Kirjoittaja Aihe: Ammunta  (Luettu 71121 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Ammunta
« : 20.11.11 - klo:14:13 »
People kill people. Guns don't. Keskustelua ammunnasta, aseidenpalvonnasta ja erilaisista ampumaharrastuksista.
« Viimeksi muokattu: 01.09.13 - klo:19:53 kirjoittanut konda »

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Ammunta
« Vastaus #1 : 20.11.11 - klo:14:33 »
Onkos kenelläkään mitään isoja kanuunoja?
Suositellaan täysraittiutta.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Ammunta
« Vastaus #2 : 20.11.11 - klo:15:13 »
Onkos kenelläkään mitään isoja kanuunoja?

.44 Desert Eagle ja pari pienempää pyssyä piti myydä pois kun täällä Englannissa ei saa omistaa käsiasetta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Ammunta
« Vastaus #3 : 20.11.11 - klo:15:32 »
Jos jollakulla on .500 S&W Magnum, voin vaihtaa vaikkapa jonkun krakan tai sukat mahdollisuuteen ampua sillä.
Suositellaan täysraittiutta.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Ammunta
« Vastaus #4 : 20.11.11 - klo:17:16 »
Keikarin ampumatapaamiselle peukku. Osallistuisin.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Ammunta
« Vastaus #5 : 20.11.11 - klo:17:19 »
Mulla on HK USP 9 ja SW MP .40. Ei ole järeämpiä koska niille on vaikeeta saada lupaa ja en harrastuksissani tee millään casullilla mitään.

Järkätäänkö amplumavuoro? Voin selvitellä miten se esim west shootersissa onnistuisi.

Sent from my HTC Desire Z. Please excuse my brevity.

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Ammunta
« Vastaus #6 : 20.11.11 - klo:17:21 »
Aseet ja ampuminen kiinnostaa ehdottomasti.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Ammunta
« Vastaus #7 : 20.11.11 - klo:17:56 »
Jos jollakulla on .500 S&W Magnum, voin vaihtaa vaikkapa jonkun krakan tai sukat mahdollisuuteen ampua sillä.

Helsinki Shooting Clubilla onnistuu. Samasta paikasta löytyy Desert Eagle .50 AE kullattuna bling bling versiona. Molemmat tökkää ranteille aika hyvin, mutta kyllä niillä just just tauluun osuu :)
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Ammunta
« Vastaus #8 : 20.11.11 - klo:18:02 »
Helsinki Shooting Clubilla onnistuu. Samasta paikasta löytyy Desert Eagle .50 AE kullattuna bling bling versiona. Molemmat tökkää ranteille aika hyvin, mutta kyllä niillä just just tauluun osuu :)

Ai, siellä on nykyään sellainen. En ole aikoihin käynyt.
Suositellaan täysraittiutta.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Ammunta
« Vastaus #9 : 20.11.11 - klo:19:05 »
HSC:n kellari on tietysti tyhjää parempi mutta kälyisen ahdas, viisi rataa rinnakkain. West shootersien rata sopisi ehkä tämmöiseen tapaamiseen paremmin. Itse olen ampunut siellä jopa yhden IPSC kisankin.

Vaikka ajatus onkin mukava niin hirveän mielelläni osallistuisi tilaisuuteen jossa on kovin paljon vaillinaisella/olemattomalla aseenkäsittelyrutiinilla varustettuja ihmisiä joilla on enemmän intoa kuin harkintaa. Ammun itse kisaa ja tuomaroin noita toiminnallisia lajeja ja aseen katselu business-puolelta laukaiseen rajun primitiivireaktion. Sitten jos jokaisen ampumapaikan taakse saadaan asiansa osaava valvoja mielellään metrinen koivuhalko kädessä varmistamassa että piippu ei missään vaiheessa käänny pois turvallisesta suunnasta eikä aseiden kanssa hölmöillä muutenkaan niin tilaisuus on varmasti mukava ja opettava.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Ammunta
« Vastaus #10 : 20.11.11 - klo:19:38 »
Onkos kenelläkään mitään isoja kanuunoja?

.44 Desert Eagle ja pari pienempää pyssyä piti myydä pois kun täällä Englannissa ei saa omistaa käsiasetta.
Sydäntäni sattuu lukiessani tätä. Itse olisin harkinnut tuossa tilanteessa jo muuttoa. Todella ikävää.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Ammunta
« Vastaus #11 : 20.11.11 - klo:19:42 »
HSC:n kellari on tietysti tyhjää parempi mutta kälyisen ahdas, viisi rataa rinnakkain. West shootersien rata sopisi ehkä tämmöiseen tapaamiseen paremmin. Itse olen ampunut siellä jopa yhden IPSC kisankin.

