Kirjoittaja Aihe: Meermin-kengät  (Luettu 421101 kertaa)

Ip123

  • Kisälli
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1020 : 10.11.17 - klo:21:39 »
Mites meerminin rui ja Hiro -lestit suhtautuvat bexleyn kenkiin? Etenkin leveys/kanta kiinnostaa.
Kiitos jo etukäteen.

E. Voin tarjota vaikka tuopin sovituspalkkaa
Vastaan itselleni. Istuvuus on täydellinen.
Suosittelen Rui-lestiä lämpimästi, jos omistaa hieman leveän ja matalahkon jalan onettomalla rimpula kannalla.
« Viimeksi muokattu: 10.11.17 - klo:23:49 kirjoittanut Ip123 »

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1021 : 14.11.17 - klo:17:56 »
Milloin nämä Meerminin lestit ovat muuttuneet E-levyisiksi? Muutos lesteissä vai merkintätavassa? Mikä minulta on mennyt taas ohi?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1022 : 14.11.17 - klo:19:44 »
Milloin nämä Meerminin lestit ovat muuttuneet E-levyisiksi? Muutos lesteissä vai merkintätavassa? Mikä minulta on mennyt taas ohi?

E on aina ollut Meerminin "peruslesti", samoin kuin valtaosalla muistakin alueen brändeistä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1023 : 15.11.17 - klo:11:51 »
Milloin nämä Meerminin lestit ovat muuttuneet E-levyisiksi? Muutos lesteissä vai merkintätavassa? Mikä minulta on mennyt taas ohi?

Kaikilla valmistajilla on paitsi eri muotoiset lestit, myös erilaiset kirjainmerkit leveyksille - sentään numeromerkit ovat Euroopassa yhteneväiset!
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1024 : 28.09.18 - klo:17:13 »
Hei!

Olisiko tästä langasta apua:

Harkitsen Meeminiltä kenkien hankintaa. Mielessäni on saappaat Hiro-lestillä ja derbyt Rui-lestillä. Kokoni on yleensä UK 8,5 (esim. Sanders Cheam ja Stockholm, Loake Royal joista loake aavistuksen reilumpi). Mitenhän Meerminin lesteissä on eroja, ja kannattaako miettiä saapasta puoli numeroa isompana? Bexleyn Enfieldit minulla on koossa 43. Lankaa voi toki lukea, mutta arvostaisin suhteellisen tuoretta näkemystä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

erakettu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1025 : 28.09.18 - klo:17:32 »
Mielestäni Meerminin sivulla mainitaan Hiron olevan napakka, ja rajatapauksissa kannattaa pyöristellä ylöspäin? Tämä kannattaa toki tarkistaa sivulta.

Kesällä hankin ebay-poistona hiro-lestillä tuplamunkit koossa 7UK omaan 7,5UK jalkaan. Kenkä on ollut kyllä käytössä, mutta joissain tilanteissa, kuten alamäet, varpaat ottavat kärkeen. Kokonsa puolesta muuten pysyy hyvin jalassa. Kuitenkin taitaa olla liian pieni kenkä, sillä varpaiden taivuttaminen tuntuu melko jäykältä edelleen, varmaankin kun ei ole nahkalla tilaa taipua (kun ei varpaatkaan juuri liiku). Tosin nahkakin on melko paksua näissä kengissä.

Edelleen vastatakseni kysymykseesi: uskon yhden koon kasvattamisen olevan avain.

Stefan

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1026 : 24.10.18 - klo:22:29 »
Tervehdys. Tuli ostettua tuossa chukka bootsit ja huomasin, että toisen kengän nauhoituksen reijät ovat menneet "juopon napille". Eli ulkosyrjän reijät ovat puoli senttiä alempana, kuin sisäsyrjän reijät.

Saman kengän pohja myös napsuu. Lähteeköhän ajan kanssa, vai onko siellä liimauksessa jotain?

Meerminille pitäisi olla yhteydessä, mutta miten he ovat korvailleet tämmöisiä tapauksia?

C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1027 : 26.10.18 - klo:10:50 »
Minulla myös "napsuivat" Meermin loaferit,mutta se vika katosi käytön myötä.

hager

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1028 : 09.04.19 - klo:14:54 »
Onko kukaan muu ollut viime aikoina yhteydessä Meerminin asiakaspalveluun, kuinka pitkään kestää saada muuta vastausta kuin robotin lähettämä automaattihöpinä?
Muistelen että joskus täällä kehoitettiin laittamaan viesti johonkin toiseen osoitteeseen kuin [email protected], vieläkö näin kannattaa tehdä (ja mikä se osoite olikaan)?

(Laitoin reklamaation kuvien kera omasta mielestäni käsittämättömästä virheestä, nyt ensimmäisellä tilauksella itsekin uskon ettei Meerminillä ole minkäänlaista laadunvalvontaa).

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1029 : 09.04.19 - klo:17:10 »
En omista ainoatakaan paria Meerminin kenkiä, koska mielestäni ostamiseen liittyy liikaa liikkuvia osia. Alan olla sitä mieltä, että oikotietä onneen kenkien suhteen ei ole.

Johannes

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1030 : 09.04.19 - klo:22:00 »
^mulla kolmet, yhdet Meerminin eBaysta, yhdet täältä käytettynä ja yhdet suoraan Meerminiltä. Kaikki ovat tähän mennessä olleet bangforbuck.
Think of Your Dress Shirt as Your Bulletproof Vest

abc66

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1031 : 10.04.19 - klo:15:54 »
^mulla kolmet, yhdet Meerminin eBaysta, yhdet täältä käytettynä ja yhdet suoraan Meerminiltä. Kaikki ovat tähän mennessä olleet bangforbuck.

Olen tullut hankkineeksi samoin useat Meermin-kengät. Kaiken kaikkiaan ovat omaan jalkaani olleet oikein hyviä. Komppaan, että bang for buck on hyvä ellei suorastaan erittäin hyvä. On käynyt niin, että Meermineistä on tullut omalla kohdallani arkikäytön jalkineet, koska ne ovat mielestäni riittävän laadukkaita ja toisaalta hinnaltaan sellaisia, että niitä ei tarvitse sen kummemmin varoa. Lankkia ja käyttöä.

Janus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Kasuaali
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1032 : 15.05.19 - klo:21:11 »
Minultakin löytyy useammat Meerminit, mutta viimeisin ostokokemus oli niin surkea, että on aika siirtyä muihin merkkeihin.

Meerminin 2-laatuiset kengät haisivat paketista vedettäessä homeelta. Muuten hyvä, mutta työkaverit jo kahvihuoneessa ihmettelivät pahaa hajua, niin jouduin lähettämään takaisin. Noin kahden viikon odottelun jälkeen kuriiri ei koskaan noutanut kenkiä ja postitus takaisin piti maksaa omasta pussista. Kaksi kertaa jaksoin kysellä palautusrahoja takaisin ja aina jotain lupailtiin, mutta jäi lopulta saamatta. Pepelle oli sattunut auto-onnettomuus ja kaikkea muuta mukavaa, minkä takia radioyhteys Espanjaan pätki joka vaiheessa tilausta...

En ole katkera ja oppirahat on aina maksettava. Meerminin kengät ovat minusta nahan puolesta ok, mutta jalassa loppujen lopuksi aika ikävät jos pitkiä aikoja joutuu käppäilemään. Parempiakin vaihtoehtoja minusta maailmalta löytyy.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1033 : 16.05.19 - klo:09:44 »
Pistin lopulta myyntiin molemmat Meerminini, koska niissä ei koskaan ollut mukava kävellä. Nahkat OK, lestit ihan kivat, mutta missään vaiheessa ei tullut elämyksiä.

Jos bang for the buck -ajattelu on rakas, parempaa bangia saa eBaystä vähän käytettyä Crockett&Jonesia etsimällä. Niitä saa halvalla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Frank

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #1034 : 19.08.19 - klo:13:14 »
Ajattelin vaihteeksi kirjoittaa kokemuksiani Meerminin kengistä, kun sitä on jo parin vuoden ajan kertynyt yhteensä kolmesta parista. Neljännen parin olen juuri tilannut, kun erään pikkuvikaisen lämpövuoratun parin chukkabootseja satuin ebaysta löytämään juuri omaa kokoani. Noita lämpimiä talvikenkiä kuin ei liikaa ole tarjolla.

Yksi kesän suosikkipareistani on Meerminin pennylouferi (Elton-lestillä, väri copper antique calf). Minulle kyseinen Elton-lesti sopii erinomaisesti. Se on pitkähkö ja varsin elegantti, muttei yhtä kulmikas kuin toinen lempilestini, eli Crockett & Jonesin 348. Niinpä vuosi sitten ostinkin Meerminin Balmoral-bootsit niin ikään Elton lestillä. Kolmas Meermin parini on perinteinen musta Oxford Hiro-lestillä. Lestinä en Hirosta niin paljoa pidä. Istuvuudelta sekin on jalkaani kohtalaisen hyvä, mutta varsinkin keskeltä makuuni hieman leveä.

Tällä palstalla Meerminin laadusta on annettu monia – pääosin negatiivisia mielipiteitä. Luulen sen johtuvan siitä, ettei odotukset täyttävästä tilauksesta niin helposti palautetta anneta, mutta pettymyksistä valitetaan helpommin. Minulle Meerminin kengät eivät suuria pettymyksiä ole tuottaneet. Se on todettava, että noissa loufereissa vasemman kengän nahkaan on taitekohtaan syntynyt selvästi syvemmät juonteet kuin oikeaan kenkään. Se on selvä merkki heikompilaatuisesta nahasta, ja toisaalta siitä, ettei nahka ole tasalaatuista. Siitä huolimatta näky ei ole silmäänpistävä, ellei sitä erityisesti tarkastele, ja tuskin itseni lisäksi sitä kukaan on noteerannut. Jos kuitenkin kuudesta kengästä viiden nahka on hyvää ja viimeisenkin tyydyttävää, ei nahan laadusta kokonaisuudessa voi liikaa valittaa – ainakaan tässä hintaluokassa.

Toinen laadun heikkous Meermineissä on nahan värjäys. Nahkaa ei ole värjätty imeytyvällä värillä, vaan väri on ainoastaan pinnassa. Sain epäonnekseni kenkäni kärkeen syvän naarmun, jonka alta paljastui hyvin silmiinpistävästi valkoinen nahka. Tämän sain toki onnistuneesti häivytettyä sopivanvärisellä kenkävoiteella. En tiedä, onko tämä ongelma kaikissa sävyissä ja kaikissa sarjoissa, mutta ainakin ruskeansävyiset parini näyttävät ainoastaan pintavärjätyiltä. Toki säännöllinen hoito värillisellä kenkävoiteella/vahakiillokkeella väriä voimistaa, ja osa väristä imeytyy syvemmällekin.

Työn jälki omissa Meermin-pareissa on ollut niin ikään kelvollista. Toki viimeistely jää kalliimmista merkeistä, kuten vaikka Crockett & Jonesista. Silti ajan patinoimat Meerminit näyttävät hyviltä, eikä pieniä heikkouksia huomaa kuin kengän omistaja niitä varta vasten tarkastellessa.

Minä kyllä olen kokonaisuudessaan Meermineihini tyytyväinen. Omistan nykyään yli 20 paria laatukenkiä, joskaan ihan kalleimmasta päästä en ole niitä hankkinut, vaan kalleimmat ovat Crockett & Jonesia, Churchia ja Aldenia. Monet Meerminin mallit ovat minusta tyylikkäitä. Ne ovat minulla arkikäytössä, eikä niitä täydy liikaa säästellä tai varoa, kun suuria omaisuuksia en niistä ole maksanut. Kokemusta on vasta parin vuoden käytöstä, mutta olen vakuuttunut, että oikein hoidettuna nuokin kengät kestävät pitkään. Toki tiedostan, että Kiinassa valmistettujen kenkien laadussa voi olla heittelyitä, mutta oman kokemukseni perusteella Meerminit ovat aivan kelvollisia ja hinta-laatusuhteeltaan ainakin minun parit ovat pienistä epätäydellisyyksistä huolimatta olleet erinomaisia. Olen vuonna 2012 sitten ostanut mm. kaksi paria Bexleytä (silloin kun ne vielä olivat Goodyear welt -kenkiä, ja kerran Loaken halvempaa L1 -sarjaa), ja paljon heikompia ne ovat laadullisesti olleet.

Ja kuten aloituksessa mainitsin, yhdet Meerminin lämpövuoratut chukka-bootsit ovat tulossa. Kenties joskus kirjoitan kokemuksiani niistäkin.