Keikari > Asut ja pukineet
Leveät reidet
akorte:
Onko mitään vinkkejä antaa leveäreiteiselle ja leveälantioiselle miehelle puvun istuvuuden suhteen?
Pari pukua olen tähän mennessä hankkinut ja muutamia irtotakkeja, mutta pukua valittaessa muuten hyvin istuva puku kaatuu aina housuihin. Ne ovat lähes aina liian kapeat. Muuten olen normaalivartaloinen, vapaa-ajan housut (farkut) ovat usein väljät tai suorat kokoa 34" tai 36". Muuten takin osalta olen kokoa 50 tai 52. Pituutta on 185cm.
Minkälaisia yksityiskohtia puvun istuvuuden suhteen tulisi huomioida? Kapeat mallit taitavat olla poissuljettuja. C-kokoiset takit tahtovat kuitenkin olla hartioista liian leveät, kuten myös normaalit 52-kokoa olevat, vaikka mitenkään erityisen kapeaharteinen en ole. Samaten normaalikokoisissa takeissa on joskus metrikaupalla väljyyttä vatsan kohdalla.
Vaatteita ei ole muutenkaan helppo ostaa. Netistä ostamisen saa unohtaa, sillä pelkät koon mukaan tilatut housut eivät välttämättä mene jalkaan ollenkaan. Slimmiksi itsensä treenaaminen ei sekään onnistu, luilleen kun ei voi mitään.
akorte:
Sen verran vielä lisäisin, että mikään elefantti en ole. Takki istuu hyvin ja helmat laskostuvat suorassa. Oikean mallisilla housuilla reidet eivät herätä huomiota.
Mikäli mittatilaus on liian tyyris vaihtoehto, yksi mahdollisuus on ostaa pukukangasta vaikkapa Eurokankaasta ja teettää pelkät housut ompelijalla. En ole koskaan kuullut valmistajasta, joka tarjoaisi housuja lisäleveydellä, vaikka kaiketi moisia löytyykin.
DandyAndy:
Hmm... Entäpä jos ostaa puvun housut "numeroa liian suuret"? Voisi kuvitella, että isommissa housuissa on myös reidet leveämmät. Vyötärönhän voi sitten kavennuttaa sopivaksi.
Tullius:
^^^ +1
Ensin sen haastavimman osan mitta kuntoon, sitten ottaa sisään muualta, jos tarvii. Huomioi myös, että housujen modaaminen ompelijalla on halvempaa kuin esim. takkien.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta