan sitten nuo kaikki, Blue:ta lukuunottamatta).

Palaan asiaan kun on maisteltu.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #83 : 30.04.10 - klo:23:25 »
Luin huvikseen ketjun läpi. Lasissa on yhden tähden jallua, vaikka kaapissa olisi vaikka mitä.

Gineistä: Tanqueray ten on hyvää dry martiniin, mutta ei sitä kannattaisi toniciin sekoittaa - menee hyvä juoma hukkaan - joskin teen niin, kun sellainen pullo on parhaillaan menossa. Perusgininä tässä talossa on Bombay Sapphire tai Tangueray, joista ensinmainitusta tulee parempi martini.

Viskejä en enää oikein jaksa harrastaa. Opiskelupiireissä maistelimme mallasviskit läpi ennen kuin ne tulivat muotiin. Nykyisin juon (jos juon) niistä kevyempiä, mutta mieluummin konjakkia (suosikki Martell Gordon Bleu, kakkosena Musta Rellu). Savuinen ja turpeinen mallasviski sopii syksyiseen mökkeilyyn kartanon puutteessa.

Jopas on vapunaatto, kun pitää spekuloida väkijuomilla lähes selvin päin. Ennen oli ennen ja nyt on nyt...
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #84 : 01.05.10 - klo:00:54 »
^ No itselläni puolestaan kävi juuri toisinpäin, eli kun löysin nämä oikeat Viskit, (eli lähinnä Islay-saaren upeat herkut+ muutamat muut) niin mitään muuta en juurikaan nykyisin juo. Eli konjakit ja kaikki muutkin jäivät käytännössä kokonaan. No ok, toki esim. konjakkia löytyy aina se yksi pakollinen pullo Larsenin tai Remy Martinin XO:ta juhlia yms. pakollisia tilanteita varten, mutta todelliseen nautiskeluun ja "meditointiin" käytän nykyisin vain ja ainoastaan Viskiä. Mikään muu juoma ei pysty mielestäni ilmaisemaan itseään paremmin kuin Viski.
Mielestäni juuri Viskin monipuolisuus ja moniulotteisuus on ihan omaa luokkaansa verrattuna muihin juomiin.
VASTATUULEEN!

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #85 : 01.05.10 - klo:11:45 »
^ Sulla on vaan harjoittelu kesken ;-) Osa siitä opiskeluaikojen viskiklubista kokoontuu vieläkin. Olisikohan se ´95 kun aloitettiin. Vuosiin en enää ole jaksanut enkä ehtinyt.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #86 : 01.05.10 - klo:21:26 »
^ Haha! Ei kyllä kyse on omalla kohdallani valaistumisesta.
No juu, ei tietysti pitäisi olla liian kapea-alainen tässäkään asiassa.

Tuota, tunteekos kukaan täällä shampanjoita? Itselläni ne ovat hieman hämärän peitossa.. Ja nyt olisi piakkoin tarvetta kuplivalle.
Eli suosituksia otetaan vastaan. Mitä pullotteita suosittelette, kun hakusessa olisi erinomainen hinta-laatusuhde?
VASTATUULEEN!

markus

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #87 : 01.05.10 - klo:21:34 »
Tuota, tunteekos kukaan täällä shampanjoita? Itselläni ne ovat hieman hämärän peitossa.. Ja nyt olisi piakkoin tarvetta kuplivalle.
Eli suosituksia otetaan vastaan. Mitä pullotteita suosittelette, kun hakusessa olisi erinomainen hinta-laatusuhde?

Erinomaisin hinta-laatusuhde taitaa löytyä kuohuviinipuolelta, espanjalaisista cavoista.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #88 : 01.05.10 - klo:21:46 »
Tuota, tunteekos kukaan täällä shampanjoita? Itselläni ne ovat hieman hämärän peitossa.. Ja nyt olisi piakkoin tarvetta kuplivalle.
Eli suosituksia otetaan vastaan. Mitä pullotteita suosittelette, kun hakusessa olisi erinomainen hinta-laatusuhde?

Erinomaisin hinta-laatusuhde taitaa löytyä kuohuviinipuolelta, espanjalaisista cavoista.

Ok. kertokaas vähän lisää. Nämä cavat ovat minulle nimittäin täysin tuntemattomia.
VASTATUULEEN!

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Väkijuomista
« Vastaus #89 : 01.05.10 - klo:22:19 »
Erinomaisin hinta-laatusuhde taitaa löytyä kuohuviinipuolelta, espanjalaisista cavoista.

Alle 10-20€ luokassa löytyy yksittäisiä hyviä kuohareita lukuisista maista. Viinistä viiniin kirja on ihan hyvä apuväline kokeiltavien viinien etsimiseen ja tiedot löytyvät myös netistä, tosin päivitykset laahaavat kirjan perässä:
http://elisa.net/ruokajaviini/viinihaku/index.cgi

Halvoista samppanjoista olen tykännyt tästä: Bonnaire Brut Tradition, 27€.