Kirjoittaja Aihe: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?  (Luettu 51879 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #150 : 16.03.12 - klo:09:28 »
Jos teologia on valiidi tieteenala niin muumilogian tulee olla sitä myös.
Satuolentojen tutkimiselle luulisi löytyvän muitakin kanavia.

Kai kauppatieteet voi hyvin myös rinnastaa teologiaan. Yhtälailla uskon asioita monet perusteoriat.

Hyvä huomio.
get your kicks on route six six six

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #151 : 16.03.12 - klo:09:52 »
Jos teologia on valiidi tieteenala niin muumilogian tulee olla sitä myös.
Satuolentojen tutkimiselle luulisi löytyvän muitakin kanavia.

Kai kauppatieteet voi hyvin myös rinnastaa teologiaan. Yhtälailla uskon asioita monet perusteoriat.

Hyvä huomio.

Vähän samanlainen paradoksi kuin suunnitelmatalous.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #152 : 16.03.12 - klo:10:36 »
...jos Jami tai Jussi jaksaisi saksia tästä ketjusta nämä koulutuskeskustelut toiseen ketjuun, olisin kiitollinen. Oma aika ei tällä hetkellä riitä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #153 : 16.03.12 - klo:12:48 »
Käsitys tieteellisyydestä yleensä ja tieteen metodeista on ns. luonnontieteiden kasvateilla hieman erilainen. Maailmassa kun on paljon muutakin käytännön tasolla hyödyllistä löydettävää kuin luonnonlait. En kuitenkaan laske taruolentojen tutkimista näihin hyödyllisiin asioihin.

Valitettavasti kielessämme on vain tämä yksi sana "tiede" jota vaikkapa englannissa vastaa kaksi sanaa; Science ja arts. Kun itse olen tämän luonnontieteellisen kuppikunnan jäsen niin poden tietynlaista asenneongelmaa tuon "arts" puolen tieteellisyyttä kohtaan.

Oma näkemykseni on että akateemista maailmaa painaa turhan paljon historian painolasti, yliopistojen perustahan on vankasti (katolisessa) pappiskoulutuksessa jossa ei suinkaan kannustettu omaehtoiseen ajatteluun ja olemassaolevien totuuksien kyseenlaistamiseen vaan päinvastoin Oikean UskonTM puhdasoppisuuden puolustamiseen. Tiedä sitten sainko sieluuni pysyvät vammat opiskeluaikoinani jolloin asiat opiskelijamaailamssakin olivat vahvasti politisoituneet ellei peräti ylipolitisoituneet ja monessa tiedekunnassa menestykseen riitti kun opetteli nipun muodissa olevaa paradigmaa tukevia iskulauseita ja fraaseja ja toisteli niitä ahkerasti, kyselemättä.

Jotenkin vaan minulla on taipumusta nähdä tätä samaa tässäkin päivässä vaikka olenkin katsellut akateemista maailmaa enimmäkseen ulkopuolelta viimeiset 25 vuotta.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #154 : 16.03.12 - klo:13:25 »
20-29

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #155 : 16.03.12 - klo:15:49 »
Kaksikymmentä ikävuotta tulee tänä vuonna täyteen. Ihan lapsi vielä, siis.
Totta, vain lapset ilmoittaa iän mitä täyttävät seuraavaksi eikä sitä mitä ovat :D
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Hereto

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 50
    • Profiili
    • Musiikkia
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #156 : 16.03.12 - klo:22:29 »
Täytän toukokuussa 29. Henkinen ikä 12-200 vuotta, tilanteesta riippuen.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #157 : 18.03.12 - klo:23:08 »
Valitettavasti kielessämme on vain tämä yksi sana "tiede" jota vaikkapa englannissa vastaa kaksi sanaa; Science ja arts. Kun itse olen tämän luonnontieteellisen kuppikunnan jäsen niin poden tietynlaista asenneongelmaa tuon "arts" puolen tieteellisyyttä kohtaan.

Salaryman, sinä olet voiton puolella, monet ihmiset eivät lainkaan tiedosta omia asenneongelmiansa. Rehellisen itsetuntemisen jälkeen avoin tutustuminen ennakkoluulon kohteeseen saattaa muuttaa ajattelua ja asenteita pysyvästi. Mutta ne tuskin muuttuvat, jos emme tahdo niiden muuttuvan.
Nimim. Terveisiä humanistien (arts) leiristä!
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #158 : 20.03.12 - klo:08:11 »
^Ei ne luutuneet asenteet ja ennakkoluulot mihinkään muutu, potero on jo kaivettu niin syväksi ettei täältä nouseminen enää onnistu. Pitää tyytyä vaan ampumaan kaikkea mikä liikkuu ja kaikkea mikä pysyy paikoillaan.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #159 : 20.03.12 - klo:11:03 »
Mitä!? Oletko Sinäkin luutunut kalkkis? Muutos on elämän merkki! Omissa ennakkoluuloissani olen huomannut ns. korjaavan kokemuksen auttavan.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #160 : 20.03.12 - klo:11:33 »
Kaavoihin kangistuminen on helppoa. Harrastustoiminnassa olen sen huomannut, kun olen ollut mm. vakiokävijä viikonlopun kestävissä kokouksissa. Nyt piti ihan erikseen tehdä päätös mielessään, että en lähde. Ei se helppoa ollut, vaikka tuntuikin vähän helpotukselta. Päätöksen oikeellisuus sai kotona vahvistusta, kun tieto vapaasta viikonlopusta tuli ilmi. :-)

Itse olen ylipäätänsä ihmetellyt, että missä vaiheessa ennakkoluuloton suhtautuminen asioihin häviää. Pikkuveljeni ei ole vielä menetetty tapaus, mutta hän onkin vasta 11.

Erik

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #161 : 20.03.12 - klo:11:35 »
Parasta ennen -päiväys jo takana eli toiseksi yleisimmässä luokassa mennään.
Edelleen tosin joutuu säännöllisesti henkkareita vilauttamaan pitkäripaisessa asioidessa.
Väittävät, että miesten bitch-maisen käytöksen, takakireyden, nipotuksen ja itkupotkuraivareiden takaa löytyy usein alhaiset testotasot.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #162 : 20.03.12 - klo:11:56 »
Itse olen ylipäätänsä ihmetellyt, että missä vaiheessa ennakkoluuloton suhtautuminen asioihin häviää.

Siinä vaiheessa kun toteaa, että "tämä on jo nähty vuonna XXXX".
Seuraava aste onkin, että kaikki uusi paitsi kusi on paskaa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #163 : 20.03.12 - klo:12:50 »
Heh tällaista sanontaa en ole kuullutkaan. Melko hassu.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisiä foorumin jäsenet ovat?
« Vastaus #164 : 20.03.12 - klo:15:33 »


Itse olen ylipäätänsä ihmetellyt, että missä vaiheessa ennakkoluuloton suhtautuminen asioihin häviää.

Toisaalta moniin asioihin suhtautuu aikaisempaa liberaalimmin. Itsellä sellainen on musiikki. Voin ihan helposti kuunnella saman päivän aikana Michael Boltonia, Front Line Assemblyä, Pariisin Kevättä, Radioheadia, Kentiä, Miles Davisia ja Nylon Beatia eikä tee edes tiukkaa.

Koulikäisenä Jan-Arina sitä oli paljon rajoittuneempi.