Kirjoittaja Aihe: Liikennekäyttäytyminen  (Luettu 23875 kertaa)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« : 19.12.11 - klo:09:50 »
Inhottava, kirkas salamavalon välähdys pimeässä tienlaidassa.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #1 : 19.12.11 - klo:12:41 »
^Paparazzi.

The sartorialist varmaan kuvasi blogiinsa.

teddy boy

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 283
  • Need for Tweed
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #2 : 20.12.11 - klo:07:35 »
^Paparazzi.

The sartorialist varmaan kuvasi blogiinsa.

Tais rapsahtaa sakot...
I'll get me coat...

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #3 : 20.12.11 - klo:08:55 »
Onneksi ihan selvästi rikesakkoalueella mutta ensimmäinen kerta kun välähdyksen jälkeen jäi tunne, että nyt se lasku saattaa oikeasti tulla.

teddy boy

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 283
  • Need for Tweed
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #4 : 21.12.11 - klo:17:01 »
Onneksi ihan selvästi rikesakkoalueella mutta ensimmäinen kerta kun välähdyksen jälkeen jäi tunne, että nyt se lasku saattaa oikeasti tulla.

Mä oon itse huono kuski ja multa räpsähti kahden vuoden sisälle kolme sakkoa. Siinä kohtaa opin ajamaan hitaammin. Neljännestä olisi kortti lähtenyt huilimaan...
I'll get me coat...

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #5 : 21.12.11 - klo:20:30 »
Älä välitä, ei menny Aatullakaan homma putkeen:  http://www.youtube.com/watch?v=hPpheUKd8qA&skipcontrinter=1
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #6 : 21.12.11 - klo:22:53 »
Onneksi ihan selvästi rikesakkoalueella mutta ensimmäinen kerta kun välähdyksen jälkeen jäi tunne, että nyt se lasku saattaa oikeasti tulla.

Mä oon itse huono kuski ja multa räpsähti kahden vuoden sisälle kolme sakkoa. Siinä kohtaa opin ajamaan hitaammin. Neljännestä olisi kortti lähtenyt huilimaan...
Ei välttämättä, neljännen jälkeen neuvottelin itse poliisin kanssa että ei saa vuoteen enää tulla sakkoa (ylinopeudesta mikä vaan tai päiväsakkoa liikennerikkomuksesta niin lähtee kortti). Heinäkuussa loppuu tämä piina, kerran jo välähti tuossa kuukausi takaperin mutta tuli vaan varoitus. Rauhallisesti koittaa ajaa mutta kun kilometrejä tulee ja välillä pikkasen lipsahtaa.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #7 : 22.12.11 - klo:00:55 »
Onneksi ihan selvästi rikesakkoalueella mutta ensimmäinen kerta kun välähdyksen jälkeen jäi tunne, että nyt se lasku saattaa oikeasti tulla.

Mä oon itse huono kuski ja multa räpsähti kahden vuoden sisälle kolme sakkoa. Siinä kohtaa opin ajamaan hitaammin. Neljännestä olisi kortti lähtenyt huilimaan...
Ei välttämättä, neljännen jälkeen neuvottelin itse poliisin kanssa että ei saa vuoteen enää tulla sakkoa (ylinopeudesta mikä vaan tai päiväsakkoa liikennerikkomuksesta niin lähtee kortti). Heinäkuussa loppuu tämä piina, kerran jo välähti tuossa kuukausi takaperin mutta tuli vaan varoitus. Rauhallisesti koittaa ajaa mutta kun kilometrejä tulee ja välillä pikkasen lipsahtaa.

Vakionopeudensäätimellä kun ajelee pääasiassa niin nuo ylinopeussakot jää helposti historiaan. Rauhoittaa ajamista merkittävästi eikä oo yhtään niin kiire enää ja tarve ajaa ylinopeutta.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #8 : 22.12.11 - klo:01:17 »
Onneksi ihan selvästi rikesakkoalueella mutta ensimmäinen kerta kun välähdyksen jälkeen jäi tunne, että nyt se lasku saattaa oikeasti tulla.

