Kirjoittaja Aihe: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)  (Luettu 22931 kertaa)

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #30 : 05.05.12 - klo:14:22 »
^ Muista sanoa, ettei hio reunosta sivuilta (olettaen, että et sitä halua).

No jep, kävin viemässä kengät Pinkomon pojille. Pyysin pohjausta ilman hiontaa, johon vastauksena sain pitkän hiljaisen katseen. Näyttivät tämän jälkeen yhden pohjatun parin mustia kenkiä, joissa hiontaa ei kyllä huomannutm joten annoin mennä. No, beatereita nuo ovatkin.

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #31 : 03.06.12 - klo:13:44 »
Alla hieman kuvamateriaalia puolipohjauksesta.

Case 1: Bexley Lennox, blake-rakententeella
Ohuessa pohjassa hionta näkyy, kun tarkemmin katsoo, mutta hankala saada kuviin. Pohjan puolelta ei kaikkein siistein työnjälki.
[spoiler]


[/spoiler]

Case 2: Fryen naisten nahkasaappaat paksummalla pohjalla.
Saappaista ei pysty sanomaan, onko reunosta hiottu vai ei.
[spoiler]

[/spoiler]

Johtopäätökset:
Kuten jo aiemmin todettu, kriittisten kenkien osalta kannattaa harkita. Kyseessä olevissa sovelluksissa ei huomautettavaa. Hintakin oli jonkin verran 25 euroa edullisempi, kun ostin muutakin (ml. työtä).

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #32 : 03.06.12 - klo:14:57 »
Naisten kenkien osalta näkee kyllä, että reunosta on hiottu. 

Näkee. Tuollaista jälkeä tekevät myös Turun suutarit - ja nykyisellään uskovat, kun pyydän, ettei reunaa hiota. Tosin, olen alkanut puolipohjaamaan poponi itse.

Noihin Pinkomon reunoihin ei saisi kiiltoa aikaan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #33 : 03.06.12 - klo:16:50 »
^ Tuota kuvaa kun katselee, niin totta, hiotulta näyttää. Kun kenkiä pyörittelee käsissään, niin eroa ei kyllä huomaa ollenkaan, sillä mikään kaikkein silein reunos ei ole kyseessä.

simoz

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #34 : 03.06.12 - klo:21:33 »
Itse petyin kun kävin Pinkomossa puolipohjauttamassa Tyrwhittin semibroguet. Pyysin ilman hiontaa, mutta Pinkomon kaveri vakuutti, että hiomalla tulee hyvä. Kuitenkin pohjan alunperin kiiltävän tasainen reuna on hiomisen jälkeen karhea ja erottuu kannasta (jota ei puolipohjattu eikä hiottu). Onneksi eivät ole maailman arvokkaimmat kengät. Mutta en varmasti vie seuraavia kenkiäni sinne pilattavaksi.

Mikko Pinkomo

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #35 : 06.06.12 - klo:11:28 »
Tervehdys arvon keikarit!

Hienoa että Suomessakin on pieni vähemmistö joka arvostaa laadukkaita jalkineita.

Olemme pahoillamme jos viimeistelymme jälkeen ei olla oltu tyytyväisiä. Peruskenkiin viimeistelymme laatu varmaan riittänee vallan mainiosti. Ainakin itse pystyn seisoa työnjälkemme takana selkä suorana.  Mutta pyrimme tulevaisuudessa käyttämään enemmän aikaa viimeistelyyn. Kaivamme lasinsirut esille :)

Veitsellä leikattuja puolipohjia olemme toki tehneet uuden karheisiin kenkiin mutta käytetyissä mielummin hiomme reunasta vanhan värin pois ja käsittelemme reunan uudestaan jotta kestäisi taas paremmin kosteutta ym.

Simozille terveisiä että toki korjaamme jälkemme jos et ole vielä heittänyt kenkiä roskiin. Onneksi reunan karkeus ei estä kengillä kävelyä vaikka ikävää onkin. Laitetaan samaan syssyyn takapuolipohjat.

Yleisestikkin ottaen, otamme mielellään palautetta vastaan myös tiskillä kenkiä noudettaessa, rohkeasti vaan suuta auki, emme me siitä pahastu.

Saphiriltä on tulossa muutaman viikon sisään ainankin harjoja ja renomattia hyllyyn. Olisko teillä täällä ehdotuksia mille muille kenkienhoitotuotteille voisi olla tilausta?


Rauhaa ja rakkautta,

Mikko Sorvala
Suutari
Pinkomo Oy




"These boots are made for walking"

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #36 : 06.06.12 - klo:13:04 »
Multa tosin hiottiin kyllä sen enempää kyselemättä täysin käyttämättömien kenkien reunoja aika ronskilla kädellä kun toin puolipohjattavaksi.
Tämä kuitenkin lienee se yleinen käytäntö. Vastuu siis lienee myös meillä ostajilla, jos erikoispalvelua halutaan.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #37 : 06.06.12 - klo:13:08 »
Fredan suutari ei oikein ollut suostuvainen ajatukseen puolipohjauksesta ilman hiontaa. Tosin hyvin hienosti vain taisi ottaa sillä mielestäni lopputuloksessa ei ole mitään moitteen sijaa. Varmaan hänkin olisi ehdottomalla vaatimuksella jättänyt sipaisematta.

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #38 : 06.06.12 - klo:14:25 »

Yleisestikkin ottaen, otamme mielellään palautetta vastaan myös tiskillä kenkiä noudettaessa, rohkeasti vaan suuta auki, emme me siitä pahastu.


Hienoa, että tänne saadaan itse asianomainen kommentoimaan!

simoz

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #39 : 06.06.12 - klo:14:41 »
Simozille terveisiä että toki korjaamme jälkemme jos et ole vielä heittänyt kenkiä roskiin. Onneksi reunan karkeus ei estä kengillä kävelyä vaikka ikävää onkin. Laitetaan samaan syssyyn takapuolipohjat.
Kiitos osallistumisesta keskusteluun. Ei ne kengät nyt täysin pilalla ole; arki/työkäytössä menevät mainiosti. Vaikka reunaa ei huomaisikaan muut kuin minä itse, niin on alkanut myöhemmin kenkiä puunaillessa harmittaa, kun uusien kenkien hieno kiiltävä reuna onkin nyt matta/karhea. Muutoin työn jäljessä ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Mä nyt kävelen noi pohjat puhki, niin laitetaan sitten ensi kerralla uudet pohjat tasaisemmalla reunalla.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Pinkomo (GW kenkien pohjien vaihto)
« Vastaus #40 : 06.06.12 - klo:16:59 »
Hionnan voi tehdä myös viistosti pohjan puolelta, jolloin itse reunasta tarvitsee ottaa (hieman kuluneemmasta kenkäparista) n. milli. Tällöin maata lähinnä olevaan reunan osaan saadaan laitettua reunosväri nätisti. Esim. juhlajalkineissa ja paremmissa arkikengissä (pääosa kengistä tällä foorumilla) reunan kiillottaminen on osa jalkineen hoitoa - ja reunaviimeistely myös tehtaan/kengäntekijän puolella erittäin huolellista.

Periaatteessahan reunan voisi hioa, viimeistellä ja kiillottaa valmistajan tapaan (hionta, reunarauta/vasarankantti kostutettuun reunaan, kiillotus lasinpalalla), tämän toki ollessa työlästä (olen pari kertaa kengistäni tämänkin osan siistinyt). Toki konekiillotusvälineillä kaiketi saisi reunakiillonkin aikaan, mutta kappaleen särmien ollessa terävät ja materiaalin suhteellisen helposti palamisjälkiä saavaa on käsityö ehkä paras valinta - ellei sitten ole käytössä tehtaiden reunaviimeistelyvälineistöä.
Kaikki villa tottelee rautaa.