Vaikka ajatus onkin mukava niin hirveän mielelläni osallistuisi tilaisuuteen jossa on kovin paljon vaillinaisella/olemattomalla aseenkäsittelyrutiinilla varustettuja ihmisiä joilla on enemmän intoa kuin harkintaa. Ammun itse kisaa ja tuomaroin noita toiminnallisia lajeja ja aseen katselu business-puolelta laukaiseen rajun primitiivireaktion. Sitten jos jokaisen ampumapaikan taakse saadaan asiansa osaava valvoja mielellään metrinen koivuhalko kädessä varmistamassa että piippu ei missään vaiheessa käänny pois turvallisesta suunnasta eikä aseiden kanssa hölmöillä muutenkaan niin tilaisuus on varmasti mukava ja opettava.

Salary oikeassa, MUTTA onneksi tähän on ratkaisu. Kysytään Alhaselta Westiltä miten tämä menne. Hehän järjestävät näitä tapahtumia ja sieltä tulee joku heiltä valvomaan. HSC:llä täytyy käydä se pieni kurssi tai vastaavaa. Muistaakseni ainakin.

HSC on halvempi mutta Westi voisi soveltua paremmin. Rataa ilman kouluttajaa ei saada mistään. Tällainen on ollut itselläni hakusessa jo pitkään kun haluaisin käyttää asiakkaita ampumassa, mutta ainut jonne pääsee 2 vierasta, on Helsingin Urheilutalo Kalliossa.

Eli mielestäni Westiltä rata+kouluttaja olisi lähtökohta.

Missä muuten salary ammut? Itse HVA+JuRy. IPSC ja SRA ja IDPA:aa tässä pitäisi alottaa heti kun siitä tulee hyväksytty laji Suomessa.

« Viimeksi muokattu: 20.11.11 - klo:19:44 kirjoittanut konda »

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Ammunta
« Vastaus #12 : 20.11.11 - klo:19:56 »
Missä muuten salary ammut? Itse HVA+JuRy. IPSC ja SRA ja IDPA:aa tässä pitäisi alottaa heti kun siitä tulee hyväksytty laji Suomessa.
Ympäri eteläistä Suomea, ratatilanne kun on mitä on kiitos kukkahattutätien ja panikoivien median talutusnuorassa olevien poliitikkojen. Nykyään keskityn pelkästään SRA:n kanssa touhuiluun, tosin siinäkin alkaa suurin osa ajasta kulua kisojen junailemisessa, ihmisten kouluttamisessa ja toimitsijahommissa. Onneksi taskussa on yhden suojeluskunnan sisäradan avaimet jonne pääsee halutessaan treenaamaan nakskakkosella.

IDPA vaikuttaa tutustumisen arvoiselta, IPSC on mennyt liian vakavaksi veren maku suussa kisaamiseksi. Enemmän olen kyllä kiväärimies; Mulle homma muuttuu mielenkiintoiseksi vasta +500m matkoilla.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Ammunta
« Vastaus #13 : 20.11.11 - klo:20:06 »
Itse olen hieman passiivinen ollut kisailun suhteen, mutta kunnianhimoisena tavoitteena olisi kyllä joskus tulevina vuosina tuomarikortit ipsissä ja sra:ssa. Mutta saa nähdä miten tuo IDPA kehittyy. Se kiinnostaa itseäni juuri sen puolustautumisen ja stressitilanteiden vuoksi. Mutta jos Suomessa tullaan vaatimaan CC aseita IDPA:ssa niin siihenhän se kaatuu kun täällä ei lyhytpiippusia saa.

Mutta ilmoittakaa ihmiset tähän ketjuun, jos ammunta kiinnostaa! Voidaan sitten katsoa eri mahdollisuudet! Voin sanoa jo heti, että keikka radalle tulee kustantamaan 50-100 euroa per naama. Varmaan 50 voi olla lähempänä oikeaa summaa.


Mukana:

Konda
BowtiePasta
Terby
« Viimeksi muokattu: 20.11.11 - klo:20:10 kirjoittanut konda »

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Ammunta
« Vastaus #14 : 20.11.11 - klo:20:38 »
Jos tuollainen illanvietto järjestetään niin voisin kyllä oikeastikin osallistua. Olettaen toki että ajankohta sopii ja hinta pysyy järkevänä. Viidenkympin hujakoilla (jos tuohon sisältyy kaikki panoksia myöten) toimii vielä, mutta sitten satkua lähestyttäessä keksii kyllä varmaan jo parempiakin käyttökohteita rajatuille rahavaroille...

Intin jälkeen ei ole pistoolilla(kaan) tullut ammuttua, mutta toisaalta silloin kyllä aika tehokkaasti ainakin meillä iskostettiin turvallinen aseenkäsittely selkärankaan. Ei heilu piiput väärään suuntaan jne.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!