Kirjoittaja Aihe: Meermin-kengät  (Luettu 421115 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #585 : 17.04.13 - klo:13:24 »
Jälkiviisas, olet oikeassa. Olen ruoskinut itseäni kovasti tuosta Meermin-hypetyksestä. Jatkossa pidän selvästi varovaisempaa linjaa. Olen silloin tällöin harkinnut vanhojen viestien poistamista blogin tai foorumin puolelta, mutta tämä olisi rumaa. Haluan Keikarin muodostavan jonkinlaisen pitkän kaaren kehityskertomuksen, jossa outo poika haluaa oppia kaiken klassisesta miesten tyylistä ja levittää oppimansa. Tähän kuuluu myös virheitä ja väärässä olemista, niin kuin elämään yleensä.

Italialaisten kauluspaitojen kanssa minulla oli fanitusvaihe, kunnes luin liimarakenteesta. Tämä oli nöyryyttävä kokemus ja samalla huomasin, ettei yksikään klassisen tyylin kirjoista ole millään tavoin kattava. En muista Flusserin, Boyerin tai Roetzelin koskaan kirjoittaneen kauluspaitojen kaulusrakenteista, vaikka koen tämän perustiedoksi. Takkien liina- ja liimakankaiden erot kyllä käsitellään, paitojen ei.

Minulla kun ei ole räätälin, jalkinemestarin tai vaatekauppiaan kokemusta, jäljelle jää vain intohimo ja kirjoittaminen. Molemmat ovat viattomia. Minulla ei myöskään ole resursseja matkailla ympäri maailman tapaamassa käsityöläisiä, niin kuin raskaan sarjan menswear-hahmot tekevät. Näiden kokemusten perusteella motivaatio Keikarin päivittelyyn on tasaisin väliajoin laskenut tai kadonnut. MTOP-ketjuunkaan ei kiinnosta enää lisätä kuvia, foorumin jäsenistö on osoittanut siinä pisteliäisyytensä. Uuden harrasteen aloittaminen ja vanhan hylkääminen houkuttelee joka kuukausi enemmän. Minusta tuntuu, että Keikarin sisällöstä on hyötynyt jokainen muu, paitsi minä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #586 : 17.04.13 - klo:14:19 »
Jatketaan otsikon ohitse...

Jälkiviisas, olet oikeassa. Olen ruoskinut itseäni kovasti tuosta Meermin-hypetyksestä. Jatkossa pidän selvästi varovaisempaa linjaa. Olen silloin tällöin harkinnut vanhojen viestien poistamista blogin tai foorumin puolelta, mutta tämä olisi rumaa.

Siihen väliin jää tietysti vaihtoehto, että viestejä ja etenkin kirjoituksia muokkaa. Foorumin viestit nyt ovat foorumin viestejä ja jokainen, joka ei lue esim. koko Meermin-ketjua ennen ostamista ansaitseekin mokata. Sen sijaan blogi on eri asemassa ja sen vuoksi ei ole mitenkään rumaa, jos teksteihin lisää varoituksia, maininnan näkemyksen muuttumisesta tai vastaavaa. Paljon rumempaa ja ikävämpää blogin uskottavuuden kannalta on, että joku tekee tekstin perusteella virheellisen päätöksen.

Lainaus
Tähän kuuluu myös virheitä ja väärässä olemista, niin kuin elämään yleensä.

Joissakin tapauksissa olisi hyvä kirjata virheet ylös.

Lainaus
Italialaisten kauluspaitojen kanssa minulla oli fanitusvaihe, kunnes luin liimarakenteesta. Tämä oli nöyryyttävä kokemus ja samalla huomasin, ettei yksikään klassisen tyylin kirjoista ole millään tavoin kattava. En muista Flusserin, Boyerin tai Roetzelin koskaan kirjoittaneen kauluspaitojen kaulusrakenteista, vaikka koen tämän perustiedoksi. Takkien liina- ja liimakankaiden erot kyllä käsitellään, paitojen ei.

Siinähän on yksi tilaisuus erottua noista. Turha tehdä täysin samaa kuin kaikki muutkin.

Lainaus
Minulla kun ei ole räätälin, jalkinemestarin tai vaatekauppiaan kokemusta, jäljelle jää vain intohimo ja kirjoittaminen. Molemmat ovat viattomia.

