Kirjoittaja Aihe: Puvun muutostyöt ja räätälöinti  (Luettu 85995 kertaa)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #45 : 01.08.12 - klo:10:31 »
Lapinneula ikävä kyllä lopettaa Tampereella :/

Lainaus
Huomio huomio!!!

Vaatturinliike Lapinneula on nyt tullut lyhyen tiensä päähän (no ainakin toistaiseksi ;) ) ja vaatturi Virve jatkaa ompelujaan muissa hommissa.

Eli haluankin kiittää kaikkia asiakkaita ja yhteistyökumppaneita tästä ajasta ja ehkäpä tulevaisuudessa vielä tavataan samoissa merkeissä! :)

Korjausompeluita otan vastaan vielä elokuun loppupuolelle saakka.

Ei muuta kuin ihanaa loppukesää!

T:Vaatturi Virve
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #46 : 01.08.12 - klo:10:39 »
^ Todella harmillista.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #47 : 03.08.12 - klo:19:42 »
Jukka ja Kirsi hoitavat edelleen hommat hyvin. Suosittelen molempia.

Eli siis Kirsi Ahon liikettä alarannassa ja Jukka Sundstedtin Lentävänniemessä.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #48 : 04.08.12 - klo:18:11 »
^+1

Jukka on myös erittäin edullinen esim. hartioiden kavennuksessa. Taitaa osaaminen olla sillä tasolla, ettei hommassa kauaa kestä...

Kirsille on MTM vetämässä ja erityisesti minut vakuutti hänen vahvat ja perustellut mutta joustavat mielipiteet!

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #49 : 04.08.12 - klo:23:51 »
Olen käyttänyt Tampereella Lapinneulaa, Kirsi Ahon liikettä ja Hallituskadun Serafiaa, ja Lapinneulasta muodostui ehdoton suosikki. Ripeys, naurettavan alhainen hintataso ja työn laatu puhuivat kaikki puljun puolesta.

Virven itsensä mukaan liike ei kuitenkaan pysty elättämään häntä. Surkeaa.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #50 : 05.08.12 - klo:00:02 »
Käsityösektorilla ongelma on yleinen, eli myydään liian halvalla ja tämän takia ihmiset eivät ole tottuneet maksamaan mitä oikeasti kuuluisi.

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #51 : 05.08.12 - klo:15:28 »
Käsityösektorilla ongelma on yleinen, eli myydään liian halvalla ja tämän takia ihmiset eivät ole tottuneet maksamaan mitä oikeasti kuuluisi.

Kyllä mä luulisin että Lapinneulassakin räätälintyönä alusta asti tehtävät vaatteet ovat hinnoissaan, mutta niitä vain taitaa Tampereen kaltaisessa kaupungissa tulla tehtäväksi aivan liian harvoin.

Halvoilla pikkuviilailuilla (joita esim. itse olen lähinnä teettänyt) on hankala elää.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #52 : 07.08.12 - klo:14:38 »
Voiko takin olkatoppaukset poistaa?

Nyt ei ole kyseessä puku, vaan puuvilla-pellavairtotakki. Olkatoppaukset on alkanut ärsyttämään. Tekevät rennosta kesätakista jäykän ja laatikkomaisen. Puku on osittaisesti vuorattu, joten toppauksien poisratkominen olisi helppoa, mutta voiko toppaukset noin vain poistaa takista? Meneekö hartiat aivan kummallisiksi?

(Kuvat mahdollisia tarpeen vaatiessa.)
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #53 : 07.08.12 - klo:15:07 »
Ainakin omasta tweedtakista poistatutin toppaukset samalla kun kävin hartioita kavennuttaan.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #54 : 07.08.12 - klo:17:07 »
^^Usein olkatoppaukset on ommeltu kiinni ulko- ja sisävuoriin niin, että jos ne ratkoo pois, pitää myös molemmat vuorit (näinkö tämä nyt taipui oikein?) ommella uudestaan kiinni. Itse "poistin" halpis-H&M-takista olkatoppaukset leikkaamalla ne mahdollisimman läheltä ommelta pois niin rinnan kuin hihankin puolelta. Tästä jää hartioihin pienehkö rope, mutta se tasoittuu hieman käytön myötä. Jos takki on puolivuorillinen, tämä on helppo tehdä eikä mitään saumoja tarvitse avata hihoja lukuun ottamatta (mutta ne lyhensin muutenkin), kunhan vain kääntelee takkia sopivasti.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #55 : 08.08.12 - klo:14:19 »
Tilaamani puku saapui suittarilta ja oli juuri kuten olin heidän liikkeessään sovittanutkin. Hihat ovat liian pitkät ja tuossa puvussa on toimivat hihansuut, neljä nappia ja alimman napin alareunasta hihansuuhun on matkaa 4 cm.

Miten paljon tuota käytönnössä voi lyhentää? Tarve olisi jopa tuo 4 cm, mutta tällöihän alimmainen nappi olisi aivan reunassa. Alinta napinläpeä ei varmasti voi mitenkään poistaa/ommella umpeen tyylikkäästi ja joko muuttaa hihansuu kolminappiseksi, tai sitten tehdä sinne yläosaan uusi napinläpi.

Onko tuossa käytännössä mitään muuta mahdollisuutta kuin lyhentää vaikka 2 cm ja tyytyä sitten vähän liian pitkiin hihoihin?

Toinen asia: takkia päällä pidettäessä niskaan, muutaman sentin päähän kauluksesta muodostuu pieni poimu vaakatasossa, mikä tuon voisi aiheuttaa? Voiko selän ja kauluksen saumaa aukaista ja sitä kautta 'ottaa sisään' tuota ylimääräistä? Kuva olisi kiva, mutta en nyt pysty itse sitä ottamaan.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #56 : 08.08.12 - klo:14:33 »
^reippaan sentin jättäminen alimman napin alle on mielestäni tarpeeksi - varsinkin jos pidät alinta nappia auki joka lisää vähän visuaalista tilaa.

Ryppyä voi ompelija kohentaa säätämällä kaulusta. Ottaa pois kangasta niskasta ja ompelee kiinni. Loputtomasti tätä ei voi helposti tehdä, mutta pikkusäätö maksaa noin 15e.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #57 : 08.08.12 - klo:19:37 »
Itse "poistin" halpis-H&M-takista olkatoppaukset leikkaamalla ne mahdollisimman läheltä ommelta pois niin rinnan kuin hihankin puolelta. Tästä jää hartioihin pienehkö rope
Itse tein juuri saman toimenpiteen, paitsi että postin olkatoppauksen kokonaa - aukaisin vaan sauman ja poistin toppauksen välistä. Erittäin hyvä lopputulos á 15min.

Toinen kysymys: Oletteko koskaan teettänyt hihansuista toimivia ompelijalla / tehnyt niistä itse toimivia? Mitenhän paljon sellainen maksaisi suurinpiirtein? Tai onko vaikea tehdä itse?

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #58 : 08.08.12 - klo:20:03 »
maximum pertsa detected brb teetätän mun 5€ hm rotsiin toimivat napinlävet
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Puvun muutostyöt ja räätälöinti
« Vastaus #59 : 08.08.12 - klo:20:23 »
maximum pertsa detected brb teetätän mun 5€ hm rotsiin toimivat napinlävet
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.
« Viimeksi muokattu: 08.08.12 - klo:20:25 kirjoittanut Maybachh »