Kirjoittaja Aihe: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat  (Luettu 42004 kertaa)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #30 : 27.01.12 - klo:17:10 »
Pitkän matkan bisnesupgradeen on Todella pitkä matka noilla turistiluokan lennoilla. Ne kun maksavat sen 50000 pistettä per suunta.

Tarjouksesta AA:lta saa välillä edestakaisen bisnespalkintolennon 60-70000 maililla. Ja tosiaan, AA:lla saat aina vähintään 100% pisteet/mailit.

Mutta ymmärsinkö oikein, että AA:n pisteillä bisneksessä samppanjaa nauttiakseen pitää lentää AA:n lentoja eli nekään eivät käy allianssin muille yhtiöille? Minulle Finnair, kurjuudestaan huolimatta, on aina ollut vaihtoehto #1 koska se vie useiten sinne minne haluan ja suoraan. Pisteitä kertyy oikeastaan lentoja enemmän Avis-autovuokrauksista ja Radisson SAS-öistä. Tuollaisia lyhyitä ruotsinreissuja kun tekee muutaman, aina voi keskieuroopan paluulennot korottaa bisnekseen. Menomatkoista ei niin väliksi kun ei voi nauttia eduista.

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #31 : 27.01.12 - klo:17:15 »
Pitkän matkan bisnesupgradeen on Todella pitkä matka noilla turistiluokan lennoilla. Ne kun maksavat sen 50000 pistettä per suunta.

Tarjouksesta AA:lta saa välillä edestakaisen bisnespalkintolennon 60-70000 maililla. Ja tosiaan, AA:lla saat aina vähintään 100% pisteet/mailit.

Mutta ymmärsinkö oikein, että AA:n pisteillä bisneksessä samppanjaa nauttiakseen pitää lentää AA:n lentoja eli nekään eivät käy allianssin muille yhtiöille? Minulle Finnair, kurjuudestaan huolimatta, on aina ollut vaihtoehto #1 koska se vie useiten sinne minne haluan ja suoraan. Pisteitä kertyy oikeastaan lentoja enemmän Avis-autovuokrauksista ja Radisson SAS-öistä. Tuollaisia lyhyitä ruotsinreissuja kun tekee muutaman, aina voi keskieuroopan paluulennot korottaa bisnekseen. Menomatkoista ei niin väliksi kun ei voi nauttia eduista.

Mä olen usein lentänyt BA:n pisteillä AY bisneksessä. Palkintolento Euroopassa bisneksessä on muistaakseni 30'000 pistettä per suunta. Bisnesupgradea ei voi tehdä toisen yhtiön kortilla, mutta noissa pitkissä lennoissa joita lennän paljon on Finnairilla niin törkeä pisteveloitus että samalla pistemäärällä saa esim. AA:n pisteillä varattua bisneslipun Finnairilla vaikka New Yorkiin.

Eli pisteillä voi varata lentoja muillekin yhtiöille, mutta päivittää ei voi.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #32 : 27.01.12 - klo:21:54 »
Jaa tämä ketju koski näitä pistejärjestelmiä. Olen tässä jo parin päivän ihmetellyt avaamatta ketjua, että miten lentoyhtiöiden käyttämät sähköpostiohjelmat voivat kiinnostaa näin paljon.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #33 : 28.01.12 - klo:02:31 »
Sekaannumpas tähän topicciin yhdellä asialla joka hieman liipaa lähettyviltä. Eli lentokenttä lounget.

Oikeastaan kysymys, onko kokemusta Moskovan Sheremetyevo kentä Dinersin loungeista?
http://www.dinersclub.com/airport-lounge.html?cityList=Russia--Moscow&type=city&x=19&y=4

Sunnuntaina pitäisi kentällä viettää yli 7h. Puolisollani ei kuintekaan ole korttia joten pitää maksaa tuo 40$ sisään häneltä jos halutaan sinne mennä. Kovasti tuntuu olevan eroa näissä Dinersin Loungeissa (esim Dubaissa oli mielestäni loistava). Itse pidän Dinersin korttia oikeastaan ihan näiden Lounge tilojen takia jotka on kortin pientä vuosimaksua vastaan olleet ihan asiansa ajavia tiloja (nykyää maksan tuon maksun itse kun firma vaihtoi yritysluottokortit Dinersista Business Eurocardiin).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #34 : 28.01.12 - klo:03:23 »
Sekaannumpas tähän topicciin yhdellä asialla joka hieman liipaa lähettyviltä. Eli lentokenttä lounget.

Oikeastaan kysymys, onko kokemusta Moskovan Sheremetyevo kentä Dinersin loungeista?
http://www.dinersclub.com/airport-lounge.html?cityList=Russia--Moscow&type=city&x=19&y=4

Sunnuntaina pitäisi kentällä viettää yli 7h. Puolisollani ei kuintekaan ole korttia joten pitää maksaa tuo 40$ sisään häneltä jos halutaan sinne mennä. Kovasti tuntuu olevan eroa näissä Dinersin Loungeissa (esim Dubaissa oli mielestäni loistava). Itse pidän Dinersin korttia oikeastaan ihan näiden Lounge tilojen takia jotka on kortin pientä vuosimaksua vastaan olleet ihan asiansa ajavia tiloja (nykyää maksan tuon maksun itse kun firma vaihtoi yritysluottokortit Dinersista Business Eurocardiin).