Senpä takia olisikin olennaista kiinnittää huomiota siihen, kuinka kehitytään. Surkuttelemalla ei tule muuta kuin surulliseksi.

Lainaus
Minulla ei myöskään ole resursseja matkailla ympäri maailman tapaamassa käsityöläisiä, niin kuin raskaan sarjan menswear-hahmot tekevät.

Vielä.

Lainaus
Minusta tuntuu, että Keikarin sisällöstä on hyötynyt jokainen muu, paitsi minä.

Olennaista olisi tietysti kysyä, että mitä Keikarilta haluaa, miten sen saavuttaa ja tarjoaisiko joku muu harrastus saman, jos motivaatio ei riitä. Katkeruus ei tuota koskaan mitään hyvää.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #587 : 17.04.13 - klo:14:23 »
Italialaisten kauluspaitojen kanssa minulla oli fanitusvaihe, kunnes luin liimarakenteesta. Tämä oli nöyryyttävä kokemus ja samalla huomasin, ettei yksikään klassisen tyylin kirjoista ole millään tavoin kattava. En muista Flusserin, Boyerin tai Roetzelin koskaan kirjoittaneen kauluspaitojen kaulusrakenteista, vaikka koen tämän perustiedoksi. Takkien liina- ja liimakankaiden erot kyllä käsitellään, paitojen ei.

Sitten on vieläkin huonommin tunnettu rakenne, nimittäin liimattu tukikangas housujen etumuksessa. En ollut mistään lukenut mainintaakaan moisesta, kunnes huomasin nurinpäin pyykkinarulla roikkuvien Polo-sammarien taskujen takaa pilkistävän kankaaseen liimatun harson, joka pesun jäljiltä on näemmä lähdössä irti.

Laku

  • Kisälli
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #588 : 17.04.13 - klo:14:36 »
Kiitos vinkeistä. Valinnan vaikeus ei kuitenkaan helpottunut, mutta enköhän löydä jotain, joka sopii jalkaani!

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #589 : 17.04.13 - klo:15:13 »
Italialaisten kauluspaitojen kanssa minulla oli fanitusvaihe, kunnes luin liimarakenteesta. Tämä oli nöyryyttävä kokemus ja samalla huomasin, ettei yksikään klassisen tyylin kirjoista ole millään tavoin kattava.

Toivottavasti pystyit käsittelemään asian ja olet päässyt sen yli. Mitä paidoille tapahtui, pystyikö niitä enää käyttämään?
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #590 : 17.04.13 - klo:15:25 »
^Nuo kaikki Truzzit, Borrellit sun muut on joko myyty pois tai listattu Huutonettiin. Onhan noita vielä jäljellä muutama.

Kirjoitin huonosti. Yritin sanoa, että oli nöyryyttävää oppia noin perustavaa tasoa oleva yksityiskohta vasta vuosia sen jälkeen, kun Flusserit ja muut oli luettu. Kaulusten rakenne tulisi käsitellä jokaisessa klassista tyyliä sivuavassa kirjassa. Ei sillä, että tämä kiinnostaisi jokaista lukijaa. Ovathan kaikki tyylifoorumit ja suuri osa blogeista hyvin kaukana arjesta. Näillä rakenteilla on kuitenkin väliä, jos kiinnostuu vaatteista. Jotain kun luulee tietävänsä, huomaa kyllä ajan kanssa tietonsa rajat.

Kun nyt mietin, kuka Suomessa oikeasti tuntee klassisen tyylin sekä teoriassa että käytännössä, todennäköisesti Feren Sami Eklund on oikea mies. Hänen tulisi saada äänensä kuuluviin kaikenlaisten muotikohkaajien sijasta jossakin mediamuodossa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #591 : 17.04.13 - klo:15:28 »
Kun nyt mietin, kuka Suomessa oikeasti tuntee klassisen tyylin sekä teoriassa että käytännössä, todennäköisesti Feren Sami Eklund on oikea mies. Hänen tulisi saada äänensä kuuluviin kaikenlaisten muotikohkaajien sijasta jossakin mediamuodossa.

Toki.
Toisaalta jos puheenvuorot olisivat Feren blogin tasoisia, niin kyseessä ei olisi mikään merkittävä edistysaskel...
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #592 : 17.04.13 - klo:15:33 »
Kun nyt mietin, kuka Suomessa oikeasti tuntee klassisen tyylin sekä teoriassa että käytännössä, todennäköisesti Feren Sami Eklund on oikea mies. Hänen tulisi saada äänensä kuuluviin kaikenlaisten muotikohkaajien sijasta jossakin mediamuodossa.

