Kirjoittaja Aihe: Alusvaatteet  (Luettu 88436 kertaa)

Dan-D

  • Vieras
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #45 : 16.02.12 - klo:11:45 »
- väriä, joka ei näy pukupaidan läpi (mustat ja muuten tummat värit voidaan siis unohtaa)
Tai muita ehdokkaita tähän kategoriaan?

Tästä piti kommentoimani, että oletko kokeillut mustaa? Nimim. huomasin kun kokeilin valkoiset kauluspaidan alla, että epäintuitiivisesti musta verkkopaita ei näy läpi käytännössä ollenkaan(!), kun taas valkea paistaa kilometrin päähän. Aivoni ei kykene ymmärtämään miksi, mutta empiirisesti näin on havaittu.

En kyllä ole, pakko myöntää.  Olin ajatellut, että esim. vaalea harmaa tms. vaalea muttei valkoinen väri olisi kaikkein vähiten läpikuultava.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #46 : 16.02.12 - klo:12:18 »
Tästä piti kommentoimani, että oletko kokeillut mustaa? Nimim. huomasin kun kokeilin valkoiset kauluspaidan alla, että epäintuitiivisesti musta verkkopaita ei näy läpi käytännössä ollenkaan(!), kun taas valkea paistaa kilometrin päähän. Aivoni ei kykene ymmärtämään miksi, mutta empiirisesti näin on havaittu.

No eikös valkoinen heijasta lähes kaiken valon kun taas musta ei heijasta juuri mitään?

Ultramusta varmaan imisi kaiken valon ympäriltään ja käyttäjä muistuttaisi mustaa aukkoa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #47 : 16.02.12 - klo:12:31 »
Parashan olisi ne "ihon" väriset alusvaatteet. Niitä ainakin sairaanhoitajaystävättärilleni suositellaan koska eivät paista vaatteiden läpi ja herätä täten ylimääräisiä sydämentykytyksiä ;)

Dan-D

  • Vieras
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #48 : 16.02.12 - klo:12:50 »
Snadisti ovelana kaverinahan olin valinnut noihin ensimmäisiin linkkeihini yhden aika lailla ihonvärisen:

http://www.varusteleka.fi/product/tekniset-alusvaatteet/rothco-ecwcs-gen-iii-level-1-tekninen-alusasu-hiekanvarinen/_2RD0RQQH2

Tai no, eihän se ehkä ihan "nude" ole, mutta sinnepäin.  Lähempää matchia en ole vielä löytänyt.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #49 : 16.02.12 - klo:13:46 »
Naiset - tiedättehän - ovat käyttäneet jo aikoja nuden värisiä alusvaatteita.

Tummaihoisille ja albiinoille tuo onkin ollut todella helppoa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

erno

  • Vieras
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #50 : 16.02.12 - klo:13:49 »


No, valmistaja sentään oli rehellinen ja paketissa lukikin bambuviskoosi.

Mitä tarkoitat rehllisyydellä täsä? Viskoosiahan bambukuitu on aina. 100 % bambua se on silti, ellei muuta ole mainittu. Viskoosi on selluloosakuitua, useimmiten jostain puusta valmistettua, eli "puukuitua". Tavallisimmin se lienee koivua, muuta yhtä hyvin voi olla mäntyvikoosia tai bambuvikoosia tms.
« Viimeksi muokattu: 16.02.12 - klo:13:52 kirjoittanut erno »

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #51 : 16.02.12 - klo:14:01 »


No, valmistaja sentään oli rehellinen ja paketissa lukikin bambuviskoosi.

Mitä tarkoitat rehllisyydellä täsä? Viskoosiahan bambukuitu on aina. 100 % bambua se on silti, ellei muuta ole mainittu. Viskoosi on selluloosakuitua, useimmiten jostain puusta valmistettua, eli "puukuitua". Tavallisimmin se lienee koivua, muuta yhtä hyvin voi olla mäntyvikoosia tai bambuvikoosia tms.

