Arska: Olen kateellinen sinulle. :) Nimittäin itse olen läpipaskon vastakohta, eli kaikki tarttuu meikäläiseen, ellen tee töitä asian eteen.. Heh!
Voland: Yritän vielä kehittää kuntoani/fysiikkaani, en vain ylläpitää.. Heh! No ei vaan, ei ollut tarkoitus viisastella..
Ja kyllä, treenikertojen määrä on iso, mutta huomaa, että treenit ovat hyvin lyhyitä.. Tunti on ehdoton maksimi. Lihaskuntotreenit vain rapiat puolituntisia (tuo 40-50 minuuttia sisältää myös alkulämmittelyn). Eli ihan tietoisesti treenikertojen määrä on iso, jotta voin pitää harjoitukset lyhyinä ja terävän sähäkköinä. Tietyin ehdoin ihminen palautuu nopeammin kahdesta lyhyestä kuin yhdestä pitkästä harjoituksesta.
Lisäksi, jos minulta jää syystä tai toisesta joku noista harjoituksista väliin, niin silti harjoitusmäärä kokonaisuudessaan ei romahda niin totaalisesti kuin jos treenaisin harvemmin mutta pidemmän aikaa kerrallaan.
Lisäksi vältän treenaamista uupumukseen asti.. Eli en yritä imeä kaikkia mehuja pois.. Esim. lihaskuntotreeneissä jätän sarjoissa hieman pelivaraa, eli en tee niitä aivan viimeiseen saakka... Esim. leuanvedossa jätän 1-2 toistoa varastoon per jokainen sarja.. Ja tämä puolestaan mahdollistaa tekemään isomman kokonaistyömäärän lyhyemmässä ajassa, koska palautuminen sarjojen välillä on suht' nopeaa kun ei ole tehnyt sarjoja aivan loppuun asti, vaan on jättänyt sen 1-2 toistoa varastoon..
Ja sitäpaitsi loppuun asti tehdyt sarjat kuormittavat hermostoa valtavasti, joten myös siitä syystä vältän tekemistä aivan "piippuun" asti.
Eli nuo ovat siis eväät ja perustelut siihen, miksi harjoittelen usein.. Eli lyhykäisyydessään kuvio toimii näin; useasti ja tehokkaasti, mutta vähän kerrallaan ja järkevästi..