Keikari > Asut ja pukineet

Kauluspaidat

(1/7) > >>

Alex Entwistle:
En löytänyt ketjua, jossa käsiteltäisiin kauluspaitoja yleisesti.

CT, TM Lewin ja MT ovat täällä yleisesti esillä kun puhutaan edullisista, mutta laadukkaista paidoista. Brittikaksikkoa vaivaa se, että heidän valikoimansa slimmeimmässä mitoituksessa on vähän huono ja Lewinillä hallitsee liikaa tuplakalvosin. MT:ltä on nyt tulossa ensimmäinen paita.

Mitä muita edullisia paikkoja paitojen hankkimiseen on? Tähän mennessä istuvuudeltaan parhaat paitani olen ostanut Brothersilta, joskin heidän paitansa ovat liian lyhyitä, eli hyppivät ulos housuista tuon tuosta. Ja ne ovat täyshintaisina myös vähän ylihinnoiteltuja, mutta alennuksessa hyviä hankintoja. Schoffa on yhden paidan perusteella hyvä, mutta heidän hintansa ovat vain vähän liian kalliita. Herrainpukimoa voisi kokeilla myös, mutta se edellyttäisi reissua Turkuseen.

Ylipäätään keskustelu paikoista joista foorumiitit hankkivat paitansa olisi mukavaa. Jakakaa niin hyvät kuin huonot kokemuksenne.

konda:
Itse olen nyt katsellut Armstrongia, mutta kaipaisi palautetta ennen kuin ostaa... Hinta on siinä Soffan tasoa (90-150 euroa).

Alex Entwistle:
^Nettisivujen perusteella vaikuttavat ihan kivoilta. Toisaalta, jos hinnat ovat Soffan MTO:n luokkaa, niin itse käyttäisin mieluummin jälkimmäistä.

Calle:
Forumista löytyy lukuisia erimerkkisiä paitoja käsitteleviä ketjua. Rintamalinja kulkee valmispaitoja suosivien (ja niiden tuunajien) ja mittapaitamiesten välissä. Toinen asiasta josta ollaan kovastikin eri mieltä on käsityön merkitys etenkin laadun kontekstissa. Ja sitten on tietenkin italia vs. englanti maaottelu.   

Tommi:
Omasta kaapistani löytyy pelkästään Modern Tailorin paitoja, tällä hetkellä ehkä tusinan verran. Borrellin paitoihin olin "sortua", mutta heidän paitansa eivät olisi olleet minulle kovinkaan slimmejä. Pienen itsetutkiskelun jälkeen totesin arvostavani enemmän MT:n hyvää istuvuutta kuin Borrellin käsityötä, minkä takia päätin jättää Borrellin rauhaan.

Oikeastaan ainoa hairahdus, jota harkitsen, on Jussin vinkkaama Mercer & Sons. Heidän nappikauluspaitansa vaikuttavat erittäin asiallisilta ainakin kaulusten muodon osalta. Myös Herrainpukimon paidat kiinnostavat, mutta juuri nyt paitatilanteeni on sen verran kattava, että kiireellisiä tilaustarpeita ei ole.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta