Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä eri paitamerkeistä  (Luettu 40456 kertaa)

Riku

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #60 : 07.12.09 - klo:22:14 »
Cityn Lime Streetillä tänään avatun H&H-liikkeen avajaistarjous "4 paitaa satasella" koskee koko varastomallistoa (ml. slim fitit) ja on voimassa 29.12. saakka. Itse voisin yhden tai ehkä kaksi ottaa itselleni, ketään kimppaan ottamaan muut 2 tai 3?

Liikkeen valikoima ei ollut järisyttävän suuri, perussinistä/-valkoista/-pinkkiä sekä plainina, ruudullisena että raidallisena oli melko kivasti, satunnaisia muunvärisiä seassa. En kysynyt tilausmahdollisuutta, sellainen saattaa olla olemassa (jos vaikka pystyvät Jermyn Streetiltä toimittamaan tiettyjä koko/väriyhdistelmiä).


Riku

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #61 : 25.12.09 - klo:17:16 »
Kysymykseni saattaa olla hieman off-topic, mutta pystyykö kauluspaidan hihoja pidentämään(noin sentin tai 1,5)? Ja paidassa siis ihan perus button cuff.
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #62 : 28.12.09 - klo:07:11 »
Kyllä hihoja lyhentämään pystyy.. Jos ei halua ompelijaa käyttää niin suosittelen hihastimia.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #63 : 28.12.09 - klo:10:52 »
Pitäisi vissiin lukea hieman tarkemmin nuo viestit joihin vastaa.. :)

Tosiaan pidentäminen on kyllä paidoissa aika aika hankalaa ja useimmissa tapauksissa todennäköisesti mahdotonta.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #64 : 30.05.10 - klo:18:46 »
Kävin Stockalla katsomassa sitä kuuluisaa Brooks Brothersin collar rollia. Nähtävästi juju on siinä, että kaulusten kärjet ovat suipot ja ikään kuin pidennetyt. Lisäksi kaulusnapit on taidettu ommella sen verran ylös, että kaulukset jäävät ylin nappi kiinnikin hieman löysiksi eli ikään kuin aallolle. Minulla on Sauman Huebsher-OCBD-paitoja, joiden nappikaulus muodostaa mukavan roll-efektin ylin nappi avoinna mutta solmion kanssa se valitsemani kaulusmalli ei kyllä toimi. BB:n kaulus voisi olla parempi, jos tahtoo pitää solmiota nappikauluksen kanssa.

Noin yleisesti ottaen paidat eivät kyllä tehneet minuun minkäänlaista vaikutusta. Oxford-kangas (sitä se kai oli) oli kovin ohutta verrattuna vaikkapa Huebsherin mittapaitojen oxfordiin. Extra slim fit oli päälläni teltta. Rinnassa oli logo. Viimeistely ei vakuuttanut. Istuvuus oli tietenkin surkea, valmispaitoja kun ovat, mutta hinta oli 120 euroa. Saman olen maksanut laadukkaammista mittapaidoistani, joten en kyllä oikein ymmärrä, miksi ostaa BB:tä tai vaikkapa Ralph Laurenia, joka tuntuu olevan samoissa hinnoissa. Mene tiedä sitten, ostaako kukaan näitä normaalihintaan.
Suositellaan täysraittiutta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #65 : 30.05.10 - klo:19:45 »
Juu, kyllä se oli extra slim. Hartioista sopi kohtalaisesti mutta alempaa ei. Ja harteikkuudella tarkoitin ennen kaikkea hartia-vyötärösuhdetta. En osaa sanoa, olenko pituuteeni nähden erityisen harteikas, jos ajatellaan absoluuttisia senttimittoja. Ehkä ne jonkun toisen mielestä olisivat olleet sopivia mutta itse pidän varsin istuvasta leikkauksesta. Ehkä tuo ilmaisu "teltta" oli hieman liioitteleva mutta omaan makuuni selvästi liian väljiä.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #66 : 30.05.10 - klo:20:51 »
Jos paidassa lukee slim, olisi kyllä oikein mukavaa jos se mitoitukseltaan tätä merkintää vastaisi. Ärtymys on suuri, kun totuus on toinen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #67 : 30.05.10 - klo:21:11 »
^ Nyt on syytä muistaa, että kyse on amerikkalaisesta paitamerkistä. Muoti ja leikkaukset ovat siellä toisenlaisia ja ihmiset eri mallisia kuin Euroopassa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1031
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #68 : 30.05.10 - klo:21:15 »
BB:n logolliset sport- ja logottomat dress-sarjat tuntuvat poikkeavan toisistaan aika radikaalisti. Logon puutteen lisäksi eroja ovat mm. valmistuspaikka (dresseissä USA, sporteissa Etelä-Aasia) ja ilmeisesti myös mitoitus, koska omat dress-puolen extra slim fit -OCBD:ni ovat samoja kauluskokoja vertaamalla toisiksi slimmeimpiä valmispaitoja mitä vastaan on tullut, Stenströmsin slimlinen jälkeen. Jotkut muoti-workwear-puolen Band of Outsidersit ja vastaavat saattavat olla vielä tyköistuvampia, mutta "mainstream"-vaatetusfirmojen tuskin kannattaa enää mennä tiukemmalle. Stockmannin hintojen maksaminen BB:stä on tyhmää ellei tarvitse todella nopeaa OCBD-annosta, jenkkihinta jopa toimituskuluineen kun on noin puolet näin heikon euron aikanakin.
« Viimeksi muokattu: 30.05.10 - klo:21:18 kirjoittanut Alhazen »

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #69 : 30.05.10 - klo:22:50 »
Olen varmaan jo kysynytkin asiasta jo aiemmin, mutta kysytäänpä uudestaan kun slimfit-paidoista tuli puhetta. Itselläni on ollut TM Lewinin, Hawes&Curtisin ja CT:n kaltaisten budjetti-paitavalmistajien kanssa ongelma, että slimfit-paidat eivät ole tarpeeksi pitkiä (eivät pysy housuissa). Onko slimfit-valmistajia max 40-60eur/paita joilla on helmassa tarpeeksi pituutta? CT:ltä kun kysyin asiaa, he selittivät että Slimfit-paitoja moni pitää housujen päällä ja sen takia ovat lyhyempiä.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #70 : 31.05.10 - klo:10:50 »
Minusta CT:n ja T.M. Levinin slimfit kauluspaidat olivat hirveitä säkkejä, kun sovitin niitä liikkeessä. Ainut paita, joka on edes lähellä omaa mieltymystä oli CT:n tailored fit-mallisto, jota ei valitettavasti saa kuin viidessä värissä.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #71 : 31.05.10 - klo:11:06 »
Hypno, miksi pahoittaa mielensä budjetti valmistajien tekeleisiin? Miksi kiusata itseään valmispaidoilla? Itse H&H kokemuksesta (2* slimfit ja 2* classic = 4 erilaista paitaa, eri mitoituksella) viisastuneena olen pitkälti hylännyt ajatuksen valmispaitojen ostamisesta.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #72 : 31.05.10 - klo:11:22 »
Hypno, miksi pahoittaa mielensä budjetti valmistajien tekeleisiin? Miksi kiusata itseään valmispaidoilla? Itse H&H kokemuksesta (2* slimfit ja 2* classic = 4 erilaista paitaa, eri mitoituksella) viisastuneena olen pitkälti hylännyt ajatuksen valmispaitojen ostamisesta.

Olen CT:n Classic-fit paitoja ostanut ja kaventanut itse, ovat kyllä aikamoisia telttoja muuten.. Voisin kyllä hieman extraa maksaa että saisin suoraan pakasta istuvamman paidan. CT:lläkin on Classic -paidoissa vain tämä yksi ja sama kaulusmalli olemassa. Joku kookkaampi kaulus, tyyliin CT:n Black Label malliston tyylinen kiinnostaisi ja voisi olla ehkä aavistuksen avoimempi, ei nyt ihan CT:n Cutaway tyylinen mutta jotain siitä väliltä. Pidän että kaulukset ja hihan kalvosimet ovat jämäkät, jotka CT:llä ovat OK mutta esim. TM Lewin ovat aika surkeaksi menneet pesuissa ym.

Oletko mittatilauspaitoihin siirtynyt kokonaan? Millaisia toimijoita alalta löytyy ja hintaskaala? :)

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #73 : 31.05.10 - klo:13:01 »
Minulla on aika korkea kynnys ostaa valmispaita tällä hetkellä, hyvä mittapaita vaan istuu niin hyvin ja on parhaimmillaan kuin toinen iho. Minulla on hyviä kokemuksia sekä Sauman (Hubscher) että Feren (T&A) kautta hankituista paidoista. Vaikka T&A ei ole halpa niin kertaakaan ei ole kaduttanut, kangas, kuosit ja laatu vaan ovat niin kohdallaan.

Noviisi

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Kysymyksiä eri paitamerkeistä
« Vastaus #74 : 24.03.12 - klo:16:53 »
Itselläni on kokemusta Schoffan mittapaidoista ja Sauman kautta tilatuista Hübscherin mittapaidoista. Etenkin nuo jälkimmäiset toimivat erinomaisesti, eika hintakaan ole kohtuuton etenkin jos paitoja tilaa useamman kappaleen mittapäivien aikaan. Laatu on ollut tasaisen varmaa.

Valmispaitojen osalta en ole vakiomerkkiä löytänyt, mutta kaapista löytyy Truzzia, Borrellia ja Pink'iä sekä muutama vanhempi Eton.

Valmispaitojen osalta tiedustelisin, onko foorumin jäsenistöllä kokemusta Bretellen "omista" paidoista. Puodissa näytti olevan paita-alen loppurysäys jolloin putiikin tarjoamat Etonit sekä nämä Bretelle -merkkiset paidat olivat - 50 %. Kaulukset näyttivät olevan lähinnä cutaway -mallisia ja tuplamansetilla varustettuja. Myyjän mukaan paidoissa on irrotettavat kauluskovikkeet. Täyteen hintaan (muitsaakseni 140 euroa) en täysin tuntematonta valmispaitaa menisi ostamaan.