Kirjoittaja Aihe: Kännykät  (Luettu 106367 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Re: Kännykät
« Vastaus #15 : 27.07.09 - klo:22:56 »
Itsellä halvin mahdollinen Nokia, viimeisin kestänyt ennätykseliset puolitoista vuotta, joskin nyt alkaa vedellä viimeisiään. Hankin aina halvimman mallin, koska puheluiden ja tekstiviesteihin vastaamattomuuden lisäksi käytän kännykkä mm olutpullon avaajana, heittoesineenä, potkupallona jne. Lisäksi olen haka hukkaamaan niitä. En myöskän halua lukea kännykäällä sähköpostia, valokuvata, keittää kananmunia tai prässätä housuja. Niihin toimintoihin on olemassa omat vermeet.
get your kicks on route six six six

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Re: Kännykät
« Vastaus #16 : 28.07.09 - klo:08:52 »
Omassa käytössäni on firman tarjoama nokialainen, lienee malli 6301. Kohtuullisesti on vuoden kestänyt, mut eipä tuo mikään erikoinen ole. Mukavan jämäkkä ja metallinen takakuori tekee tuosta aika hyvän. Perusvikana on kaiuttimen todella huono toiminta. Jos taustalla on vähänkään melua, puheluista muodostuu epämiellyttäviä, kun vähän väliä saa olla pyytelemässä anteeksi ja pyytämässä toistamaan, kun ei kuulunut kunnolla.

Jaguar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Re: Kännykät
« Vastaus #17 : 28.07.09 - klo:18:21 »
Paljon nokialaisia täällä. Jatkan samalla linjalla, Nokia N73 löytyy minulta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Kännykät
« Vastaus #18 : 28.07.09 - klo:20:04 »
^Jotenkin tuntuisi maanpetturuudelta ostaa jokin muu vekotin kuin Nokia, sen verran tyytyväinen olen ollut.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

hho

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Re: Kännykät
« Vastaus #19 : 28.07.09 - klo:21:56 »
itse en kyllä nokiaa ostaisi jos joutuisin itse puhelimeni maksamaan, työpuhelimena ihan kohtalainen kun ei tarvitse itse ropoja siihen laittaa, harvinaisin puhelinmalli joka itselläni on joskus ollut oli mitsubishi, tuon harvinaisuuden lisäksi olen omistanut muutaman panasonikin mallin ja tällähetkellä kakkospuhelimena on jokin motorolan malli vuodelta 1998 ja edelleen käy ja kukkuu kuin unelma, tosin on nykyään aika vähällä käytöllä

arsatiki

  • Kisälli
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Re: Kännykät
« Vastaus #20 : 30.07.09 - klo:10:00 »
Olen tykännyt käyttää Sony-Erkin puhelimia reilun viiden vuoden ajan. Välissä yksi hairahdus Nokian S60-maailmaan.

Tärkeimmät kriteerit ovat näppäinten tuntuma, käyttöliittymän nopeus ja kuuloketta varten bluetooth-tuki. Ensimmäinen ehdoista rajaa aika monta luuria pois: nappula ei saa olla liian pieni, kova, pehmeä, äänekäs tai muutenkaan ärsyttävä.

Toinen ehdoista rajaa varmaankin jokaisen näkemäni uuden nokialaisen pois kuvioista. Jähmeitä ovat. Ystäväni usein sanovat, että onhan heidän puhelimensa X ihan riittävän nopea, mutta ilmeet yleensä muuttuvat kun esittelen Sony-E:n kontaktilistaa, tekstiviestinlähetystä tai ihan mitä tahansa muuta toimintoa.

Jos puhelimessa on jonkinlainen nivel, se ei saa sanoa spröing tai klunks tai krniks. Appiukon E90 on tässä suhteessa kamalin tapaus mitä on tullut vastaan. Nivelöidyn puhelimen tulee napsahtaa toimintakuntoon samalla intensiteetillä kuin preussilaisen upseerin.

Nykyinen puhelin on halvin nuo ehdot täyttävä Sony-E. Sitä edeltävä oli kalliimpi Sony-E, jonka plumpsautin veneretkellä Suomenlahteen. Seuraava saattaisi olla jopa iPhone, jos sen kytkyttömänä jostain Italiasta saa.

orion

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Re: Kännykät
« Vastaus #21 : 01.08.09 - klo:12:42 »
Tällä hetkellä puhelimen virkaa toimittaa lähes kaksi vuotta sitten kytkynä hankittu Nokia 6110 Navigator. Kyseinen yksilö on vajaan parin vuoden aikana jo ottanut sen verran paljon osumaa, että vaihtaminen olisi ajankohtaista. Näillä näkymin potentiaalisin ehdokas olisi pian tulossa oleva Nokia E52. Tämä vaikuttaisi ainakin ominaisuuksiensa puolesta sopivan minulle enemmän kuin hyvin. Vielä jos se on yhtä tukevaa tekoa kuin edeltäjänsä, niin voi olla, että mukaan lähtee.