Mä oon itse huono kuski ja multa räpsähti kahden vuoden sisälle kolme sakkoa. Siinä kohtaa opin ajamaan hitaammin. Neljännestä olisi kortti lähtenyt huilimaan...
Ei välttämättä, neljännen jälkeen neuvottelin itse poliisin kanssa että ei saa vuoteen enää tulla sakkoa (ylinopeudesta mikä vaan tai päiväsakkoa liikennerikkomuksesta niin lähtee kortti). Heinäkuussa loppuu tämä piina, kerran jo välähti tuossa kuukausi takaperin mutta tuli vaan varoitus. Rauhallisesti koittaa ajaa mutta kun kilometrejä tulee ja välillä pikkasen lipsahtaa.

Vakionopeudensäätimellä kun ajelee pääasiassa niin nuo ylinopeussakot jää helposti historiaan. Rauhoittaa ajamista merkittävästi eikä oo yhtään niin kiire enää ja tarve ajaa ylinopeutta.
Viimeisin tuli juuri vakkarilla, tutulla tiellä ja tiesin vielä että tolpassa on kamera (näin aamulla kun siihen sen pistivät). On suomen kolmanneksi eniten sakottanut tolppa. Kamera hyi kun rajoitus muuttuu 100 -> 80, itsekin siis epähuomiossa paastelin vakkarilla siihen satasta. Koko rajoitus kohta tulee jotenkin yllättäen.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #9 : 22.12.11 - klo:08:24 »
Vakionopeudensäätimellä kun ajelee pääasiassa niin nuo ylinopeussakot jää helposti historiaan. Rauhoittaa ajamista merkittävästi eikä oo yhtään niin kiire enää ja tarve ajaa ylinopeutta.

Mahdotonta hommaa vaan näillä vilkkaasti liikennöidyillä teillä kun saa jatkuvasti hidastaa tai ohittaa traktoreita ja muita. Navigaattori päällä ajelen aika paljon ihan vaan tuon kameravaroituksen vuoksi. En tosin kaahaa tietoisesti mutta kyllä se +10km helposti heilahtaa mittariin.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #10 : 22.12.11 - klo:10:23 »
Parisen kymmentä kertaa keskimäärin välähtää tolppassa valo kohdallani vuoden aikana ja muutama pysäytys siihen päälle. Rapatessa roiskuu kun tarpeeksi ajaa... Laskuja ei ole pariin vuoteen tullut.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #11 : 22.12.11 - klo:10:25 »
Parisen kymmentä kertaa keskimäärin välähtää tolppassa valo kohdallani vuoden aikana ja muutama pysäytys siihen päälle. Rapatessa roiskuu kun tarpeeksi ajaa... Laskuja ei ole pariin vuoteen tullut.

Korttia ei voi enää menettää kun sitä ei ole?

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #12 : 22.12.11 - klo:10:28 »
^ Pasteur on varmaankin diplomaatti... ;)
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #13 : 22.12.11 - klo:10:51 »
^ tai sitten äiti maksaa pojan sakot.

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Liikennekäyttäytyminen
« Vastaus #14 : 22.12.11 - klo:11:04 »
Yleisen turvallisuuden vuoksi ajan 10-20 yli. Kun olen yrittänyt ajaa ns. sääntöjen mukaan, niin virheitä tulee liikaa, ei jotenkin pysy vire päällä.

Kerran oli kortinlähtöuhka päällä, ja päätin ajella rauhassa, mutta lopetin sen puolen päivän jälkeen. Ajettuani läpi kolmet punaiset valot kehällä ja säikyteltyäni muita tielläliikkujia erinäisin tavoin totesin, että mieluummin olen hengissä kortittomana.