Kirjoittaja Aihe: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?  (Luettu 8086 kertaa)

KaunisJussi

  • Vieras
Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« : 16.03.09 - klo:19:10 »
Hyvät herrat,

Netin syövereistä löysin tällaisen mittatilauspaitoja tai "mittatilauspaitoja" tarjoavan sivuston: http://www.tailorstore.com/fi/en/tailor-made-shirts

Onko kukaan hankkinut ko. liikkeen paitoja? Itselläni pieniä duubioita näiden nettitilauspaitojen suhteen, mutta avarran mielelläni käsityksiäni.

Terveisin,

Kaunis-Jussi

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #1 : 17.03.09 - klo:18:39 »
Laitan varmaan yhden testipaidan tilaukseen jossain vaiheessa. Paidathan ovat mittojen mukaan tehtyjä, joten siinäpä se hian pituus tulee. Paitojen kustomoitavuus on kyllä uskomattoman monipuolista hintaan nähden. Kangaslaatuja on kolme erilaista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9278
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #2 : 17.03.09 - klo:19:51 »
...tuolla hinnalla paitojen täytyy tulla Aasiasta. Ei lupaa hyvää.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #3 : 17.03.09 - klo:19:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville"
...tuolla hinnalla paitojen täytyy tulla Aasiasta. Ei lupaa hyvää.
Aivan, paidat tulevat Aasiasta, jotenkin muistelen, että Sri Lankasta. En odota paljoa, mutta testaan, kunhan ehdin.

Tullius

  • Kisälli
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Re: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #4 : 18.03.09 - klo:14:07 »
Olen tilannut muistaakseni viisi paitaa tuolta. Olen itse asianajoalalla, ja käytän näitä paitoja oikeastaan vain niinä kesäisinä päivinä, jolloin toimiston sisäilma on niin kuuma, että on esiinnyttävä ilman takkia (oli se sitten ohuesta kankaasta tai ei). Näissä tilanteissa olen huomannut Tailorstoren tuotteiden puolustavan paikkaansa, ainakin jossain määrin. Yleisesti olen sitä mieltä, että mittatilauspaita on pukumiehelle yliarvostettu hyödyke. Jos budjetti on rajallinen, niin keksin heti kymmenen paikkaa, joihin panostettu raha tuottaa enemmän hyötyjä kuin vartaloa myötäilevä paita, joka ilmastollisista/tyylillisistä seikoista johtuen lähes aina jää takin alle. Itse olen kuitenkin Tailorstoressa mieltynyt mahdollisuuteen lisätä tuo contrasting/winchester collar, eli siis valkoinen kaulus toisen väriseen paitaan.

Tilaamisessa olen huomannut muutamia asioita, joihin kannattanee kiinnittää huomiota.

(i) Pysy poissa halvimmista kankaista, ja popliinista muutenkin. Nämä kankaat ovat TS:ssa puhdasta roskaa. Voin suositella esimerkiksi Twill- ja Herringbone-kankaita. Tosin se on muutenkin suosikkini, joten tässä kohden täytyy ottaa huomioon subjektiiviset mieltymyskysymykset.

(ii) Viimeisimmässä tilauksessani kuviot oli kohdistettu, mielestäni jopa taitavasti. Ensimmäisessä tilauksessa näin ei ollut. Jos pidät tätä suurena ongelmana etkä halua ottaa riskiä, kannattanee pysytellä yksivärisessä.

(iii) Jos valitset slim fitin, lisää mittaamiisi rinnan- ja vyötärönympäryksiin  3-5 cm - muuten mitoitus on kireä.

(iv) Tässä tulee isoin mutta. Samoillakin mitoilla varsinaisen toimitetun paidan koko saattaa heitellä hieman. Ei hyvä.

(v) Älä valitse sisään ommeltuja kauluskovikkeita. Ne ovat muovisia ja huonoja. Itse olen päässyt parhaimpaan lopputulemaan siten, että laitan tyhjään kauluskovikerakoon TS:n oman (leveä) muovikovikkeen ja kaveriksi Tyrwhittin pitkän messinkikovikkeen. Näin kaulus pysyy ryhdikkäänä. Tilauksieni jälkeen TS:een on tullut uutena ominiaisuutena kauluksen jäykkyyden valinta, sitä en osaa kommentoida. Varovasti ehkä kehoittaisin valitsemaan jäykimmän mahdollisen, tämä vanha on aika lötkö ja vaatii juuri tuota edellä mainittua kovikekikkailua. Tosin itse pidän juuri jäykästä kauluksesta, esim. Tyrwhittin tapaisesta.

(vi) En suosittele business-kaulusta; tilaa solmukkeelle jää niukasti, ja esimerkiksi Borrellia on turha kuvitella änkevänsä edes FIH-solmulla sidottuna. Cutaway ei myöskään jätä liioin tilaan paksulle solmulle (joskin leveälle kyllä). Se levein mahdollinen on vielä kokeilematta.

Ei tule muuta mieleen juuri nyt. Voin vastata, jos jollakulla on kysymyksiä. Tärkeintähän on istuvuus, kankaan laatu ja viimeistely. Näillä kriteereillä Tailorstoresta voi saada hyvän tuotteen. Tämä arvio on tietysti suhteutettuna hintaan; jos satasella saa kaksi ok-paitaa, jotka istuvat poikkeuksellisen hyvin, niin en osaa pitää niitä kamalan ylihinnoiteltuina tuotteina. Erityisesti itseäni on ärsyttänyt valmispaitojen leikkaukset, joissa rinnanympärys/hauikset ovat suunniteltu satakiloiselle kehonrakentajatyypille. Itsekin olen harteikas, mutta usein sitä vain hukkuu valmispaitaan. Vyötärömitoitushan ei sinänsä ole ongelma, koska se voidaan hoitaa korjausompelijalla kapeammaksi.

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Re: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #5 : 20.10.09 - klo:21:44 »
Lainaus käyttäjältä: Ville
...tuolla hinnalla paitojen täytyy tulla Aasiasta. Ei lupaa hyvää.
Aivan, paidat tulevat Aasiasta, jotenkin muistelen, että Sri Lankasta. En odota paljoa, mutta testaan, kunhan ehdin.

No mitä mieltä?

Itse olen ennakkoluuloton koettamaan näitä. Hinnat ovat halvat ja jos tulee pelkkää kuraa, niin tappio oon aika pieni.

Minulla on jäänyt sellainen kuva joistain foorumilaisista, että vain kallis voi olla hyvää... Alle 50e paidat ovat pakosti huonja jne. Uskoisin, hieman karrikoiden, että moni olisi näihinkin paitoihin tyytyväinen jos hinta olisi 250e?

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #6 : 20.10.09 - klo:23:27 »
^No ei se välttämättä näin mene re. 250 ekiä. Tosin lienen itse tämän foorumin low end -päässä, sillä itselleni Brooks Brothers riittää varsin hyvin: 'The Look' on itselleni tärkein juttu ts. osatan vaikka Seppälän paidan jos siinä on kunnon collar roll ja se on vankkaa oxfordia.
get your kicks on route six six six

orion

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Re: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #7 : 21.10.09 - klo:00:08 »
Minulla on jäänyt sellainen kuva joistain foorumilaisista, että vain kallis voi olla hyvää... Alle 50e paidat ovat pakosti huonja jne. Uskoisin, hieman karrikoiden, että moni olisi näihinkin paitoihin tyytyväinen jos hinta olisi 250e?

Enpä usko, että näin juurikaan ajatellaan. Tältä foorumilta ei taida syyttä kalliiden brändien hehkuttajia pahemmin löytyä. Konkreettinen laatu on avainasia vaatteen merkistä tai hinnasta riippumatta. Yleensä vaan pääsääntöinä voidaan pitää, että halvalla ei hyvää saa ja paremmasta laadusta joutuu maksamaan enemmän. Laadukas materiaali on arvokkaampaa ja varsinkin käsityö maksaa, jos sellaista on tuotantoprosessissa jossain vaiheessa käytetty. Tottakai poikkeuksiakin on. Esimerkiksi tälläkin foorumilla moneen kertaan puheenaiheena olleet tiettyjen valmistajien 25 punnan paidat, jotka laadullaan hakkaavat monet kotimaassa myytävät jopa tuplahintaiset vaihtoehdot (mukaanlukien kaikki Batistinit, Petrifunit ym.).

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #8 : 21.10.09 - klo:07:02 »
Omakin paitavalikoima koostuu paidoista joiden hintahaarukka on n. 35-220 euroa. Hintahaarukan alapäästä löytyvät TML ja CT paidat, jotka ovat ihan kelpokapistuksia ja erityisesti niiden hinta/laatu-suhde on huima. Haarukan yläpäässä taasen on erinäsiä mittatilauspaitoja joiden istuvuus ja materiaalit ovat huippuluokkaa, mutta paidoissa kuten muissakin hyödykkeissä hifistely johtaa siihen, että mitä korkeampaa laatua ostaa sen vähemmän ilmeisiä saavutettavat hyödyt ovat. Minä en ikinä (never say never) ostaisi yli 150 euron valmispaitaa ja tuossakin hintaluokassa kyllä jo miettisin useampaan otteeseen miksi ko. paita on parempi kuin vaikkapa Tyrwhittin paidat.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #9 : 21.10.09 - klo:19:36 »
Olen tilannut useammankin paidan Tailorstoresta ja ne ovat kyllä hintansa väärtejä. Halvin popliinikangas kannattaa tosin kiertää hyvin, hyvin kaukaa, koska se on todella, todella huonoa. Hintahaarukan yläpäästä löytyy taas erittäin miellyttäviä kankaita.

Palvelu toimii ja toimitusajat ovat suhteelliset lyhyet. Käsityön jälki on oman arvioni mukaan hyvää. Hinta-laatusuhteensa puolesta voin suositella.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Onko kukaan törmännyt näihin paitoihin?
« Vastaus #10 : 12.07.10 - klo:12:33 »
Tilasin Tailor Storesta parit poolopaidat ja en voi käsittää, mitä tekijän päässä on liikkunut. Paidat ovat mallia Iines Ankka, eli resorin yläpuolella on typerä pussi. Hihat pitää tehdä itse näköjään uusiksi kokonaan. Materiaali on melkoista skeidaa, joten en kyllä suosittele, vaikka torso onkin kohdallaan. Hyviä wifebeatereita näistä saisi kyllä helposti.