Kirjoittaja Aihe: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat  (Luettu 42021 kertaa)

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #60 : 08.10.14 - klo:13:30 »
Aika hyva. Mulla on vaan kerran Westinin baarimikko suoraan kysynyt mista ginista tehdaan talla kertaa, kun palasin hotelliin missa olin kolme viikkoa ja join ilmeisen monta geeteeta.
Great minds think alike - fools never differ.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #61 : 10.03.15 - klo:07:02 »
Tiukille veti, mutta tavoite saavutettu (ilman yhtaan mileage runia)

Great minds think alike - fools never differ.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #62 : 10.03.15 - klo:10:18 »
Asiaa. SA Gold Singaporelle. My hat is off, sir.

Edvard

  • Kisälli
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #63 : 10.03.15 - klo:10:44 »
Haluaisin kysyä asiasta tietämättömänä seuraavaa:

Miten näette lentoyhtiöiden ja luottokorttien yhdistämisen?
Onko siinä järkeä? Oletteko tehneet niin? Miksi? Miksi ei?
Onko yhdistämiseen mahdollisuutta AA:lla tai BA:lla? (Itse löysin vain finskille mahdollisuuden)

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata.

Edvard

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #64 : 10.03.15 - klo:11:43 »
Suomessa vain Finskille. On hyötyä. Mutta riippuen miten lentää. Esim Finskillä mailit vanhenee 3 vuoden kuluttua ilman että niitä voi uusia.  Ohjelma on täysi kusetus kerran vuoteen lentävälle. Jos reissaat paljon niin toi luottokorttihomma on hyvä.

Itse hyppäsin vuosia sitten Star Alliance kelkkaan (ainut oikea lentoyhtiöallianssi) ja Unitedin Mileage Plus ohjelmaan koska mailit eivät vanhene ikinä niin kauan kuin on yksi matka tai mailien ostotapahtuma kolmeen vuoteen.

Lufthansa, Finskille, SAS, KLM, BA. Näillä kaikilla vanhenee kolmen vuoden kuluttua. Nykyään Deltalla saattaa olla sama systeemi kuin Unitedilla ja Deltalla perkeleesti yhteyksiä.
« Viimeksi muokattu: 10.03.15 - klo:11:46 kirjoittanut konda »

Edvard

  • Kisälli
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #65 : 10.03.15 - klo:12:00 »
Suomessa vain Finskille. On hyötyä. Mutta riippuen miten lentää. Esim Finskillä mailit vanhenee 3 vuoden kuluttua ilman että niitä voi uusia.  Ohjelma on täysi kusetus kerran vuoteen lentävälle. Jos reissaat paljon niin toi luottokorttihomma on hyvä.

Itse hyppäsin vuosia sitten Star Alliance kelkkaan (ainut oikea lentoyhtiöallianssi) ja Unitedin Mileage Plus ohjelmaan koska mailit eivät vanhene ikinä niin kauan kuin on yksi matka tai mailien ostotapahtuma kolmeen vuoteen.

Lufthansa, Finskille, SAS, KLM, BA. Näillä kaikilla vanhenee kolmen vuoden kuluttua. Nykyään Deltalla saattaa olla sama systeemi kuin Unitedilla ja Deltalla perkeleesti yhteyksiä.

Mikä olisi sitten paras vaihtoehto jos lentää muutaman kerran vuodessa, ja tavoite olisi saada mahd. paljon korotuksia turistiluokasta businekseen? Kannattaako tähän tarkoitukseen liittää esim. Diners club?


Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #66 : 10.03.15 - klo:12:06 »
Singapore airlinesin maileja sai hyvin anteliaasti paikallisen pankin kortilla. Mulla on niilla n. 220k mailia, naista reilusti yli puolet tuli luottokortilla.

SQ:n lounget oli muuten varsin suuri pettymys, Qantasin domestic peruslounge voittaa kirkkaasti. Tosin SQ:lla on kasittaakseni kolme tasoa loungeissa, Gold avaa vasta ensimmaisen.

^pari sivua taaksepain sanottiin ettei upgradeja voi tehda lentoyhtioiden valilla, joten jos lennat finskilla niin luottokortin liittaminen (ja kayttaminen) on hyva keino saada pisteita. Lisaksi muistaakseni finskin viinikaupasta sai hyvin pisteita.
Great minds think alike - fools never differ.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #67 : 10.03.15 - klo:14:41 »
^ ainakin Unitedin maileilla pääsee Hansan tai SAS:n biznitsiin jos paikkoja on... Tää tietty ainakin vuoden vanhaa infoa kun ei ole nyt viimeaikoina tullut katseltua paikkoja.

^^ Pari kertaa vuodessa lentoja pituudeltaan suomi -> jenkit ? Menee sellaiset 3-4 vuotta että saat ensimmäisen upgraden biznitsiin. Jos tahkoot stadi -> stokiksen väliä niin saatkin sitten lennellä sen kymmenisen vuotta.

Kannattaa miettiä millä haluaa lentää ja ottaa sitten mailiklubi sen perusteella jostain allianssin yhtiöstä. Kannattaa tosin ensin katsoa että pääsetkö esim Quantasin maileilla Finskin businekseen vai et. Esim itse en kusekaan Finskiä päin ja lennän "vain ja ainoastaan" (eli aina kun pystyn vaikuttamaan) Star Alliancella ja maksan siitä vaikka himppu enemmän.
« Viimeksi muokattu: 10.03.15 - klo:14:46 kirjoittanut konda »

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #68 : 11.03.15 - klo:02:04 »
Huomioitava asia on jos lennot riittavat statukseen, kannattaa se hankkia siihen yhtioon mita useimmiten kayttaa. Silver taso ei tarkoita mitaan muilla allianssin koneilla, ainakaan starilla tai oneworldilla, mutta omalla yhtiolla aukeaa usein loungen ovet. Ei tosin kaikilla, esim Qantas tai Singapore Airlines silver ei tarjoa lounge accessia.
Great minds think alike - fools never differ.