Keikari > Etiketti
Pukeutuminen satavuotiaan syntymäpäiville
Iivana:
Minut on kutsuttu isoisäni satavuotissyntymäpäiville Englantiin. Tapahtuma on 17. joulukuuta. Kysyisinkin nyt, että kuinka pukeutuisitte sellaiseen tilanteeseen. Sanottakoon että isoisäni on hyvin pikkutarkka pukeutumisen suhteen, onhan hän elänyt 20-30 -lukujen Euroopassa, ja aikoo itse pitää räätälin tekemää sakettia klo 18 saakka, jolloin hän vaihtaa smokin tai frakin päällensä.
Kaiken lisäksi juhlia varten on vuokrattu Victorian aikainen kartano, väkeä tulee parisenkymmentä lähimmäistä sukulaista.
Ajattelin itse laittaa saketin, jota olisin käyttänyt kuitenkin myöhempään kuin iltakuuteen. Mutta koska minut vaatimalla vaadittiin jäämään yöksi juhlapaikkaan, niin minun tulisi varata illaksikin puku. En kuitenkaan tällä hetkellä omista yhtään istuvaa frakkia tai smokkia, joten kaipaisin vinkkejä sen suhteen. Minulta löytyy kyllä täyssamettinen tupakkatakki, olisiko korrekti? Täytyy vielä sanoa, että veljenpoikani on valmistunut juuri eräästä sotilasakatemiasta ja aikoo laittaa sotilasunivormun ylleen, joten liian yliampuvia saketti ja frakki eivät tähän verrattuna varmaan ole?
Niin, kuinka itse pukeutuisitte? Saketin laitan aamuksi, mutta entä sitten ilta?
E: Niin ja entäs päällysvaattet ja asusteet?
Dan-D:
--- Lainaus käyttäjältä: Iivana - 08.12.11 - klo:14:47 ---Minulta löytyy kyllä täyssamettinen tupakkatakki, olisiko korrekti?
--- Lainaus päättyy ---
Lähtökohtaisesti ei.
Kyllä lähinnä oikea ratkaisu olisi frakki tai smokki. Kumpi - se riippuu isoisästäsi. Hyvänä vaihtoehtona kummallekin on tumma puku. En hakisi mitään muita vaihtoehtoja.
Timati:
Uskon useammankin keikarilaisen saavan jonkin sortin orgasmin kuvailemastasi tilanteesta ja vallitsevista olosuhteista.
- Oma ohjeeni: Älä tingi, laita smokki tai frakki isoisäsi valinnan mukaisesti. Ainoa kikkailu, jonka teet olkoon mahdollisen smokin värillinen taskuliina hillityllä kuviolla.
Iivana, kertomuksesi on ajatonta käsikirjoitusmateriaalia. Puuttuu vain rikos - ja Poirot!
Helpointahan on vain soittaa isoisälle ja kysyä, kuinka hän toivoo vieraiden pukeutuvan.
PleaseDeleteMe:
Tummalla puvulla aamusta iltaan. Jos hän on juhlakalu ja haluaa erottua pukeutumisellaan, en lähtisi "kilpailemaan" liikaa. Tietenkin jos moni muu pistää pukua juhlavampaa vaatetta päälleen, on tällöin luontevampi itsekin revitellä saketti+smokki/frakki -linjalla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta