Kirjoittaja Aihe: Kännykät  (Luettu 106467 kertaa)

SaintMarkus

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #75 : 14.01.12 - klo:00:47 »
laitteessa on Android ja sen tuomat "ongelmat". Laite on hieman epälooginen aluksi käyttää ja jotta saat siitä järkevän kapulan niin suosittelen heti ensimmäiseksi latamaan marketista Advanced Task Killer ohjelman ja lisäksi Launcher Pro softan, näitä ja etenkin launcheria kun jaksat säätää niin siitä tulee aivan kelpo vekotin tämän päivän käyttöön.  

Hieman off-topic; miksi Advanced Task Killer tai siis lähinnä miksi mitään tuollaista prosessienkillailusoftaa? Nimim. itskein olin ekan Android-luurin kanssa ihan ihmeissäni, että mitä tämä on, ei voi killailla softia, muisti täynnä ja niinedespäin. Pidin itsekin tuota Advanced Task Killeriä niin pitkään, kunnes aloin ohjelmoimaan ko. alustalle. Silloin kuntajusin, että Android alustana on suunniteltu toimimaan aivan toisin, kuin esimerkiksi Windows ja mikään sieltä opittu ei päde. Taskeja ei pidä koskaan mennä käsin killailemaan, on täysin ok, että kaikki käytetyt softat hengailevat taustalla. Ne eivät vie resursseja ja Android huolehtii itse prosessien killailusta sikälimikäli muistia tarvitaan johonkin toisaalle ja prosessien tappaminen käytännösäs vain sitten hidastaa sofiten käynnistymistä.

Poikkeuksena sanottakoon väärin suunnitellut softat, jotka taustalle jäädessään kuluttavat resursseja tarpeettomasti ja joita ei muuten saa nätisti kiinni. Tällaiset softat kannattaa kuitenkin pikemminkin uninstalloida, kuin yrittää paikata tilannetta toisella softalla.


Jokaisessa androidissa mitä olen itse joutunut käyttämään on ollut ongelmia softien kanssa. Nopeasti kun hypit softasta toiseen niin ne jää taustalle syömään tehoja. Itse olen perfektionisti puhelimeni kanssa ja haluan kun vaihdan aloitusnäyttöä niin sen pitää mennä smoothisti ilman tökkimistä. S2:sella joka oli viimeksi Android puolella käytössä tätä ilmeni usein sellaista ihme tökkimistä. Asentelin ATK:n niin tökkiminen lakkasi kuin seinään kun sitä tarpeeksi käytti tai silloin kun se nimen omaan rupesi tökkimimään (muistivuotoa jossakin softassa??). Itseasiassa S2 on ensimmäinen Androidi mikä on ollut itselläni käytössä yli 2vk johtuen siitä että siinä on tehoa tarpeeksi jotta sen käyttö on sulavaa omaan makuuni.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #76 : 14.01.12 - klo:00:48 »
Tuo Chuckin mainitsema instagram olisi yksi houkutus iPhonessa. Sillä otetut kuvat ovat olleet laadultaan riittäviä. Eikä tämä iPhonella kuvattu albumikaan mikään onneton ole:

http://www.chasejarvis.com/index.php#mi=2&pt=1&pi=10000&s=0&p=5&a=0&at=0


Rehellisesti sanoen, on nuo kyllä aika kamalia valokuvina. Itse melkein suosittelisin erillistä pokkaria niin ei tarvitse kännykkäänsä vaikeasti toteutettavan sivutoiminnon perusteella valita.

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #77 : 14.01.12 - klo:00:49 »
jos joskus tunnen tarvetta selata tätä foorumia julkisissa kulkuvälineissä istuessani, lienee parasta poistaa itseni geenipoolista.
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #78 : 14.01.12 - klo:00:51 »
Jokaisessa androidissa mitä olen itse joutunut käyttämään on ollut ongelmia softien kanssa. Nopeasti kun hypit softasta toiseen niin ne jää taustalle syömään tehoja. Itse olen perfektionisti puhelimeni kanssa ja haluan kun vaihdan aloitusnäyttöä niin sen pitää mennä smoothisti ilman tökkimistä. S2:sella joka oli viimeksi Android puolella käytössä tätä ilmeni usein sellaista ihme tökkimistä. Asentelin ATK:n niin tökkiminen lakkasi kuin seinään kun sitä tarpeeksi käytti tai silloin kun se nimen omaan rupesi tökkimimään (muistivuotoa jossakin softassa??). Itseasiassa S2 on ensimmäinen Androidi mikä on ollut itselläni käytössä yli 2vk johtuen siitä että siinä on tehoa tarpeeksi jotta sen käyttö on sulavaa omaan makuuni.

Kannattaa huomioda sekin, että nyt puhutaan klassisen pukeutumisen alueella, ei puhelinperfektionismin. Aika harvalle on oikeasti merkitystä sillä, miten nopeasti vaihdat aloitusnäyttöä ja se, että kasa viimeksi käytettyjä ohjelmia pysyy taustalla auki onkin usein paljon arvokkaampi piirre.

SaintMarkus

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #79 : 14.01.12 - klo:00:53 »
Jokaisessa androidissa mitä olen itse joutunut käyttämään on ollut ongelmia softien kanssa. Nopeasti kun hypit softasta toiseen niin ne jää taustalle syömään tehoja. Itse olen perfektionisti puhelimeni kanssa ja haluan kun vaihdan aloitusnäyttöä niin sen pitää mennä smoothisti ilman tökkimistä. S2:sella joka oli viimeksi Android puolella käytössä tätä ilmeni usein sellaista ihme tökkimistä. Asentelin ATK:n niin tökkiminen lakkasi kuin seinään kun sitä tarpeeksi käytti tai silloin kun se nimen omaan rupesi tökkimimään (muistivuotoa jossakin softassa??). Itseasiassa S2 on ensimmäinen Androidi mikä on ollut itselläni käytössä yli 2vk johtuen siitä että siinä on tehoa tarpeeksi jotta sen käyttö on sulavaa omaan makuuni.

Kannattaa huomioda sekin, että nyt puhutaan klassisen pukeutumisen alueella, ei puhelinperfektionismin. Aika harvalle on oikeasti merkitystä sillä, miten nopeasti vaihdat aloitusnäyttöä ja se, että kasa viimeksi käytettyjä ohjelmia pysyy taustalla auki onkin usein paljon arvokkaampi piirre.

Työni puolesta olen puhelinperfektionisti. Tämän takia ostin sen iPhonen, toimiva moniajo ja saa vaihdettua aloitusnäyttöä ilman tökkimistä ;)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #80 : 14.01.12 - klo:00:55 »
Ensinnäkin, jos toivoo, että puhelimessa on ok-kamera ja vielä esittää kuvat, mitkä hakijalle (tässä tapauksessa Alexille) on riittäviä, niin on se nyt helvetin huono suositus, että "osta ennemmin pokkari"...


Siksi suosittelin käytettyä N8:aa. Miksi sivuutit sen viestin?

SaintMarkus

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #81 : 14.01.12 - klo:01:07 »
Jokaisessa androidissa mitä olen itse joutunut käyttämään on ollut ongelmia softien kanssa. Nopeasti kun hypit softasta toiseen niin ne jää taustalle syömään tehoja. Itse olen perfektionisti puhelimeni kanssa ja haluan kun vaihdan aloitusnäyttöä niin sen pitää mennä smoothisti ilman tökkimistä. S2:sella joka oli viimeksi Android puolella käytössä tätä ilmeni usein sellaista ihme tökkimistä. Asentelin ATK:n niin tökkiminen lakkasi kuin seinään kun sitä tarpeeksi käytti tai silloin kun se nimen omaan rupesi tökkimimään (muistivuotoa jossakin softassa??). Itseasiassa S2 on ensimmäinen Androidi mikä on ollut itselläni käytössä yli 2vk johtuen siitä että siinä on tehoa tarpeeksi jotta sen käyttö on sulavaa omaan makuuni.