Omat puhelimeni ovat yhtä Siemens- syrjähyppyä lukuunottamatta olleet kaikki Nokian tekeleitä. Nokiaan kun on tottunut, niin ei oikein muita tule harkittuakaan. Olen kyllä tutustunut esim. Sony E:n valikoimaan, mutta yhtään tarpeeksi itseä miellyttävää vaihtoehtoa ei vielä ole sieltä vastaan tullut.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #22 : 15.09.09 - klo:12:21 »
Puhelimeni koki laihdutuskuurin, kun vanha Nokia 6233 (18mm paksu) laihtui 12,6mm paksuun Nokia 6730 Classiciin. Uudessa puhelimessa kiehtoi myös laajempi S60-alusta ja mm. GPS jolloin metsään on hankala enää eksyä. :) Nyt sujahtaa luurikin mukavasti housun taskuun eikä suuremmin näy housujen läpi. Alla vielä vertailuna vasemmalla uusi, oikealla vanha.




R

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #23 : 15.09.09 - klo:14:21 »
Oman Nokia N73:n alettua niskuroimaan hommasin itselleni haaveilemani HTC:n, mallia Touch Diamond 2.



Minulla oli aikoinaan työpuhelimena HTC:n Kaiseri, eli TyTn II, joka sai minut innostumaan tästä Taiwanilaisvalmistajasta ja erityisesti ihastuin Microsoftin mobiilikäyttöjärjestelmään, joka mielestäni hakkaa ainakin Nokian Symbianit mennen tullen. Kovasti olisi mieli tehnyt kokeilla myös Googlen Androidia, mutta tuon edellisen Nokialaisen hajottua tarvitsin uuden puhelimen enkä ehtinyt jäädä odottelemaan ko. käyttöjärjestelmän rantautumista. Väliaikapuhelimen hankinta ei tullut kuuloonkaan, koska olin saanut tarpeekseni laaduttomista puhelimista. Minäkin olin aiemmin merkkiuskollinen Nokialle osaksi tuon Villenkin mainitseman suomalaisuuden vuoksi, mutta nyt tuntuu että olen saanut Symbianista tarpeeksi vähäksi aikaa. iPhone olisi ollut ehdokaslistalla uudeksi puhelimeksi jos sitä saisi muutenkin kuin kytkypuhelimena.
"The unexamined life is not worth living."

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #24 : 15.09.09 - klo:14:28 »
Nokiahan varmaankin siirtyy vähitellen älypuhelimissa pois Symbianin käytöstä ja siirtyy ainakin Maemoon. N900:han on jo Maemolla toteutettu malli ja myynnissä parin kuukauden sisällä.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #25 : 15.09.09 - klo:15:51 »
Jo pitkäaikaisena Nokian Internet Tabletin käyttäjänä oli pakko käydä hiplaamassa N900:sta lippulaivamyymälässä ja aika mainiolta se vaikutti.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

orion

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #26 : 15.09.09 - klo:20:28 »
Tuo N900 vaikuttaa kieltämättä mielenkiintoiselta ja osoittanee osaltaan Nokian tulevaa suuntaa.

6110 Navi levisi viimeinkin käsiin ja tilalle tuli saman valmistajan E75. Pienen totuttelun jälkeen qwerty-näppis tuntuu todella mainiolta. E-sarjan kosketusnäytöllistä odotellessa...

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kännykät
« Vastaus #27 : 16.09.09 - klo:10:36 »
Jo pitkäaikaisena Nokian Internet Tabletin käyttäjänä oli pakko käydä hiplaamassa N900:sta...

Hiplata-sanasta on hiljalleen muotoutumassa paheellisen yleinen foorumilla...
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #28 : 20.09.09 - klo:17:23 »
Tag Heur on lanseenrannut Vertun kilpailijan; Tag Heuer Meridiist - Googlella löytyy kuvia ja viralliset sivutkin ovat olemassa, ei vaan osannut liittää kuvaa tänne.

Makea vekoitus, tosin TH ei ole oma suosikkimerkki kelloissa. Mutta terästä, safiirilasia ja alligaattoria (löytyy myös kivillä). Hinnat Kauppalehden Option mukaan 3000€. Zippohan oli suorastaan halpa.

Nemo propheta in patria

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Kännykät
« Vastaus #29 : 20.09.09 - klo:17:45 »
Esteetikon ainoa oikea valinta on Apple iPhone.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."