Toki.
Toisaalta jos puheenvuorot olisivat Feren blogin tasoisia, niin kyseessä ei olisi mikään merkittävä edistysaskel...

Niin kauan kun muotikohkaajien kohkaamat valmistajat/jälleenmyyjät maksavat mainoseurot niin media tulee olemaan heidän kenttänsä. Ikävä kyllä.

tigid

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #593 : 17.04.13 - klo:18:00 »
Tässä ketjussa on kyllä ihme ilveilyä. Jos Ville onkin hehkuttanut ja sen jälkeen tyrmännyt, ensinnäki mitä sitten ja toisekseen onpahan myöntänyt asian. Vähänks noloo ku se on noin ehdoton eikä yhtään näin cool ja lunki ku mä? Jo tämän ketjun ensimmäisellä sivulla on vähemmän mairitteleva kuva Meerminin kengästä, tuskin kenellekään ketjua seuranneella on ollut epäselvää mitä sieltä voi tulla?

Jos tilaamani kenkäpari olisi ollut tasalaatuinen olisin ollut hyvin tyytyväinen ostokseen. Meermin tyri kaupassa kaiken mahdollisen muunkin amatöörimäisestä kirjanpidosta lähtien, ja en ole toiste tilaamassa. Monella muulla varmasti kaikki mennyt ok.
Nähdäkseni Meerminin ongelmana on olematon laadunvalvonta sekä alihankkijalla että Meerminillä itsellään. Kiinasta laitetaan täysin virheellistä kamaa espanjaan ja Meermin ei tässä vaiheessakaan poimi jämiä pois vaan laittaa asiakkaalle. Aika kaukana ollaan ollaan optimitilasta, jossa Kiinan tehdas ei valmistaisi edes huonoja kappaleita. Tai oikeastaan, ehkä surullisin kohta on tuo Meerminin oman laadunvalvonnan olemattomuus. Ei asiakkaan pitäisi nähdä heidän ja alihankkijansa välisiä ongelmia mitenkään. Tämän lisäksi kaikki kestää aivan hemmetin kauan.

Laitoin muuten Meerminille reklamaatiota kengästä noin viikko sitten, vielä ainakaan ei ole mitään kuulunut. Päivittelen tänne jos vastaavat.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #594 : 17.04.13 - klo:18:11 »
Eli näiltä kengiltä ei sitten kannatakkaan odottaa korkeaa tasoa?

Keikarin foorumi on ehdottomasti se absoluuttinen totuus.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #595 : 17.04.13 - klo:19:07 »
Aioin tilata kaikesta huolimatta Meerminiltä mittatilauskengät, mutta kuukauden ja kolmen yhteydenoton jälkeen ei mitään vastausta. Ei sitten.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #596 : 17.04.13 - klo:19:19 »
Aioin tilata kaikesta huolimatta Meerminiltä mittatilauskengät, mutta kuukauden ja kolmen yhteydenoton jälkeen ei mitään vastausta. Ei sitten.

Ihmeellistä tuo asiakaspalvelu Mallorcalla.

Itselleni on nyt toinen pari tulossa ja molemmilla kerroilla kaikki on toiminut ripeästi ja täsmällisesti. Uusin tilaus toki vasta valmistusvaiheessa, mutta vielä täysin aikataulussa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #597 : 17.04.13 - klo:20:04 »
Aioin tilata kaikesta huolimatta Meerminiltä mittatilauskengät, mutta kuukauden ja kolmen yhteydenoton jälkeen ei mitään vastausta. Ei sitten.

Maili Pepelle ja aina CC Sandro ja Luisa.

Zildjiar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #598 : 18.04.13 - klo:18:21 »
Itselläni on kokemuksia parilta vuodelta Loakesta (hyvä budjettikenkä, eritisesti 1880-sarja),
Klik. Budjetti-kengistä puhuttaessa myös Bexley ja Loding lienee mainitsemisen arvoisia valmistajia?

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Meermin-kengät
« Vastaus #599 : 18.04.13 - klo:18:46 »
Muut ovat parempia vastaamaan, kun itselläni ei ole mainitsemistasi valmistajista kokemuksia.