Kirjoittaja Aihe: Katutyyli, miten?  (Luettu 27894 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #15 : 18.01.12 - klo:15:33 »
Minullekaan ei oikein ole valjennut mikä on Tumblraamisen ja 'tavallisen' bloggaamisen ero. Näin 1200-luvulla syntyneenä olen välillä hiukan ulalla näistä nykyajan kotkotuksista.

Juban blogiin tutustuminen alkaa nyt, jos siellä tosiaan on tissejä niin ennakkoplussat siitä.
get your kicks on route six six six

Socrates

  • Vieras
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #16 : 19.01.12 - klo:10:53 »
^ Tumblerointi taitaa olla enemmän tviittamisen kuin perinteisen blogaamisen kavereita. Näitä microbloggaus-alustojahan taidettiin joskus sanoa tumblelogeiksi, erona blogeihin se, että voitiin dropata pelkkä linkki, kuva tai lyhyt tekstinpätkä ilman sen syvällisempää mussutusta. Yhtä veteen piirrettyä viivaahan nämä alustojen erot on, mutta joskus kaikki oli uutta ja kategorisoinnin tarpeessa.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #17 : 19.01.12 - klo:10:58 »
^En kyllä suoraan sanoen ole ikinä oivaltanut oikein Twitteriäkään. Ihan hyväksyttävää jos haluaa kirjoittaa 160 merkin alle olevan päivityksen blogiinsa mutta mitä mullistavaa tai ylipäätään järkevää siinä on, että se on järjestelmätasolla rajoitettu? Onpas muuten aiheen vierestä.

Falcon Crest

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #18 : 12.03.12 - klo:11:29 »
Yritän viedä keskustelun takaisin itse aiheeseen. Aika lailla tulee mentyä linjalla vähänkäsitelty tyköistuva denim, kauluspaita, neuletakki. Aika pelkistettyä siis ja ehkä jo klassistakin. Jalkineet vuodenajan mukaan, eli kesällä Conversen Chuck Tayloreilla ja muuten desert bootseilla. Päällystakeissa Eisenhower-Harrington -tyyppisiä ratkaisuja lämpimään ilmaan ja välikausimallina huopakangasta mallia baseball/gollege. Löytyy se Brando-rotsikin, mutta ei sitä tule käytettyä kuin pari kertaa vuodessa. Se on tosiaan leimautunut liiaksi hevimiesten vaatteeksi. Sama pätee bikerbootseihin, joiden käytössä saa olla tarkkana. Pahin yhdistelmä on tietysti nahkarotsi noiden bootsien kanssa. Löytyisihän kaapista vielä flat cap -mallinen nahkalippiskin, jos haluaisi maksimoida Tom of Finland -vaikutelman. Välillä kun tulee pukeuduttua turhankin pappamaisesti, rikkoo nahkalätsä linjan sopien kuitenkin mallinsa puolesta kokonaisuuteen. Talvella valitsen luontevasti Korean sodan aikaista lentäjänparkaa tai crombie-lookalikea. Pyrkimyksenä ei ole mikään fiftaripuritanismi, mutta jotenkin se sinne suuntaan vaan tahtoo liukua.

Ongelmaksi katutyylissä on minulle usein muodostunut päähine, joka sinänsä mielestäni kuuluu harkittuun kokonaisuuteen. Ensinnäkin käyttämäni hiusvaha tietysti sotkee hatun kuin hatun ennen pitkää pahasti, eikä esim. tweedlakkien peseminen kotikonstein ole ihan yksinkertaista. Talvella peittäisi pään mielellään jo käytännön syistä, mutta pipo tuntuu vähän tylsältä. Parempaakaan koviin pakkasiin en kuitenkaan ole vielä keksinyt, joten mustalla pipolla mennään pahimmat pakkaset.

Heppikissa64

  • Vieras
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #19 : 12.03.12 - klo:13:26 »
Kokeile suikkaa, sopii fiftariskeneen kuin itsestään...

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #20 : 12.03.12 - klo:14:01 »
Kokeile suikkaa, sopii fiftariskeneen kuin itsestään...

+ baretti duffelitakin kanssa.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #21 : 12.03.12 - klo:14:02 »
Ja asusteeksi Sten Mk II

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #22 : 12.03.12 - klo:14:07 »
Yeah!

laupias

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #23 : 12.03.12 - klo:17:36 »
Pidän siististä, mutta rennosta pukeutumisesta ja uudistetuista klassikoista. Oma suosikkini katutyylin vaatteista on Temple of Jawnz -merkkinen lentäjämallin nahkatakki. Mikään ei myöskään voita oxford-paitaa farkkujen päällä ja neuleita, joissa on yksityiskohdat kunnossa.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #24 : 12.03.12 - klo:17:46 »
Ja asusteeksi Sten Mk II

Sopisiko minun mustan trenssini kaveriksi MP 40?
Suositellaan täysraittiutta.

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #25 : 12.03.12 - klo:18:17 »
Ja asusteeksi Sten Mk II

Sopisiko minun mustan trenssini kaveriksi MP 40?
Tietenkin! Tosin jos haet understatementia, joku kätevä P-08 tai P-38 voisi olla harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Lopullista ratkaisuahan näissä pukeutumisasioissa ei olekaan.

Falcon Crest

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #26 : 13.03.12 - klo:06:53 »
Kokeile suikkaa, sopii fiftariskeneen kuin itsestään...

Hyvä ajatus. Jos ei jaksa muotoilla hiuksia kovin korkealle, voisi ainakin sopivan pimeissä olosuhteissa mennä täydestä. Jos tulisi oikeasti pyörittyä 50-lukuun suuntautuneessa musiikkiskenessä, sotilaallinen pukeutuminen varmaan uppoaisi kotimaamme ymmärtääkseni jokseenkin punaniskaiseen alan harrastajakuntaan.

Heppikissa64

  • Vieras
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #27 : 30.03.12 - klo:07:38 »
Nyt vasta huomasin vastakommentin, sori !

Siellä (skenessä)hieman pyörineenä olen todennut että porukkaa on joka lähtöön, ainakin pari tyyppiä kirjoittelee fintagefoorumillakin. Duunareita, maistereita, ingenjöörejä ja maanviljelijöitä. Itse musan takia megessä, kovin usein ei vaan jaksa eikä känniördäys yms oheisriekkuminen putoa ollenkaan.

Falcon Crest

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #28 : 30.03.12 - klo:11:42 »
Syyllistyn siihen, mitä kovasti halveksin, eli yleistämiseen. Jonkin verran olen minäkin noilla keikoilla käynyt ihan vaan musiikillisista syistä Suomessa ja ulkomaillakin, joten toki tiedän väkeä olevan joka lähtöön. Yleisellä tasolla vertaillessa voinee kuitenkin sanoa, että esim. Ruotsissa saman skenen porukka on aika kaukana sekä tyylillisesti että ajattelunsa länsimaisuuden suhteen suomalaisista. Lyhyesti, kuten niin monessa asiassa muutenkin kuvaisin touhua vaan yleisesti tyylikkäämmäksi ja ihmisiä rennommiksi. Ja rentoushan ei tarkoita alkoholin aiheuttamaa tilaa, jossa mieli ei enää hallitse ruumista.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Katutyyli, miten?
« Vastaus #29 : 30.03.12 - klo:14:37 »
Suomessahan on kai kahta leiriä eli nämä 70-luvun lopulla innostuneet teddypojat, jotka on nyt koulutettuja ja yleisesti duuneissa. Silloinhan teddyt olivat punkkareiden vastakohta ja sosiaaliset kuviot sanelivat hieman leirien jakaantumisen.

Toinen porukka on sitten näitä myöhempien aikojen fiftarityyppejä, joiden sielunmaisema on Kerava.

Ruotsissa homma taitaa olla enemmän niiden teddyvastineiden hoidossa kun taas muulle porukalle on sitten ug-mestansa.

Tai mistä minä tiedän, minulla on rasvaa päässä vain silloin kun en ole käynyt suihkussa aamulla.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.