Akateemisesta mielenkiinnosta olisi kiva selvittää mitkä softat tuommosta tekevät... Itselläni ei ole ollut moista ongelmaa, mutta sehän ei tarkoita muuta, kuin että juuri minun käyttämät softat eivät kenkkuile. Pehemennetään lausuntoa siis sen verran, että ainakin kannattaa ensin käyttää puhelinta ilman killaussoftia ja jos tökkimistä esiintyy, niin sitten kokeilla sellaista. Täydellisessä maailmassa porukka arvostelisi ongelmasoftat yhdelle tähdelle ja pudottaisivat sen pois Android Marketin listoilta, mutta aika vaikeaa tietenkin asiasta ei-niin-kiinnostuneen tietää, miksi puhelin tökkii.

Mainitsemasi LauncherPro btw. on aivan loistava softa, pätkii ainakin HTC Sensen miten päin tahansa. Piti ihan kiitokseksi ostaa maksullinen versio, vaikka ilmainenkin olisi toiminut. Olen itse pistänyt muutenkin kaikki widgetitkin marketista paremmat, kyllä HTC:llä olisi käyttöliittymäsuunnittelussa petraamisen varaa aika tavalla (aihetta tuntemattomille tiedoksi, HTC on pistänyt Androidiin aika pitkälle omaa käyttöliittymäänsä Googlen oman tilalle).

Toinen kova launcheri jota itse käyttelin kun sain ilmaiseksi lisenssin yhdeltä asiakkaalta (sattui olemaan vissiin osakehittäjän tai jotenkin mukana kyseisessä projektissa?) oli http://spb.com/android-software/shell SPD Shell 3D joka oli käytössä viimeiseen asti itselläni kunnes luovuin luurista tuossa sai pistettyä kontaktit suoraan aloitusnäytölle niin että siinä oli mahdollisuus laittaa puhelu tai viesti yhdellä painalluksella. Itse siis pidin niin että näytöt ovat 3-1-2. Jossa ensimmäinen on se päänäyttö mihin Androidi heitti kun painoi kotinäppäintä tähän olin laittanut kaikki tärkeät ohjelmat ja widgetit. Toisella ruudulla oli kaikkien tärkeitten tuttavien ja ystävien yhteystiedot yhden näppäimen päässä. Kolmannella oli työnumerot samallalailla kuin toisella näytöllä. Kun toin puhelimen taskusta klikkasin näyttöön virrat, pyyhkäisin näytön lockin auki ja sitten vaihdoin sivua ja valitsin "pikavalinnan" mukaan sen mille halusin soittaa/viesittää. Eli neljällä painalluksella pääsin soittamaan tutulle eli todella nopeasti, tästä iPhone saisi ottaa oppia sillä tuossa Androidi vie voiton ihan 100-0.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #82 : 14.01.12 - klo:01:20 »
Eli neljällä painalluksella pääsin soittamaan tutulle eli todella nopeasti, tästä iPhone saisi ottaa oppia sillä tuossa Androidi vie voiton ihan 100-0.

Sama iPhonella:
1. Puhelimen herätys
2. näppäinlukko auki
3. puhelin
4. äskeiset TAI suosikit
5. puhelu

Eli 5 painallusta ja mukana on näppäinlukon avaus. Jos näppäinlukko ei ole päällä, niin 4 painallusta riittää. Jos on jo valmiiksi ikonivalikossa, niin 3 painallusta riittää.

Tämä tosin on iPhonessa vakiona, joten en tiedä saisiko painalluksia vähennettyä esim. jollain kontaktienhallinta-appsilla.

SaintMarkus

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #83 : 14.01.12 - klo:01:30 »
Eli neljällä painalluksella pääsin soittamaan tutulle eli todella nopeasti, tästä iPhone saisi ottaa oppia sillä tuossa Androidi vie voiton ihan 100-0.

Sama iPhonella:
1. Puhelimen herätys
2. näppäinlukko auki
3. puhelin
4. äskeiset TAI suosikit
5. puhelu

Eli 5 painallusta ja mukana on näppäinlukon avaus. Jos näppäinlukko ei ole päällä, niin 4 painallusta riittää. Jos on jo valmiiksi ikonivalikossa, niin 3 painallusta riittää.

