Kirjoittaja Aihe: Kauluspaidat  (Luettu 22736 kertaa)

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Kauluspaidat
« : 06.12.11 - klo:18:46 »
En löytänyt ketjua, jossa käsiteltäisiin kauluspaitoja yleisesti.

CT, TM Lewin ja MT ovat täällä yleisesti esillä kun puhutaan edullisista, mutta laadukkaista paidoista. Brittikaksikkoa vaivaa se, että heidän valikoimansa slimmeimmässä mitoituksessa on vähän huono ja Lewinillä hallitsee liikaa tuplakalvosin. MT:ltä on nyt tulossa ensimmäinen paita.

Mitä muita edullisia paikkoja paitojen hankkimiseen on? Tähän mennessä istuvuudeltaan parhaat paitani olen ostanut Brothersilta, joskin heidän paitansa ovat liian lyhyitä, eli hyppivät ulos housuista tuon tuosta. Ja ne ovat täyshintaisina myös vähän ylihinnoiteltuja, mutta alennuksessa hyviä hankintoja. Schoffa on yhden paidan perusteella hyvä, mutta heidän hintansa ovat vain vähän liian kalliita. Herrainpukimoa voisi kokeilla myös, mutta se edellyttäisi reissua Turkuseen.

Ylipäätään keskustelu paikoista joista foorumiitit hankkivat paitansa olisi mukavaa. Jakakaa niin hyvät kuin huonot kokemuksenne.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #1 : 06.12.11 - klo:18:57 »
Itse olen nyt katsellut Armstrongia, mutta kaipaisi palautetta ennen kuin ostaa... Hinta on siinä Soffan tasoa (90-150 euroa).

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #2 : 06.12.11 - klo:19:08 »
^Nettisivujen perusteella vaikuttavat ihan kivoilta. Toisaalta, jos hinnat ovat Soffan MTO:n luokkaa, niin itse käyttäisin mieluummin jälkimmäistä.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #3 : 06.12.11 - klo:19:33 »
Forumista löytyy lukuisia erimerkkisiä paitoja käsitteleviä ketjua. Rintamalinja kulkee valmispaitoja suosivien (ja niiden tuunajien) ja mittapaitamiesten välissä. Toinen asiasta josta ollaan kovastikin eri mieltä on käsityön merkitys etenkin laadun kontekstissa. Ja sitten on tietenkin italia vs. englanti maaottelu.   

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #4 : 07.12.11 - klo:09:08 »
Omasta kaapistani löytyy pelkästään Modern Tailorin paitoja, tällä hetkellä ehkä tusinan verran. Borrellin paitoihin olin "sortua", mutta heidän paitansa eivät olisi olleet minulle kovinkaan slimmejä. Pienen itsetutkiskelun jälkeen totesin arvostavani enemmän MT:n hyvää istuvuutta kuin Borrellin käsityötä, minkä takia päätin jättää Borrellin rauhaan.

Oikeastaan ainoa hairahdus, jota harkitsen, on Jussin vinkkaama Mercer & Sons. Heidän nappikauluspaitansa vaikuttavat erittäin asiallisilta ainakin kaulusten muodon osalta. Myös Herrainpukimon paidat kiinnostavat, mutta juuri nyt paitatilanteeni on sen verran kattava, että kiireellisiä tilaustarpeita ei ole.
« Viimeksi muokattu: 07.12.11 - klo:13:21 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #5 : 07.12.11 - klo:13:03 »
Olen alkanut myös mittapaidoilla (moderntailor) korvaamaan aiempia CT-paitoja (joita olen itse slimmaillut). Ongelmat räkkipaidoissa on mitoissa, ei niinkään kankaissa ym. Kainaloaukko on suuri, paita ui päällä, kalvosimen napit pitää aina siirtää. Myös kauluksen koon ja muun hienosäädön suhteen vapaat kädet on aivan mainio juttu joista voi maksaa hieman extraa. Vaikka räkkipaidasta saisi "aika hyvän", on se silti kaukana siitä paidasta missä mitat ovat presiis. Mieluummin siis parempi mitoitus ja keskinkertainen kangas kuin parempi kangas mutta huono istuvuus.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Kauluspaidat
« Vastaus #6 : 07.12.11 - klo:13:56 »
Hypno on oikeassa. Juuri vein kolme Etonia hihojen lyhennykseen. Se on 60 euroa ja kauluksia ei voi edes pienentää, joten jäävät kuitenkin suureksi.

MTO paita tulee halvemmaksi ja sopivammaksi kuin räkit, varsinkin jos ostaa 100 e räkkipaitoja.

Sent from my HTC Desire Z. Please excuse my brevity.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #7 : 07.12.11 - klo:14:01 »
Omakin linjani on se, että istuvuus on tärkeintä, joten käytän vain mittapaitoja (ja mieluiten itse viritetyin mitoin). MTO-firmat ovat siitä kivoja, että ne usein hyväksyvät - kyselyn ohessa lähetetyt - valmiit oman paidan mitat.
Kaikki villa tottelee rautaa.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #8 : 24.08.15 - klo:22:03 »

Onkos herroilla tuntumaa kauluspaitojen kangasvalintoihin?

Minulla on pari Jousipaidan mittapaitaa, joiden kankaasta pidän: 100% two-ply egyptinpuuvilla.  Siliää melko helposti raudalla, hieman paperinen fiilis sormilla kokeiltaessa.  Pesuohjeessa 60 astetta. Nykyäänhän noita ei enää saa, kun lopettivat palvelunsa.

Tilasin BQ:lta muodollisesti samoin speksein paidan (100% two-ply egyptinpuuvilla siis) ja kangas tuntuu ihan erilaiselta.  Mukavan pehmeä kyllä, pesuohjeessa 40 astetta.  Jotenkin nuo vanhat Jousipaidat tuntuvat kuitenkin enemmän luksukselta päälle puettaessa.

Miten siis pitäisi valita paitakangas ja mikähän tuossa valinnassa on se, jolla tuo laadun fiilis syntyy?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #9 : 26.08.15 - klo:19:13 »
Uuno, tämä nyt on kolmen vuoden takaa, mutta eivät nämä kudottujen kauluspaitakankaiden perusteet ole siinä ajassa muuttuneet:

http://www.keikari.com/blogi/paitakankaista/
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #10 : 26.08.15 - klo:20:51 »

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #11 : 26.08.15 - klo:20:54 »
Ville: Ah, kiitos.  Jostain syystä en löytänyt sitä itse; varmaan väärät hakusanat.  Tuolla varmaan päästään alkuun.

Mr. B

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #12 : 31.08.15 - klo:21:02 »
Osaisitteko antaa hyviä vinkkejä laadukkaasta kauluspaidasta mielellään alle 150 euron ja ehdottomasti alle 200 euron kappalehintaan? Vaatimuksena se, että jälleenmyyjän tulisi löytyä Brysselistä ja paidan tarttua heti matkaan kiireisen aikataulun vuoksi. Absurdia sinänsä, että lähes kaikilla laadukkailla kenkämerkeillä on omat myymälänsä täällä, mutta vaatteiden osalta muotimerkit jylläävät eikä klassisilla kauluspaitamerkeillä ole omia myymälöitä. Miesten pukimoissa keskittyvät valmisvaatteiden kohdalla pitkälti T&A:n ja Kitonin kaltaisiin merkkeihin, jotka menevät budjettini yli. Vaihtoehtoisesti myytävä tavara on sellaista, josta en ole aiemmin kuullutkaan, enkä mieluusti investoi tuollaiseen reilua satasta.

Tarve olisi klassiselle valkoiselle paidalle tuplakalvosimilla. Tilasin jo yhden mittapaidan hovivaatettajaltani, mutta se myöhästyi eikä ehdi tilaisuuteen, johon vaatetta tarvitsisin. Suosin yleisesti yksinkertaisia kalvosimia monikäyttöisyyden vuoksi. Käyn lähipäivinä tarkastamassa Hackettin. Nettisivujensa perusteella heillä ei formaaliin paitaan ollut mieleistäni kaulusvaihtoehtoa, mutta ehkä liikkeessä valikoima on parempi.

Suuret kiitokset jo etukäteen!

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #13 : 31.08.15 - klo:22:03 »

Mr. B

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Kauluspaidat
« Vastaus #14 : 01.09.15 - klo:00:46 »
Suitsupply: http://eu.suitsupply.com/en/store?StoreID=stores-Brussels

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Minkälaisia Suit Supplyn paidat käytännössä ovat? Merkin omasta ketjusta löytyi sangen ristiriitaista tietoa. Kävin joskus liikkeessä testaamassa paria pukua, mutta ne eivät vakuuttaneet. Irtotakki tosin tarttui matkaan ja se on hintaansa nähden ollut ihan pätevä tekele. Edullisiahan nuo ovat, mutta ihan sekundasta ei kehtaisi 80e maksaa. Tessitura Monti kangasvalmistajana toki kuulostaa lupaavalta.