Kirjoittaja Aihe: Alusvaatteet  (Luettu 87366 kertaa)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Alusvaatteet
« : 28.11.11 - klo:17:04 »
Alusvaatteet - nuo katseilta piilossa lymyilevät, mutta niin tärkeät vaatekappaleet. Alusvaatteet ovat kaltaisilleni ei-kommandoille välttämättömät, joten oman ketjun perustaminen niitä varten on perusteltua.

Avaan ketjun toden teolla kysymällä, että mistä saisi edullisia pitkiä kalsareita? Materiaalitoiveena on merinovilla, jota käytetään käsittääkseni paljon urheilukerrastoissa. Urheiluliikkeissä merinoalusvaatteiden hinnat ovat korkeita eikä eBayn tarjontakaan ole tällä kohtaa kehuttava. Siis, mikä avuksi?
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #1 : 28.11.11 - klo:17:15 »
Itsellä on viikon jokaiselle päivälle ja vähän päälle henkkamaukan kangasboksereita, joihin olen ollut tyytyväinen; oikein hyvä hinta/laatusuhde. Olen tosin ajatellut siirtyä takaisin trikooboksereiden pariin, koska uskoisin niiden olevan löysiä kangasboksereita paremmat slimmien housujen kanssa. Ja ulkonäkö toki..

Oletko Tommi katsonut Varustelekasta?
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Alusvaatteet
« Vastaus #2 : 28.11.11 - klo:17:18 »
Itse käytän tykkeinä Craftin teknisiä. Ei kuumat, pitävät lämpimänä. Viva la tekninen materiaali.

Sent from my HTC Desire Z. Please excuse my brevity.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #3 : 28.11.11 - klo:17:20 »
ECWCS-jönssit toimii ainakin liikkuessa. Ei ole kyllä vielä tullut vastaan sellaisia pitkiksiä, jotka eivät olisi liian kuumat tai liian kylmät normaalissa Suomi-olosuhteissa (Sisällä +22, Ulkona -20, koita sitten valita siihen jotkut housut..)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #4 : 28.11.11 - klo:17:28 »
Tuon takia ratkaisuna onkin ottaa pitkikset pois sisätiloissa.
Tokihan ei aina mahdollista, mutta jos töissä istuu ja korkeintaan vähän matkustelee niin ei mitään ongelmaa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #5 : 28.11.11 - klo:17:31 »
^sama

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #6 : 28.11.11 - klo:17:39 »
Varustelekan tarjonta on seurannassa, mutta tällä hetkellä heiltä ei löydy 100% merinovillaisia kalsareita hyvään hintaan. Kiitos jo tulleista vinkeistä, mutta tekniset alusasut ovat nyt poissuljettua tavaraa. Ensinnäkin kyse on periaatepäätöksestä välttää keinokuituja ja haluan päästä kokeilemaan merinoa tässä yhteydessä.

Olen Juban kanssa samaa mieltä, että kyllä pitkät kalsarit ovat kuumat, vaikka olisivat mitä Skynet-Texiä.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Zildjiar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #7 : 28.11.11 - klo:17:50 »
Varustelekan tarjonta on seurannassa, mutta tällä hetkellä heiltä ei löydy 100% merinovillaisia kalsareita hyvään hintaan. Kiitos jo tulleista vinkeistä, mutta tekniset alusasut ovat nyt poissuljettua tavaraa. Ensinnäkin kyse on periaatepäätöksestä välttää keinokuituja ja haluan päästä kokeilemaan merinoa tässä yhteydessä.
Oletko silkkisiä harkinnut? Mulla on yhdet silkkiset tykit käytössä ja ovat kyllä siinä tarkoituksessa parhaat, mitkä mulla on ikinä ollut.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #8 : 28.11.11 - klo:18:01 »
Oletko silkkisiä harkinnut? Mulla on yhdet silkkiset tykit käytössä ja ovat kyllä siinä tarkoituksessa parhaat, mitkä mulla on ikinä ollut.