Flyertalkissa useimmat näyttävät muistuttavan, että SVO:ssa Diners-loungeihin pääsee vasta 2h ennen lähtöaikaa.
Omakohtaisat kokemusta ei asiasta ole Moskovasta, tosin monella lentokentällä tuo aikaraja on kyllä mainittu noissa Diners/Amex-loungeissa.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #35 : 28.01.12 - klo:11:20 »
Mielenkiintoista, itselle ei ole tosin tullut koskaan vielä vastaan tuollaista. Pitääpä koittaa tutkia, tosin ei ainakaan nettisivuilla ole mainintaa. Mun mielestä muutenkin yleensä lentolippua ei ole tarkastettu vaan pelkkä kortti on riittänyt, tai näin muistelisin.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #36 : 28.01.12 - klo:11:44 »
Pelkällä kortilla olen Diners-loungeihin aina mennyt ja lounge on yleensä Euroopassa sama kuin One Worldilla.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #37 : 29.01.12 - klo:12:38 »
Aika iso liuta kortteja käy tähän loungeen, mutta vasta 3h ennen boardingia päästää sisään.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #38 : 29.01.12 - klo:13:20 »
Business Eurocardiin
Esim Köpiksessä on BEC lounge. Kahdelle erityyppiselle BEC kortille.
« Viimeksi muokattu: 29.01.12 - klo:13:23 kirjoittanut konda »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #39 : 29.01.12 - klo:13:22 »
vasta 3h ennen boardingia päästää sisään.
Iso kusetus. Selvästi tehty näin, jotta loungessa ei voi dokata ja nukkua. Eli juuri se, mitä siellä kuuluisi saada tehdä (ainakin nukkua).

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #40 : 29.01.12 - klo:15:45 »
vasta 3h ennen boardingia päästää sisään.
Iso kusetus. Selvästi tehty näin, jotta loungessa ei voi dokata ja nukkua. Eli juuri se, mitä siellä kuuluisi saada tehdä (ainakin nukkua).
Jep. Hyvänä puolena tosin että toisesta henkilöstä ei tarvinnutkaan maksaa.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #41 : 29.01.12 - klo:15:53 »
^No tämä on sentään postitiivista.

Onko muuten Skandeissa loungeja, joihin pääsee rahalla? Itse rakastan Unitedin politiikkaa: jos ei ole tasoa, pääsee loungeen USD 100 korvauksella. Näin oli ainakin viimeksi pari vuotta sitten O'Haren kautta pyörähtäessäni. Oli 4 vai 5 h lay over, mutta jätin loungen väliin. USD 100 olisi kuitenkin ollut melko kohtalainen hinta tuosta odotuksesta. Unitedin loungeja sitten on Euroopassa vain CDG:llä, josta onkin turha yrittää ottaa Star Alliance lentoja minnekään...
« Viimeksi muokattu: 29.01.12 - klo:15:55 kirjoittanut konda »

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #42 : 29.01.12 - klo:16:50 »
Vietin joskus BA:n First loungessa Heathrow'lla 12 tuntia. Siinä ajassa ehti vetämään kauheat änkyräjurrit, syömään hyvin, nukkumaan, heräämään, kärsimään krapulan, ja vielä ehti lennollekin.
Oli aika mielenkiintoinen päivä :)

Henkilökunta tuo siellä peiton ja tyynynkin, jos haluaa nukkua :)

Laoban

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 334
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #43 : 29.01.12 - klo:20:49 »
Jos käytätte Hong Kongia vaihtopaikkana seuraavalle lennolle, niin suosittelen käymään Premium Plazan pay in loungessa. Menin viime vuonna Vietnamiin Honkkarin kautta ja kävin juurikin kyseisessä loungessa suihkussa jne. Harmi ettei ollut aikaa oleilla pidempään, mutta eipä hintakaan päätä huimannut.


Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #44 : 27.04.12 - klo:13:08 »
Finnair lanseerasi uuden Lifetime Plus -ohjelman. Päästäksesi alimmalle Lifetime Gold tasolle tarvitset elinaikaisen pistekertymän 3000000. Silveriin oikeuttavalla 40000 pisteellä vuodessa pääset tähän siis jo 75 vuoden lentelyn jälkeen. Lifetime Platinum vaatii vastaavalla tahdilla 125 vuotta. Kun vielä huomioi, että Euroopan lennoilla pisteitä irtoaa niin nihkeästi, että Silveriinkin pääsee paljon aiemmin lentojen määrällä kuin pisteillä, en näe miten tuo systeemi olisi mitään muuta kuin huono vitsi.