Tämä tosin on iPhonessa vakiona, joten en tiedä saisiko painalluksia vähennettyä esim. jollain kontaktienhallinta-appsilla.

Jep muuten hyvä tuo suosikit muttakun noita tarvittavia numeroita on se ~35kpl niin sieltä joutuu liikaa scorollaamaa noita. Olispa Siri jo veivattu suomeksi niin pissaisin hunajaa.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #84 : 14.01.12 - klo:13:41 »
^ ei kai scrollaamista voi listassa välttää, jos kontaktien koko halutaan pitää käytettävänä?

Luulisi tosin,  että appseista löytyisi valmis ratkaisu. Iphonessa puhelimen poweruser voisi sijoittaa kontaktiappsin vaikka musiikin tilalle yhdeksi pysyvästi näkyvillä olevaksi ikoniksi. Isojen listojen kohdalla painalluksi kyllä kertyy, en usko että noita voi vähentää muuten kuin fonttia pienentämällä.

SaintMarkus

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #85 : 14.01.12 - klo:14:25 »
^ ei kai scrollaamista voi listassa välttää, jos kontaktien koko halutaan pitää käytettävänä?

Luulisi tosin,  että appseista löytyisi valmis ratkaisu. Iphonessa puhelimen poweruser voisi sijoittaa kontaktiappsin vaikka musiikin tilalle yhdeksi pysyvästi näkyvillä olevaksi ikoniksi. Isojen listojen kohdalla painalluksi kyllä kertyy, en usko että noita voi vähentää muuten kuin fonttia pienentämällä.

Niimpä. Mun mielestä en ole ainakaan löytänyt mitään järkevää vaihtoehtoa iPhonelle jolla tämän saisi tehtyä ilman jailbreikkaamista jota en viitsi alkaa harrastamaan takuiden takia.

Maisteri1972

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #86 : 14.01.12 - klo:21:12 »
Itsellä ollut nyt muutaman päivän Nokia Lumia 800 käytössä - voi kyllä enemmän kuin lämpimästi suositella. Edellinen oli Nokia E7, joka ainakin työkäytössä yksi parhaista markknioilla olevista.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #87 : 14.01.12 - klo:23:00 »
Niimpä. Mun mielestä en ole ainakaan löytänyt mitään järkevää vaihtoehtoa iPhonelle jolla tämän saisi tehtyä ilman jailbreikkaamista jota en viitsi alkaa harrastamaan takuiden takia.

Mutta miten tuo scrollaamattomuus siis androidissa onnistui ilman fonttikoon pienentämistä? Eihän siihen ruudulle mahdu kerralla kuin rajallinen määrä kontakteja? Tai jos uhraa ikonin jokaiselle kontaktille, niin ei niitäkään loputtomasti mahdu.

Grouppien tekemisen mahdollistavia appseja iphonelle on paljon, nuo nopeuttavat kontaktien etsimistä, jos scrollaus ei maistu. En tosin osaa suositella yhtään, koska soittelen aika vähän, enkä ole tarvinnut tuollaista.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #88 : 15.01.12 - klo:16:15 »
Itse valinnut kännyn pelkästään työn vaatimien ominaisuuksien perusteella: erillinen fyysinen näppis ja mahdollisimman joustava käyttöjärjestelmä sähköpostien kannalta. Ratkaisu oli Android ja puhelin HTC Desire Z. Nyt kuumottaa Mango, mutta en tiedä onko Winukkapuhelin yhtä joustava työkäytössä ja ennen 4G puhelimien tuloa ei kuitenkaan osteta töissä uusia.

Ihan mielellään otan vastaan työpehelimeksi palautetta Android vs Winukka vertailuista...

hts

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #89 : 17.01.12 - klo:10:23 »
Menin ostamaan Iphonen 4S 16 GB. Millaista lisävarustusta kannattaa harkita? Laukkua tai suojakoteloa? Tarjolla on monenlaista, mutta jotain Keikari-approved -juttuja? :D