Kirjoittaja Aihe: Molskihousut  (Luettu 35928 kertaa)

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #30 : 10.08.12 - klo:12:22 »
Hackett:n ja saksalaisen Hiltl:n molskihousut ovat laatukamaa. Etenkin Hiltl...

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #31 : 11.08.12 - klo:16:23 »
Minusta Hoggsin molskien lahkeet eivät ole mitenkään erityisen leveät vaan oikein hyvät. Housuillani on tosin ikää jo muutama vuosi, joten on kai mahdollista sekin, että leikkausta on muutettu.
Suositellaan täysraittiutta.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #32 : 03.10.12 - klo:12:38 »
Miten molskihousut käyttäytyvät pesun jälkeen/käytössä, eli venyvätkö ne kovasti käytössä, kutistuvat pesussa? Vai käyttäytyykö kangas kuten farkkukangaskin?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #33 : 03.10.12 - klo:12:50 »
Minusta ne eivät mene miksikään sen paremmin pesussa kuin käytössäkään.
Suositellaan täysraittiutta.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #34 : 03.10.12 - klo:12:53 »
OK, eli jos koko tuntuu vähän tiukalta, niin tuskin se siitä mihinkään isommin venyy.

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #35 : 16.11.15 - klo:21:37 »
Mistäs saisi napakampaa istuvuuttaa hakevalle hyvät molskihousut? Voivat olla viisitaskuiset, suorat tai chinohtavat.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Molskihousut
« Vastaus #36 : 16.11.15 - klo:21:47 »
Cordings olisi erinomainen, jos korkean punnan tuoma lisähinta ei ole murhe. Korkea vyötärö, kunnon kangas, napakka lahje - näin on hyvä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #37 : 17.11.15 - klo:07:41 »
Hmm. Näyttää hyvältä, mutta sivuilla ei kuvaa tuotteesta mallin päällä. Tämä hieman häiritsee, vaikka leikkaus näyttää siltä että se kapenee kohtuullisesti. Pitänee tutkia lisää.

Ja kyllähän tuo hinta on korkea molskeista, mutta ainakin näyttävät kohtuullisen laadukkailta.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Molskihousut
« Vastaus #38 : 17.11.15 - klo:20:23 »
Meiltä saa myös molskihousuja mittaan. Ainakin Holland & Sherryllä on erinomaisia raskaita molskikankaita. H&S:n pakasta hinta normaalisti 465€ per pari, muilta valmistajilta saa edullisemminkin.

Kangaspainot 700g/m2 asti.

http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Ripe70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #39 : 17.11.15 - klo:22:16 »
465 euron molskihousut. Niiden täytyy olla ikuiset.

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #40 : 18.11.15 - klo:07:32 »
Ei kyllä tuohon hintaan kiinnosta tippaakaan :D

Käsittääkseni molski on sellainen kangas, jota saa halvalla varsin hyvää. Minut ainakin sai kiinnostumaan molskista juurikin nuo halvat ja pommikestävät versiot...

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Molskihousut
« Vastaus #41 : 18.11.15 - klo:11:43 »
...täytyy nyt täydentää, että nuo Holland&Sherryn kankaat ovat niin sanottua premium-tavaraa jopa Brittilässä. Punnan kurssi on myös kova, joten hinta on mitä on. Niitä merkittömiä, nimettömiä molskeja tietysti saa kaikissa hintaluokissa ja valtaosa on vahvaa kamaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Specs

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #42 : 19.11.15 - klo:20:06 »
Luxirellahan on myös molskeja valikoimissa monissa eri väreissä. Dugdalelta taisi olla.

Itse olen pitänyt yksiä Kapteenskasta ostettuja molskeja ja mainiot ovat olleet. Pitävät tuulta ja ovat lämpimät. Kuluvat vähän ikävän näköisesti vähän kuin sammarit, eli nukka lähtee kulutuskohdista ja lievä kiiltovaikultelma voi jäädä. Pesussa myös haalistuvat. Kutistumiongelmaa en ole havainnut.

Itseäni himoittaisi kokeilla molskin värjäyttämistä luonnonindigolla niin että niistä tulisi ikäänkuin denim-tyyliset kylmän kelin jokapaikanhöylät, jolloin kuluma voisi olla uhkan sijasta mahdollisuus. Saumasta kyselin molskia mutta oli sitä äveriään laatua. Projektillehan tulisi kyllä hintaa muutenkin.

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #43 : 20.11.15 - klo:08:22 »
Kiitoksia vinkeistä. Luxirea olin myös itse miettinyt, jos ei sopivalla leikkauksella löydy helpommin...

Luonnon indigolla ja synteettisella indigolla ei ole eroja. Edes kemisti ei näitä toisistaan erota. Eron tekee vain värjäysprosessi ja lisäaineet. Indigon käyttäytyminen siis johtuu itse molekyylin suuresta koosta, jonka takia se ei tunkeudu syvälle kuituun vaan jää pintakerrokseen. Samasta syystä se myös irtoaa kuiduista helpommin.

Itse ostin indigolla värjätyn hikipaidan ja se on mahtava. Kuluu aivan eri lailla... Siksi tekisi mieli pölliä tuon indigomolski ideasi :)

Specs

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Molskihousut
« Vastaus #44 : 20.11.15 - klo:13:44 »
Pölli pois, mutta raportoi täällä keikareille tuloksista.

Indigotiini on toki sama kemiallisesti sekä luonnossa että laboratoriossa, mutta luonnonvärit ovat yksi kiinnostukseni kohde. Itselleni on eroa sillä miten jokin efekti, väri tai materiaali on tuotettu. Sillä on mm. symbolista merkitystä ja näen luonnonvärit osana uudenlaista luontosuhteen filosofiaa jossa haetaan uudestaan "syntytietoa" jonka fossiilisivilisaatio hävitti. Itse olen kylläkin taidemaalari ja nämä asiat ovat lähellä sydäntä. Ja tekevät elämän vaikeaksi.

Minulla on indigovärjätty raidallinen t-paita ja sekin vanhenee komeasti. Olen alkanut jopa säästellä sitä että saan pitää sen pidempään. Tykkään asioista joilla on joku oma luonne. Eräässä verkookaupassa törmäsin taannoin luonnonindigolla värjättyihin sammareihin. Niistä tulisi varmaan komeat kuluessaan.

Villakangaspalankin värjäytin indigolla. Ajattelin että teetätän villaisen bleiserin siitä, mutta ei tullut ihan tasainen väri, joten ehkä siitä tuleekin housut tai liivi. Tosin ehkä epätasainenkin takki menisi. Pitää vielä tuumata. Värjäyksen on hoitanut minulle Rubia Pflanzenfärberein David Zeidlitz Saksasta. Neuvottelen parhaillaan pipon ja neulesolmion värjäyttämisesta, joka kuulemma onnistuu, mutta värin tasaisuutta ei tosin voi taata.