Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä eri paitamerkeistä  (Luettu 40391 kertaa)

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #30 : 03.11.09 - klo:15:00 »
Itse olen myös joskus ostanut Batistini- ja Stockmann 1862-paidat, molemmat istuvat itselleni erittäin hyvin mutta materiaali on molemmissa hyvin ohutta ja kaulukset alkavat sojottaa suuntaan jos toiseen parin pesun jälkeen. Niin ja Batistinin paidan nappilistassa on joku outo kangaspala sisällä joka menee aivan rullalle käytön myötä.

Parhaat paidat itselläni ovat olleet Oscar Jacobsonit ja Stenströmsit. :)
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #31 : 03.11.09 - klo:15:28 »
Itse olen havainnut että Harvie & Hudsonin paidat ovat suorastaan omassa luokassaan hinta/laatusuhteeltaan... Ainut harmi vain, että classic fit-paidat ovat aikamoisia telttoja... Mutta onneksi kohtuuhintaisia ompelijoita löytyy vielä.
Jatkossa tosin ajattelin kokeilla Harvie & Hudsonin slim fit- malleja... Toivottavasti ne eivät olisi puolestaan äärilaihoille tehtyjä.

Yksi eduista on H&H:n paidoissa juuri kaulukset... On meinaan todella jämerät, vaikka ottaisi irtokovikkeetkin pois.
« Viimeksi muokattu: 03.11.09 - klo:15:35 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #32 : 03.11.09 - klo:15:51 »
Jatkossa tosin ajattelin kokeilla Harvie & Hudsonin slim fit- malleja... Toivottavasti ne eivät olisi puolestaan äärilaihoille tehtyjä.
Näitä minulla on muistaakseni kolme kappaletta. Ovat ne selvästi slimmimpiä kuin CT:n paidat, mutta eivät kuitenkaan todella slimmejä. Hiat ovat minusta melko pitkät verrattuna muihin valmistajiin ja jotenkin leveän oloiset (= hihat saattavat näyttää hieman pussimaisilta).

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #33 : 03.11.09 - klo:17:19 »
Näitä minulla on muistaakseni kolme kappaletta. Ovat ne selvästi slimmimpiä kuin CT:n paidat, mutta eivät kuitenkaan todella slimmejä. Hiat ovat minusta melko pitkät verrattuna muihin valmistajiin ja jotenkin leveän oloiset (= hihat saattavat näyttää hieman pussimaisilta).

Ei ole H&H slimfiteistä kokemusta, mutta hihojen pituus pätee mielestäni myös classiceihin. Muutenkin jaan edellisten kirjoittajien näkemyksen H&H:n yleisestä laadukkuudesta.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Chuha

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #34 : 03.11.09 - klo:18:42 »
Kenelläkään kokemusta Thomas Pinkin slim fit -paidoista? Juuri lähdössä tilaukseen kolme paitaa.
Kirjoittaja on hedonistinen, häivähdyksen narsismia ja egoismia sisältävä tuleva Ekonomi.

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #35 : 03.11.09 - klo:19:53 »
Itsellä oolut monta vuotta kaksi Pink:n paitaa ja laatu on tuntunut hyvälle (kestävälle). Mitoituksista en osaa sanoa, olen omani ostanut liikkeistä. Aion ostaa tulevaisuudessakin Pink:n paitoja, jos vain sopivasti kohdalle osuu.
Nemo propheta in patria

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #36 : 04.11.09 - klo:20:55 »
Mahtaakohan kellään herroista olla kokemusta Borrellin, Guy Roverin tai Truzzin paidoista? Ovatko hintansa väärti?
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #37 : 05.11.09 - klo:10:33 »
Borellin paidoista on kokemusta. Borellilla on kahta leikkausta, slimmiä ja vähemmän slimmiä. Valitettavasti toinen paidostani on tuota vähemmän slimmiä mallia joka on omaan runkooni liian väljä. Paidan pakkauksesta tai lapuista ei selviä kummasta leikkauksesta on kyse kussakin tapauksessa.  Parasta Borellin paidoissa on kankaat, kankaan laatu on erinomainen. Työn laatu on hieman epätasaista, toinen paidoistani on selkeästi huolellisemmin tehty kuin toinen. Hartian muotoilu Borellin paidoissa poikkeaa muista paidoistani, voimakkaampi muotoilu parantaa istuvuutta mutta hankaloittaa silittämistä. Paidoissa on myös runsaasti käsinommeltuja yksityiskohtia esim huolellisesti ommellut napinlävet. Napit ovat massiiviset helmiäsnapit.

Täyteen hintaan ei ole mitään järkeä ostaa Borellin paitaa, jos alennus on 50% mielestäni voi jo hankintaa harkita joskin hinta on vielä silloinkin kova. Toisaalta halvemmalla saa mittapaitoja jotka todennäköisesti istuvat paremmin.


Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #38 : 05.11.09 - klo:15:31 »
Kiitos kattavasta vastauksesta Calle. Kuulostaa muuten hyvältä, mutta tuo hinta on kyllä aika suolainen (jopa YOOXissa). Pitänee varmaan odottaa seuraavaan ruotsin matkaan, että pääsee sovittelemaan(http://gabucci.se/index.html). :)
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

Steffansson

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #39 : 21.11.09 - klo:21:30 »
Kenelläkään kokemusta Thomas Pinkin slim fit -paidoista? Juuri lähdössä tilaukseen kolme paitaa.

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Thomas Pinkin paitoihin, niin mitoitusten kuin kestävyyden kannalta. Ainakin omalle 185 senttisen, runsaan 70 kilon kukkakepin vartalolle mitoitus on ollut varsin passeli. Hintakaan ei ole kovin raju, joten luultavasti tilaan jatkossakin paitani sieltä.

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #40 : 30.11.09 - klo:11:37 »
Kenelläkään kokemusta Thomas Pinkin slim fit -paidoista? Juuri lähdössä tilaukseen kolme paitaa.

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Thomas Pinkin paitoihin, niin mitoitusten kuin kestävyyden kannalta. Ainakin omalle 185 senttisen, runsaan 70 kilon kukkakepin vartalolle mitoitus on ollut varsin passeli. Hintakaan ei ole kovin raju, joten luultavasti tilaan jatkossakin paitani sieltä.

Olenko missannut jotain oleellisia alennusmyyntejä, nimittäin Pinkin sivuilla peruspaitojen hinnat lähtevät 120eurosta, joka on jo lähes T&A-hintaa. Itsekin olen em. mitoilla varustettu ja Pinkin paidat houkuttelevat mitoituksensa puolesta, mutta tuolla rahalla saisi jo 3 kpl Harvie & Hudsonin paitaa (joiden laatu on käsittääkseni melko korkea). Vai kuuluuko Thomas Pink Jermyn Streetin eliittiin?

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #41 : 30.11.09 - klo:12:02 »
Kenelläkään kokemusta Thomas Pinkin slim fit -paidoista? Juuri lähdössä tilaukseen kolme paitaa.

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Thomas Pinkin paitoihin, niin mitoitusten kuin kestävyyden kannalta. Ainakin omalle 185 senttisen, runsaan 70 kilon kukkakepin vartalolle mitoitus on ollut varsin passeli. Hintakaan ei ole kovin raju, joten luultavasti tilaan jatkossakin paitani sieltä.

Olenko missannut jotain oleellisia alennusmyyntejä, nimittäin Pinkin sivuilla peruspaitojen hinnat lähtevät 120eurosta, joka on jo lähes T&A-hintaa. Itsekin olen em. mitoilla varustettu ja Pinkin paidat houkuttelevat mitoituksensa puolesta, mutta tuolla rahalla saisi jo 3 kpl Harvie & Hudsonin paitaa (joiden laatu on käsittääkseni melko korkea). Vai kuuluuko Thomas Pink Jermyn Streetin eliittiin?

Mikäli käytetty vaatei ei ole ongelma, olen törmännyt yllättävän usein Pinkin paitoihin UFFeillä ym. Itselleni tosin ovat olleet aina väärää kokoa...

Chuha

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #42 : 30.11.09 - klo:12:17 »
Pinkiltä kannattaa ostaa punnissa, koska heidän vaihtokurssinsa euroon on jäänyt päivittämättä. He kääntävät puntahintansa euroiksi kurssilla 1€=0,6£, vaikka oikea kurssi huitelee tällä hetkellä n. 1€=0.9£:ssa. Itse ostin kolme paitaa ja postikuluineen hintaa tuli 192€, paidat ovat todella hyvän tuntuisia ja slimmejä minulle (172cm/69kg). Ihmetystä herättää ettei hihan pituuksissa ole niin paljon valinnanvaraa kuin halvemmilla kilpailijoilla esim. CT.
Kirjoittaja on hedonistinen, häivähdyksen narsismia ja egoismia sisältävä tuleva Ekonomi.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #43 : 30.11.09 - klo:12:20 »
Pinkiltä kannattaa ostaa punnissa, koska heidän vaihtokurssinsa euroon on jäänyt päivittämättä. He kääntävät puntahintansa euroiksi kurssilla 1€=0,6£, vaikka oikea kurssi huitelee tällä hetkellä n. 1€=0.9£:ssa. Itse ostin kolme paitaa ja postikuluineen hintaa tuli 192€, paidat ovat todella hyvän tuntuisia ja slimmejä minulle (172cm/69kg). Ihmetystä herättää ettei hihan pituuksissa ole niin paljon valinnanvaraa kuin halvemmilla kilpailijoilla esim. CT.

Miten Pinkiltä saa ostettua punnissa? Muuten kuin kävelemällä liikkeeseen? Avauduin heidän asiakaspalvelulleen "heikosta" vaihtokurssista, joka heidän verkkokaupassaan on ja kuulemma ne euromääräiset hinnat on samat kuin Pariisin(?) liikkeessä. Eivät siis halua myydä verkkokaupasta halvemmalla kuin mitä paikallisissa kivijalkamyymälöissä tuotteita on tarjolla.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #44 : 30.11.09 - klo:12:59 »
^ äsken kävin Pinkin sivuilla ja hinnat olivat suoraan punnissa, joten pitäisi onnistua. Ylhäällä on valuutanvaihtopainike.