Näin. Myös maitolanka (kaseiinilanka) on syntetisoitua. Toisaalta, voidaan myös joskus miettiä, missä kulkee synteettisen kuidun, muuntokuidun ja luonnonkuidun raja (puuvillaakin kun käsitellään aika reippaasti). Kannattaa siis keskittyä ihan vain ominaisuuksiin, ei siihen, onko joku "luonnollista" vai ei.
Kaikki villa tottelee rautaa.

kb

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #52 : 12.11.12 - klo:11:56 »
Kaapissa olevat alushousut alkavat hajoilemaan ja siksi harvenemeaan sellaiseen tahtiin, että pitäisi uusia hankkia. Aiemmin olen hankkiunut "jotain jostain marketista ruokaostosten yhteydessä", mutta kiinnostaisi kuulla, mitä muut Keikarilaiset ovat hyväksi ja laadukkaaksi kokeneet. Puhun siis sellaisista tavallisista, ei pitkistä tms.

Omia speksejä:
- Käyttökohde on arkipukeutuminen suurelta osin (joka minulla tarkoittaa jotain muuta kuin pukua)
- Käytän joko lyhyitä tai sitten sellaisia boksereita missä on tiukat lahkeet (ts. en tykkää sellaisista löysistä boksereista missä "tavara" heiluu vapaasti)
- Teen istumatyötä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #53 : 12.11.12 - klo:12:02 »
Seuraavat valmistajat tarjoavat parasta, mitä olen löytänyt: Schiesser, Zimmerli, Hanro. Hintataso on +20 euroa per pari, mutta taso aivan toisessa ulottuvuudessa. Tällä hetkellä Schiesserin Pima-puuvillamalleista on kovaa vauhtia muodostumassa suosikkitavaraani. Erittäin pehmeää ja joustavaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tommiedvard

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #54 : 12.11.12 - klo:12:22 »
Tähän mennessä olen havainnut parhaaksi käyttää Björn Borgin kalsareita. (Ihan käyttämättömän oloisia ovat tosin ostaessa olleet ee hhehh ehhh hhee...). Joku Polo Ralph Lauren tekee sen verran vastaavia että voisi kuvitella niiden olevan samasta tehtaasta mutta hinta on huomattavasti suolaisempi. Jotkut Wolseytkin löytyy mutta ne tuntuvat normi markettikalsareilta huonommilta jalassa varsinkin istuessa ja kokokin on noin yhtä luokkaa ilmoitettua isompi eli XL onkin oikeasti noin XXL.
« Viimeksi muokattu: 12.11.12 - klo:13:07 kirjoittanut Tommiedvard »

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #55 : 12.11.12 - klo:12:50 »
PRL on parasta mitä itse olen koskaan hankkinut. Ei mene käytössä yhtään miksikään. Björn Borgilla on hauskoja värejä ja kuoseja, mutta aika nopsaan ne haalistuvat.

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #56 : 12.11.12 - klo:13:03 »
Komppaan PLR:ia. Björn Borgitkin todella kestäviä ja toimivia. Alusvaateostoksiin suosittelen Stockan hulluja päiviä, normaalihinnat oovat turhan kovia.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

kb

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #57 : 12.11.12 - klo:20:25 »
Kiitosta.

Vinkkinä, noita Schiesser Pima-Cottoneita kun ovat kohtuullisen edullisia täällä:
Postit kiinteä 3 eur, joka on aika hyvin kun saksasta tulee, ja pöksyt kympin kappale kun ostaa noita kolmen pakkauksia.

PLR:iä näyttää löytyvän n. 15 euron kappalehintaan noista zalandoista jne kun ostaa kolmen/kahden pakkauksia.
« Viimeksi muokattu: 12.11.12 - klo:20:51 kirjoittanut kb »

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #58 : 12.11.12 - klo:20:38 »
Seuraavat valmistajat tarjoavat parasta, mitä olen löytänyt: Schiesser, Zimmerli, Hanro. Hintataso on +20 euroa per pari, mutta taso aivan toisessa ulottuvuudessa. Tällä hetkellä Schiesserin Pima-puuvillamalleista on kovaa vauhtia muodostumassa suosikkitavaraani. Erittäin pehmeää ja joustavaa.

Perus Schiesser vai Revival? Itte oon joutunu pulittamaan Revivalista jonkun 45 euroa, eli saako sitä jostain tosiaan noin halvalla?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #59 : 12.11.12 - klo:20:46 »
Richard Mutt: omat Pima-bokserini löysin eBay.de:n puolelta, niissä on 10% elastaania.

kb: loistovinkki! Verkkokaupan ulkoasu on karmea, mutta hinnat ja valikoima loistavia. Laitan tämän jakoon Keikarissa lähiaikoina.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/