Kirjoittaja Aihe: Herrasmies ja fyysinen kunto  (Luettu 369629 kertaa)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #390 : 27.07.12 - klo:10:07 »
^ & ^^ Puhutaanko pintasukelluksesta vai syvyys? Aikamoisia minuuttimääriä statikkia, penskana pintasukellusta meni parhaimmillaan ~70m, nykyään en ole kehdannut kokeilla..

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #391 : 27.07.12 - klo:10:14 »
Pintaa ilman räpsiä.
Mulla on aina ollut niin totaalisen paska rinulitekniikka että ei oo tosikaan.
Paremmalla tekniikalla olis salettiin menny +100m.

Syvyyttä on menny monolla 58m. Syvin ammuttu kala on 32m syvyydestä.
There ain't no rest for the wicked...

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #392 : 27.07.12 - klo:10:20 »
^ Ohhoh, jos jaksaa 5 minuuttiin venyttää hengittämättä, voisi kuvitella että paukkuisi joku yli 100m helposti jo sellaisella huonollakin tekniikalla. Itse tuolloin ala-asteikäisenä sain n. 2 min pidätettyä hengitystä yleisesti, jolloin meni tuo ~70m rikki. Voiko tuota reenata edes millään tavoin vai onko yleisesti kyse keuhkojen tilavuudesta ja hyvästä kunnosta (alhainen syke) ?

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #393 : 27.07.12 - klo:10:27 »
^Meikäläisen räpistely (erityisesti rinulin potku) polttaa happea aivan saatanasti.
Kuten sanottu, jos olisin korjannut tekniikkaa, olisi varmasti heittämällä mennyt +100m.
Staattinen hengenpidätys ja matkasukellus eivät ole todellakaan 1:1 verrannollisia.
Toki auttavat toisiaan, mutta pituussukelluksessa on monen monta lisätekijää sotkemassa kuvioita.
There ain't no rest for the wicked...

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #394 : 27.07.12 - klo:10:43 »
Huippuvaparimiehet taitaa muistaakseni tehdä 3 potkua ja 2 käsivetoa per 25m. Eli 2,5 paria. Itsellä menee aina se kuusi. Kertoo jotain. Toki kaulapaino auttaa viemään liukua pidemmälle.

En ole mikään geneettinen mutantti pidättämisessä, treenaamalla pientä poltetta alkaa sietää ja pystyy ottamaan rennosti, vaikkei happea olisikaan aivan keuhkot täynnä. Vitaalikapasiteetti mulla oli 4l(tää on se minkä te ootte mitannu jos ootte hönkässy johonkin hyrrään) ja totaalikapasiteetti 4.9l.

Kun alan uida/sukeltaa erityisesti ilman välineitä niin se rentoudesta saatu hyöty häviää saman tien ja olen lähes kuin kuka tahansa treenaamaton. Vedän ehkä sisulla lähemmäs rajoja, mutta kun happi on kulutettu niin se on kulutettu.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #395 : 27.07.12 - klo:10:48 »
Itse uin aina mahdollisimman rajoilla jaksamisen puitteissa koska en toisaalta jaksa ikuisuuksia altaassakaan viettää joten mikään spontaani sukellus ei tosiaan pääty kuin poltteeseen keuhkoissa lähes välittömästi.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #396 : 29.07.12 - klo:23:16 »
Välineurheilija. Sulla on liikaa räpylöitä. En ala.
Voidaan ottaa ilmankin.
Tää on ainoa laji jossa kukaan tällä foormilla ei meikäläistä kepitä.
Dokaaminen saattaa olla toinen.

Uinnista en tiedä mutta juomisessa olen ihan hyvä.

Jep.

Kuntoasioihin. Paskahan se on, yleiskunto, juonhan paljon olutta ja tykkään syödä miesten (lue: epäterveellistä) ruokaa. Joka tapauksessa, olen alkanut kyllästyä huonoon kuntoon ja plösähtävään lärviini jne. joten kahvakuulatreenit ja lekajumppa aloitettu. Juoksuhommat pitäisi elvyttää, mutta vasen polvi ei välttämättä innostu asiasta. Kiitos Pallopeli Appelsiini 1995-96.

Uintihommiin en lähde hupiräpiköintiä kummemmin: tekniikka on sen verran surkea eikä vanha koira opi uusia temppuja.

Fillarilla on kiva suhata, pitäis ottaa tavoitteeksi semmoinen 1-2 h tehokasta vääntöä tyyliin joka toinen ilta. Saas nähdä.
get your kicks on route six six six

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #397 : 05.08.12 - klo:01:19 »

 Joka tapauksessa, olen alkanut kyllästyä huonoon kuntoon ja plösähtävään lärviini jne. joten kahvakuulatreenit ja lekajumppa aloitettu.


Spartanilla?

Joona_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #398 : 05.08.12 - klo:01:21 »
Aika kova pudotus toi yhdeksän kiloa sillä tuskin alahuikku lähtökohdiltakaan liian pöhöttynyt kaveri oli.

Suvi Mikkoselta voisi ainakin Fightsportin mukaan odotella myös ihan hyviä tuloksia taekwondon puolelta.
Your ad here? High Traffic/Low Rates

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #399 : 06.08.12 - klo:11:05 »
Suomen parhaana pukeutujana on toki tärkeää olla ns. on point myös liikkuessa. Itselleni taitaa tässä syksystä tulla ajankohtaiseksi hankkia uudet juoksulenkkarit ja kelailin et täällä kun noita juoksijoita on, niin josko sais vähän idiksiä että mitä kannattais tsekata.

Parhaillaan olen juossut noilla Niken Free-kengillä ja olen kyllä ollut niihin erittäin tyytyväinen. Olisiko suosituksia samanhenkisistä (eli onko noi nyt niitä barefoot-kenkiä tjsp?) kengistä jotka toimii asfaltilla? Pääsääntöisesti tulee juostua kaupungissa tai maanteitä pitkin.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #400 : 06.08.12 - klo:11:25 »
Itselläni on tällaiset:

Näissä taitaa olla perusmalleja paksumpi pohja. Alle 10 kilometrin lenkkejä olen näillä juossut sekalaisella alustalla (hiekka, asvaltti yms.). Ovat toimineet oikein hyvin. Toimii myös matolla.

Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #401 : 06.08.12 - klo:15:01 »
Mun Niket lienevät Free V2 ellen nyt ihan väärin muista. Tosiaan ovat toimineet hyvin itsellekin, mutta ajattelin et vaihtoehtoja swooshille vois kokeilla myös. Varvaskengät on impossible, mut esim noi Merrellit saattaa hyvinkin olla se mitä tässä ollaan etsitty. New Balancen Minimus vaikuttaa myös kiinnostavalta.

Juoksutekniikka toki virheetön, kuin gasellin kepeä askellus.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #402 : 06.08.12 - klo:19:20 »
Itse noita merreleitä hiplanneena niin niissä on kyllä mun makuun ihan liikaa tukea ollakseen barefoot... Tällainen vaihtoehto on kanssa. http://www.vivobarefoot.fi/

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #403 : 07.08.12 - klo:14:44 »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Herrasmies ja fyysinen kunto
« Vastaus #404 : 07.08.12 - klo:16:19 »
^ Kaikki näppikselle.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.