Kirjoittaja Aihe: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat  (Luettu 41887 kertaa)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #15 : 27.01.12 - klo:09:57 »
Mulla on taskussa parhaillaan Finnair Gold, BA Gold, KLM Gold ja Eurobonus Gold.

Silloin tällöin tulee siis reissattua.


Mitä järkeä tuossa on kun ilmeisesti voit kuitenkin valita itse millä yhtiöllä lennät? Eikö kannattaisi edes se Finnair nostaa platinaan niin saisi sen ainoan oikean edun eli Rimowan hienon laukun. Itse tosin maksoin omastani koska Finnairin pistejärjestelmä nyt on mitä on.

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #16 : 27.01.12 - klo:10:44 »
Mulla on taskussa parhaillaan Finnair Gold, BA Gold, KLM Gold ja Eurobonus Gold.

Silloin tällöin tulee siis reissattua.


Mitä järkeä tuossa on kun ilmeisesti voit kuitenkin valita itse millä yhtiöllä lennät? Eikö kannattaisi edes se Finnair nostaa platinaan niin saisi sen ainoan oikean edun eli Rimowan hienon laukun. Itse tosin maksoin omastani koska Finnairin pistejärjestelmä nyt on mitä on.

Finnair Miinus on ylivoimaisesti surkein kantisohjelma OneWorldissa. En enää kerää maileja sinne, ja tipun iloisesti takaisin perustasolle parissa vuodessa.
BA:lla Gold vastaa AY platinaa, joten kaikki samat edut (pl. upgradevoucherit ja se rimowan laukku) saan silläkin. Lisäksi lennän mielummin kaukolentoni BA:lla kuin AY:llä, ja tähän mennessä edelliset 5 JFK-LHR lentoa ovat päivittänet bisnekseen ihan ittekseen, jota ei olisi Finskillä tapahtunut.
Eli tuo Finnair Gold on nyt lojunut vajaan vuoden käyttämättömänä lompakon pohjalla. Olen käyttänyt kai kerran kun lensin FlyBe:llä kokkolaan, FlyBe kun ei kerrytä BA:lle pisteitä.


Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #17 : 27.01.12 - klo:11:58 »
Mikä olisi hyvä mailiohjelmataktiikka meille small timereille, jotka lentää 2-4 menopaluuta vuodessa? Nyt olen käyttänyt Finnair Plussaa ja maksanut pisteillä osan seuraavista lennoista.


dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #18 : 27.01.12 - klo:12:35 »
2-4 edestakaista reissua vuodessa ei oikein mahdollista suurensuuria optimointeja. Minnepäin reissut suuntautuu useimmiten, ja missä matkustusluokassa lennät?

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #19 : 27.01.12 - klo:13:38 »
Lähinnä Eurooppaan ja sitten kerran pari kauemmas, sattumanvaraiseen kohteeseen karjaosastolla. Varmaan hyvin yleinen matkustusskenaario niillä, jotka eivät työn puolesta lennä.

Tuli lähinnä tuosta BA:sta mieleen, että sehän lentää Finskin kanssa codeshare-lentoja jonkin verran, eli olisiko järkevämpää kirjata ne pisteet sinne. Mutta ei tosiaan taida näillä volyymeillä olla merkittävää eroa.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #20 : 27.01.12 - klo:13:56 »
Vähäisillä lentomäärillä järkevintä on etsiä halvin lento ja ottaa eri firmojen ohjelmiin osaa.
Silloin hyötyy eniten ja pidemmällä aikavälillä voi sitten käyttää niitä pisteitäkin hintojen alentamiseen.

Vasta siinä vaiheessa kun lentää paljon tai lentää mannertenvälillä niin noilla ohjelmilla alkaa olla oikeasti vaikutusta.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #21 : 27.01.12 - klo:15:22 »
Mikä olisi hyvä mailiohjelmataktiikka meille small timereille, jotka lentää 2-4 menopaluuta vuodessa? Nyt olen käyttänyt Finnair Plussaa ja maksanut pisteillä osan seuraavista lennoista.



Noilla lennoilla kyllä aivan sama. Palkintolentoja ei tule ja pisteillä säästö on paljon pienempää kuin valitsemalla yhtiö aina kulloisenkin hinnan perusteella. Finnairilla tarvitsee jo hopeaan päästäkseen 12 edestakaista lentoa vuodessa ja sillä ei pohjoismaita ja Eurooppaa lennellessä kerry pisteitä kuin sellaiset 20000 jos paremmissa turistikategorioissa lentelee, itse edullisimpia lentoja varaillen hyvä kun puolet tuosta. Euroopan palkintolento oli muistaakseni mennen tullen 40000 pistettä ja pisteet vanhenee kolmessa vuodessa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #22 : 27.01.12 - klo:16:10 »
No eihän se todellakaan ole aivan sama. Jos lennät lyhyitä Eurooppasegmenttejä niin ota sellainen ohjelma, jossa mailit eivät vanhene koskaan, jos aktiivisuutta 2-v välein. Eli unohda ainakin Finski, SAS ja Lufthansa ohjelmat (JOS Finski on vieläkin sama karu vessa, jossa mailit vanhenevat).

Star Alliancelta ainakin Unitedillä mailit ovat ikuiset ja Sky Teamilla Deltalla. Tämän vuoksi olen itse ottanut ne. Lennän itse vain noin 8-10 segmenttiä vuosi, mutta ilmaista matkaa on tiedossa, koska maileja on kertynyt vuosien varrella.
« Viimeksi muokattu: 27.01.12 - klo:16:11 kirjoittanut konda »

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #23 : 27.01.12 - klo:16:13 »
OneWorldissa jos ei ole saumaa statukseen, niin AA lienee paras.
Mailit ei vanhene, palkinnot on tuntuvasti Finnairia edullisempia, ja kaikista, myös siis halvimmista sikaosaston lipuista saa 100% mailit.

Finskillä pisteiden keruu turistiluokassa on ihan turhaa, useimmat tarjoushintaiset liput tarjoaa hurjat 25% pistekertymästä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #24 : 27.01.12 - klo:16:20 »
Kukaan lentänyt Eurobonus Blackillä? Mitäs etuja siinä saikaan ja ovatko säännöllisesti kortinhaltijaan yhteydessä?

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #25 : 27.01.12 - klo:16:38 »
No eihän se todellakaan ole aivan sama. Jos lennät lyhyitä Eurooppasegmenttejä niin ota sellainen ohjelma, jossa mailit eivät vanhene koskaan, jos aktiivisuutta 2-v välein. Eli unohda ainakin Finski, SAS ja Lufthansa ohjelmat (JOS Finski on vieläkin sama karu vessa, jossa mailit vanhenevat).

Star Alliancelta ainakin Unitedillä mailit ovat ikuiset ja Sky Teamilla Deltalla. Tämän vuoksi olen itse ottanut ne. Lennän itse vain noin 8-10 segmenttiä vuosi, mutta ilmaista matkaa on tiedossa, koska maileja on kertynyt vuosien varrella.

Jos Suomesta haluat lennellä, niin paras vaan totutella siihen, että pisteet ja lennot (mitkä hemmetin mailit ja segmentit?) vanhenevat. Ei täältä kovin monen allianssin lennoilla ulos pääse.

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #26 : 27.01.12 - klo:16:57 »
Jos Suomesta haluat lennellä, niin paras vaan totutella siihen, että pisteet ja lennot (mitkä hemmetin mailit ja segmentit?) vanhenevat. Ei täältä kovin monen allianssin lennoilla ulos pääse.

Miksei Finskin lentoja voi ottaa AAn kortille, jolloin ne mailitkaan ei vanhene, ja niitä saa sen 100% jokaisesta lippuluokasta.

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #27 : 27.01.12 - klo:16:57 »
Kukaan lentänyt Eurobonus Blackillä? Mitäs etuja siinä saikaan ja ovatko säännöllisesti kortinhaltijaan yhteydessä?

Tarkoitatko siis Pandionia?

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #28 : 27.01.12 - klo:16:59 »
Jos Suomesta haluat lennellä, niin paras vaan totutella siihen, että pisteet ja lennot (mitkä hemmetin mailit ja segmentit?) vanhenevat. Ei täältä kovin monen allianssin lennoilla ulos pääse.

Miksei Finskin lentoja voi ottaa AAn kortille, jolloin ne mailitkaan ei vanhene, ja niitä saa sen 100% jokaisesta lippuluokasta.


No en tiennyt, että se toimii noin. AA:n pisteillä tuskin toisaalta voi sitten Finnairin lentoja upgradettaa bisnekseen, joka on se ainoa houkutteleva (ja sallittu) käyttökohde? Vai voiko? Finnairin pisteillä ei voi kuin AY-lentoja.

Ja miksi puhe maileista? Eikö ne ole maileista riippumattomia pisteitä joihin vaikuttaa luokka jne.?

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden mailiohjelmat
« Vastaus #29 : 27.01.12 - klo:17:03 »

No en tiennyt, että se toimii noin. AA:n pisteillä tuskin toisaalta voi sitten Finnairin lentoja upgradettaa bisnekseen, joka on se ainoa houkutteleva (ja sallittu) käyttökohde? Vai voiko? Finnairin pisteillä ei voi kuin AY-lentoja.

Ja miksi puhe maileista? Eikö ne ole maileista riippumattomia pisteitä joihin vaikuttaa luokka jne.?

Puhe on maileista, koska useimmat ohjelmat antavat peruskertymältään isoympyräreitin mukaisen mailimäärän niitä "pisteitä". Nimiä on monia. BA/Iberia-pisteet ovat nykyisin nimeltään "Avios", AA:lla mailit, Finnairilla pisteet jne.

Noita pisteitä/maileja sitten kerrotaan sne mukaan, missä matkustusluokassa matkustetaan.
Esim. Finnairilla useimmat halpislippuluokat antavat vain 25% pistekertymästä, eli jos etäisyyttä on vaikka 5000km niin Finnairilla pisteitä tippuu 1250.

Pitkän matkan bisnesupgradeen on Todella pitkä matka noilla turistiluokan lennoilla. Ne kun maksavat sen 50000 pistettä per suunta.

Tarjouksesta AA:lta saa välillä edestakaisen bisnespalkintolennon 60-70000 maililla. Ja tosiaan, AA:lla saat aina vähintään 100% pisteet/mailit.