Silkkiset tykit? Hmmmh... Eipä ole tullut mieleen. Kuulostaa itse asiassa niin eksentriseltä, että en välttämättä viitsisi kertoa avovaimolleni ostaneeni silkkikalsarit. ;)

Mitkä ovat silkkikalsareiden hyödyt? Eikö silkki ole kuitenkin aika huono materiaali kestämään kulutusta?
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #9 : 28.11.11 - klo:18:05 »
Kyllä Tommi tekokuiduilla on paikkansa liikunnallisissa aktiviteeteissä. Itsellä on urheilukalsareina käytössä Mil-Tecin Sports boksereita ja tykkejä. Kuivuvat nopeasti eivätkä ole keinokuituisiksi mitään inhottavia iholle.

Itsellä on myös paha ongelma kylmimpinä aikoina ongelma alapään hikoilun kanssa pitkiä kalsareita käytettäessä. Kun ulkona on 20 astetta pakkasta ja luokassa saman verran lämmintä, niin pitkät kalsarit ovat aika sietämättömät. Tämän kanssa pitää varmaan vain elää.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #10 : 28.11.11 - klo:18:12 »
Kyllä Tommi tekokuiduilla on paikkansa liikunnallisissa aktiviteeteissä. Itsellä on urheilukalsareina käytössä Mil-Tecin Sports boksereita ja tykkejä. Kuivuvat nopeasti eivätkä ole keinokuituisiksi mitään inhottavia iholle.

Urheilussa ja ulkoilussa keinokuidut ovat ihan ok, mutta haenkin nyt kalsareita kylmiin arkipäiviin.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

barcelona

  • Vieras
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #11 : 28.11.11 - klo:18:21 »
69€ Merinokalsarit esim www.camu.fi

Kannattaa ostaa 3/4 pituudessa, niin ei pullota nilkoissa jos käyttää esim pukukenkien kanssa. Hintaa jonkun verran enemmän varmaankin kuin perus puuvilla kalsongeissa mutta miellyttävyys ihan eri luokkaa. Näitä voi myös pitää pesemättä useamman päivän kun tuulettaa kunnolla ja käyttää lyhyiden alushousujen kanssa joita voi sitten pestä päivittäin.

« Viimeksi muokattu: 28.11.11 - klo:18:24 kirjoittanut barcelona »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #12 : 28.11.11 - klo:19:00 »
Muistaakseni Ruskovillalla on noita merinoisia alushousuja useampaa mallia, mutta hinnat ovat kovat:

http://ruskovilla.fi/

Jos oikein palelevaa sorttia sattuu olemaan, viime talvena yksi jäsenistä vinkkasi minut norjalaisen Acliman puoleen ja tuotteisiin olen ollut erittäin tyytyväinen:

http://www.varusteleka.fi/group/vaatteet/alusvaatteet-ja-kerrastot/merinovilla/525
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #13 : 28.11.11 - klo:19:22 »
Kyllä Tommi tekokuiduilla on paikkansa liikunnallisissa aktiviteeteissä. Itsellä on urheilukalsareina käytössä Mil-Tecin Sports boksereita ja tykkejä. Kuivuvat nopeasti eivätkä ole keinokuituisiksi mitään inhottavia iholle.

Urheilussa ja ulkoilussa keinokuidut ovat ihan ok, mutta haenkin nyt kalsareita kylmiin arkipäiviin.
Löytyy teknisistä materiaaleistakin. Täytyy vaan uskaltaa koittaa ja sijoittaa.

Kosmonautti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Alusvaatteet
« Vastaus #14 : 28.11.11 - klo:19:28 »
Ohuet, silkkiset 3/4-mittaiset jos löytäisi jostain, niin tilaukseen menisi.

Seuraavat epäkeikarimaiset houkuttelisivat (säästän teidät isommilta kuvilta):