Kirjoittaja Aihe: Puvun muutostyöt ja räätälöinti  (Luettu 86184 kertaa)

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« : 10.05.09 - klo:23:04 »
Hei!

Olen pähkäillyt puvun muutostöitä vaatturin/räätälin toimesta. Saatan saada käsiini melko hyvälaatuisen puvun, jota on käyttäjän toimesta kavennettu (siis vaatturi itsekin). Puvun koko on 48, eli se riittää minulle myös vyötäröstä, kunhan kavennus saadaan purettua vaatturin toimesta. Lähinnä tässä arveluttaa lopputuloksen ulkonäkö. Jääkö kavennuksesta ja sen purkamisesta esteettisiä haittoja puvun ulkonäköön?

Toinen pähkäilyn aihe koskee hihoja. Puvussa on mielestäni mauttoman väriset napit. Se on helppo vaihtaa, mutta voiko takin hihat samalla muutattaa varustetuksi toimivilla napinlävillä? Ajattelin vain, että tarvitseeko pukuun varata toimivia napinläpiä varten enemmän kangasta hihansuihin?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #1 : 11.05.09 - klo:13:58 »
Vastauksen kysymyksiisi löydät tehokkaimmin vaatturiliiton jäsenliikkeisiin soittamalla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

LuckyDuke

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #2 : 13.05.09 - klo:21:00 »
En ole räätäli, joten neuvojani ei kannata ottaa ehdottomana totuutena. Kuitenkin minulla on hieman kokemusta aiheesta. Ensimmäiseen kysymykseen, riippuu kankaan väristä ja materiaalista. Villakankainen, tumma ja max super 120 -laadun kangas, niin ei pitäisi olla ongelmia. Tosin tämä riippuu hieman siitä, kuinka kauan kavennus on ollut. Puvun käyttö ja auringonvalo vaalentavat kangasta, jolloin aiemmin ompeleen takana ollut osa voi erottua ikävästi erisävyisenä.

Toiseen kysymykseen, miksi ihmeessä? Itse en näe tuossa operaatiossa mitään, joka toisi lisäarvoa pukuun tai sen ulkonäköön. Jälleen tämän operaation onnistuminen riippuu hihan rakenteesta, yleensä hihassa ei ole tarpeeksi ekstrakangasta. Itse en edes harkitsi moista operaatiota.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #3 : 11.09.09 - klo:16:53 »
Minulla on heikkona hetkenä ostettu bleiseri jossa on liian pitkät hihat  ja takki on muutenkin liian pitkä. Osaako joku suositella paikkaa Helsingissä jossa voisi kohtuuhintaan suorituttaa tarvittavat muutostyöt?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #4 : 11.09.09 - klo:20:58 »
Mikäli huokeampaa vaihtoehtoa etsii, Kallion vaatekorjausompelimo on oikea vastaus.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

R

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #5 : 26.10.09 - klo:17:40 »
Mikäli huokeampaa vaihtoehtoa etsii, Kallion vaatekorjausompelimo on oikea vastaus.

Kävin ko. ompelimossa tänään ensi kertaa viemässä taannoiset eBay-ostokseni operoitavaksi. Jos sinussa, Ville, on supliikkimiehen virkaa, suosittelen neuvottelemaan diilin ompelimon kanssa ellet ole sellaista jo tehnyt. Keskustelin nimittäin mittauksen yhteydessä paikan pitäjän kanssa ja mainitsin toki tulleeni puljuun Keikarin suosituksen perusteella, johon hän tokaisi minua edeltäneen asiakkaankin tulleen palstan neuvomana korjaamaan pukuaan. Jos yhtään osasin tulkita rivien välistä, käy liikkeessä luultavasti useamminkin Keikarin kautta tulevia asiakkaita. Jos blogin ja foorumin kautta siis löytyy liikkeelle asiakasvirtaa, voisi hyvinkin olla mahdollista neuvotella keikarilaisille alennuksia ja itsellesi jokin hyvä sopimus.

Innolla jään odottamaan miltä lopputulos näyttää, onhan kyseessä ensimmäiset eBay-huutoni. Näen jääväni tähän huutamis-korjauttamis -prosessiin pahasti koukkuun jos ompelutyön laatu vielä miellyttää.
"The unexamined life is not worth living."

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #6 : 26.10.09 - klo:19:41 »
^Jo vain, pienen diilin olen jo neuvotellut itselleni. Vain typerys ei pidä omasta navastaan huolta - se kun on aina lähin. Ehdotuksesi foorumin virallisen vaatekorjaamon diilistä on erinomainen. Otan asian puheeksi jahka seuraavan kerran puodissa käyn vierailulla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #7 : 02.12.09 - klo:17:03 »
Tehtiinkö arvio puhelimitse vai takki mukana paikanpäällä ?

R

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #8 : 09.12.09 - klo:20:07 »
Mikäli huokeampaa vaihtoehtoa etsii, Kallion vaatekorjausompelimo on oikea vastaus.
...Jos blogin ja foorumin kautta siis löytyy liikkeelle asiakasvirtaa, voisi hyvinkin olla mahdollista neuvotella keikarilaisille alennuksia ja itsellesi jokin hyvä sopimus.

Vaikkei minulla juuri vertailukohtia olekaan, oli edellisen muutostyön jälki riittävän hyvää joten kävin tänään toisen kerran Kallion vaatekorjaamolla. Tällä kertaa jätin uutukaisen smokin silvottavaksi. Toki kerroin jälleen mitä kautta paikan löysin ja nyt kuulin jo toisen ompelijan suusta että keikarifoorumi on tuonut liikkeelle aika lailla asiakkaita. Keikarilaisten alennuskoodi ei siis ehkäpä olisi lainkaan poissuljettu idea.
"The unexamined life is not worth living."

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #9 : 11.12.09 - klo:12:11 »
Voiko haaruksia pienentää? Eli väliä haaroista vyötäröön. Vaikka vyötäröltä jotkut housut olisivat sopivat, niin tuntuu hölmölle vetää housut navan korkeudelle ettei housut roiku kuin skeittareilla.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #10 : 11.12.09 - klo:12:24 »
Kyllä voi.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #11 : 14.12.09 - klo:12:32 »
Housujen vyötäröön liittyvä keskustelu on erotettu omaksi ketjukseen, joka löytyy täältä.

DandyAndy
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

ttj

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #12 : 15.01.10 - klo:20:26 »
Itse olen käyttänyt melko paljon aina tarpeen tullen vaatturi Raimo Kortelaista, joka sijaitsee Aleksi 13 tavaratalon neljännessä kerroksessa. Työn jälki on ollut hyvää ja hintataso melko kohtuullista. Palvelu on myös ollut erittäin asiantuntevaa ja asiakkaalle on kerrottu avoimesti ja rehellisesti mitä voidaan ja mitä ei voida tehdä. Voin siis varauksetta suositella häntä.

Sen sijaan tänään tuli opittua, että ilmeisesti hyvä työ ja laatu ei aina ole taattua. Vaihdatutin klubitakkiini asuntoni lähellä olevassa ompelimossa napit. Hinnaksi operaatiolle muodostui 40e, joka on varsin hintavaa 10 napin ompelusta. En ole itse kauhean innokas pipertämään pieniä hihansuunappeja paikoilleen, vaikka isommat napit itse ompelenkin. Eli ajattelin, että menkööt kun kerran näin läheltä asuntoa tällainen palvelu löytyy. Työviikko siihen meni ja takin hain tänään vain huomatakseni, että työn laatu on kerrassaan pöyristyttävän huonoa. Napit on ommeltu miten sattuu (erittäin relevanttia metallisissa napeissa, joissa on kuvio). Lisäksi vasemman hihan napeissa ompelutyö on vähintäänkin huonoa; langanpäät roikkuvat ja niin edelleen. Kyseessä on siis Lauttasaarentie 16 toimiva ompelimo Sormustin Eila Heinänen. Eli tässä tapauksessa suosittelen pysymään loitolla kyseisestä puljusta.
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #13 : 16.01.10 - klo:12:18 »
Vaihdatutin klubitakkiini asuntoni lähellä olevassa ompelimossa napit. Hinnaksi operaatiolle muodostui 40e, joka on varsin hintavaa 10 napin ompelusta.

Kallion korjausompelimossa nappien ompelun saa usein kaupan päälle. Hieno paikka se.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

vicuna

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #14 : 24.04.10 - klo:00:41 »
Hei,

jossakin viestissä vilahti linkki seuraavalle sivustolle: http://www.ateljeedaina.fi Noiden hinnastossa (joka tällä hetkellä näyttäisi olevan pois käytöstä) oli paljon puvun muokkaukseen liittyviä toimenpiteitä. Kysyisinkin nyt: oletteko käyttäneet valmispukuja räätäleillä saadaksenne niistä istuvammat ja kuinka paljon lysti kustansi? Mietin onko valmispuvun räätälöinti järkevä vaihtoehto köyhälle miehelle saada itselleen istuva puku.