Kirjoittaja Aihe: M: Käsinrullattuja taskuliinoja  (Luettu 43656 kertaa)

AK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 158
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #15 : 09.03.12 - klo:10:57 »
Nämä taitavat olla niitä, joista aikaisemmin mainitsitkin. Ihailtavaa omatoimisuutta! Nyt ei vaan ikävä kyllä opiskelijabudjetti repeä mihinkään ylimääräiseen.

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #16 : 09.03.12 - klo:15:39 »
Sain juuri äsken liinat tassuihini. Melko päheitä. Tulevat ihan varmasti näkemään paljon käyttöä, todella fiinejä. Jos ompeleet kestävät käyttöä, niin eipä mennyt 32 euroa hukkaan. Kiitokset Tommi!
Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #17 : 09.03.12 - klo:16:24 »
^ Mukava kuulla, että olet tyytyväinen! Jos liinat eivät jostain kumman syystä kestä, niin kannattaa ottaa yhteyttä minuun. Takaan ompeleiden kestävyyden ja lankakin on kestävää sorttia.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #18 : 09.03.12 - klo:19:05 »
Itse olen myös tyytyväinen Tommin tekemään taskuliinaan, jonka häneltä sain jokin aikaa sitten. Liina on hiukan liian jäykkä puffitettavaksi, mutta tasataitoksella pelittää hyvin. Tähän hintaan kannattaa poistaa, mikäli haluaa tukea toverin vaatehankintoja (:D). Ainoa asia jota jään miettimään on, että onko Tommilla liikaa vapaa-aikaa?
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #19 : 09.03.12 - klo:19:25 »
Ainoa asia jota jään miettimään on, että onko Tommilla liikaa vapaa-aikaa?

Kauanko sulla Tommi menee yhden liinan työstämiseen?
Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #20 : 09.03.12 - klo:20:11 »
Itse olen myös tyytyväinen Tommin tekemään taskuliinaan, jonka häneltä sain jokin aikaa sitten. Liina on hiukan liian jäykkä puffitettavaksi, mutta tasataitoksella pelittää hyvin. Tähän hintaan kannattaa poistaa, mikäli haluaa tukea toverin vaatehankintoja (:D). Ainoa asia jota jään miettimään on, että onko Tommilla liikaa vapaa-aikaa?

Kaikki taskuliinoilla kerätyt rahat menevät lyhentämättöminä perheemme yhteiseen kassaan, jolla edistämme blaa blaa blaa...
Kaikki rahat menevät meikäläisen vaatekaapin kartuttamiseen tai paistinpannuihin ja veitsiin (ks. Ruoanlaitto-ketju).

Oma kokemukseni on, että opiskelijalla ei ole työaikaa ja vapaa-aikaa. On vain aikaa, ja suurimmaksi osaksi se aika kuluu kaikkeen turhaan. :)

Kauanko sulla Tommi menee yhden liinan työstämiseen?

Riippuu kankaasta. Jäykkää kangasta on helpompi rullata kuin ohutta ja "notkeaa". Yksi gingham-liina otti aikaa noin tunnin, mutta polka dot -liina varmaankin noin puolitoista tuntia.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #21 : 09.03.12 - klo:22:33 »
Itse olen myös tyytyväinen Tommin tekemään taskuliinaan, jonka häneltä sain jokin aikaa sitten. Liina on hiukan liian jäykkä puffitettavaksi

Sumuta vedellä ihan kunnolla (tai pese käsin tipalla astianpesuainetta), anna kuivua ja silitä. Kankaissa on usein kevyt tärkki tai muu vastaava käsittely.

Puuvillan puffaamiseen olen, muuten, itse nimenomaan käyttänyt tärkkiä. Materiaali käyttäytyy tyystin eri tavalla kuin silkki.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #22 : 10.03.12 - klo:00:07 »
Valonpilkahdus niille epätoivoisille, jotka jäivät nyt ilman sinistä pin dot -liinaa: lisää on tulossa.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #23 : 10.03.12 - klo:11:44 »
^ Kannattaa olla sitten poistoissa nopea, liina on hintansa väärti.

twill

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #24 : 13.03.12 - klo:16:49 »
Posti toi gingham-liinan minullekin, ja käsityön laatu on korkea. Pidän liinasta paljon, ja ostan näitä mielelläni lisää, jos kankaiden värit ja kuosit ovat jatkossakin omaan makuuni.

Kehitysideana reunojen rullaukseen esittäisin kulmien viimeistelyn: kulmia voisi rullata tulevissa tuotteissa hieman pidemmälle siten, että vierekkäisten reunojen rullaukset yhtyisivät kulmissa. Nyt väliin jää muutaman millin rako, jonka voisi suhteellisen helposti kuroa umpeen.

Tämä siis hyvin pienenä kehitysehdotuksena Tommille, ja tuon voi toki nähdä myös ominaisuutena, joka korostaa käsityönä tehdyn tuotteen uniikkia luonnetta.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #25 : 13.03.12 - klo:17:07 »
^ Kiitos kommenteistasi, twill!

Olen itse asiassa jo muuttanut tuota mainitsemaasi kulmien mallia ns. perinteiseksi, jossa sivut rullataan aivan kulmiin asti ja kulmat ommellaan päällekäin. Saamasi liinat edustavat kokeiluani, jossa kulmista leikattiin kolmion muotoiset palat pois ennen sivujen rullaamista.

Kerrottakoon, että ompelen parhaillaan lisää sinisiä pin dot -liinoja. Niitä riittää vielä muutamalle kiinnostuneelle, mikäli heitä vielä on.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #26 : 13.03.12 - klo:17:40 »
Täältä voisi löytyä mielenkiintoa siniselle pindotille.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #27 : 13.03.12 - klo:19:10 »
^ Lähetin yksityisviestiä.

Vielä riittää sinisiä kankaanpaloja pinossa...
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #28 : 13.03.12 - klo:21:36 »
Minullekin voisi kelvata...

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: M: Käsin rullattuja taskuliinoja
« Vastaus #29 : 13.03.12 - klo:22:09 »
^ Lähetin yv:tä. Päivitin myös tuoreen liinatilanteen aloitusviestiin.

Sinisiä liinoja tilattiin nopeasti niin paljon, että tilaajat joutuvat odottamaan liinansa valmistumista muutaman päivän.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.