Keikari > Kulttuuri

Venäjä, Venäjä, Venäjä

(1/6) > >>

Ville:
Monen kertaa olen kuullut venäläisten miesten tyylistä, mutta kertaakaan en maassa ole vieraillut. Kenties joku jäsenistämme on rajan ylittänyt, ja osaa kertoa miten maa pukeutuu. Ovatko kaikki miehet todella farkuissa, koppalakeissa, mustissa nahkatakeissa ja valtavalogoisissa t-paidoissa kaikkialla?

finanssimies:
Kyllä, mutta osalla on vielä verkkarihousujakin.

Pchan:
Eräällä suuren suomalaisfirman venäjän toimintojen vetäjällä oli käärmeennahkabootsit, farkut, liivit ja stetson.

VMP:
Eiköhän sieltä löydy - kuten Suomesta, kuten Iso-Britanniasta tai Italiastakin - ihan kaikkea verkkahoususta Vuittonin logoegoiluun, molskeihin ja räätälityötä ylistäviin luomuksiin.

Itse olen käynyt Pietarissa kahdesti ja en nyt tiedä miten suurta eroa suuntaan tai toiseen voi vetää vaikkapa metrossa istuessa Helsingin metron kanssamatkustajiin. Paitsi, että kirjojen lukumäärä on moninkertainen - venäläiset ovat kovin lukevaista kansaa. Venäläisiä formaalina en ole juurikaan nähnyt. Ne muutamat selvästi rikkaat venäläiset, jotka olen nähnyt, olivat casuaalina ihan samanlaisia kuin veljensä ja sisarensa maailmalla. Osa oli täynnä kalliita logoja, osa hyvinkin downgraded. Brittiläinen country-henki oli aika usein läsnä, kuten futiskatsomoista tutut jututkin, myös muutaman ivyhtavan näin Nevskiy Prospektin liikkeissä ja luksusautojen rateissa.

Pointtini oli se, että täysin mielestäni on vähän kömpelö avaus keskustelulle ottaa näkökulmaksi se, ettei jokin kansakunta lähtökohtaisesti osaa sitä vähäisintäkään mitään. Tällainen lähtökohta on myös aika karu, kun ottaa huomioon elintaso- ja tuloerot maiden välillä ja niiden sisällä.

Ville:
"Täysin" on kärjistys ja vahva tunteiden herättäjä, eli kovin omiaan keskustelun avaamiseksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta