^ Hyvä ideahan tuo on ja varsin käyttökelpoinen. Harvassa ovat varmasti ne, jotka aina suoraan rekistä löytävät itselleen sen täysin istuvan puvun, riippuen tietysti vartalosta. Itselläni esim on lyhyet raajat (no lyhyt olen muutenkin), joten yleensä kaikki puvut ovat joka tapauksessa hihoista ja lahkeista liian pitkät. Tällaisiin operointeihin voin itse (kuten varmasti moni muukin täällä) suositella Kallion korjausompelimoa, joka ei hinnaltaan ole mitenkään älytön ja palvelu / tulokset ovat ainakin itseäni miellyttäneet. Tarkkoja hintoja en nyt pysty muistamaan, joku niitä varmaan laittelee.
Ja tietenkään aina ei välttämättä riitä ne hihojen / lahkeiden lyhennykset, joten on mielestäni suositeltavaa, että valmispukua muokkaa ompelijalla / räätälillä muutenkin. Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta olen kuullut, että Aleksi 13:sta (aleksanterinkatu) yläkerrasta löytyy ammattitaitoinen vanhempi herra, joka hoitaa esim takkien kavennukset varsin mallikkaasti. Hintaa tuolle operaatiolle tuli 25e. Itse aion tämän testata myös Suomeen palattuani, siinä vaiheessa voin sitten itse antaa lisäinfoa, ellei jollain palstalle kirjoittavalla ole jo kokemuksia?
Kaverin kanssa kannattaa kuitenkin olla "tarkkana" ja pitää kiinni siitä mitä haluaa. Kuulemma "vanhan linjan" miehiä ja saattaa esimerkiksi istuvuuden / linjojen suhteen olla eri linjoilla kuin joku joka tykkää esim hieman slimmimmästä vaihtoehdosta. Tämä siis kuultua, mutta kyllä työnjälki oli lopulta ollut juuri sitä, mitä kaverini tilasi. :)
Yksi vaihtoehto, joka on myös harkinnanarvoinen on toimittaa puku viimeisteltäväksi sitä kautta, mistä sen ostaa. Jos puvun hankkii Stockalta (tai vaikka pelkän takin / housut) ja omistaa tuon exclusive-kortin, niin silloin ehdottomasti suosittelen jättämään sen sinne, koska muistaakseni esim hihojen / lahkeiden lyhennys on jotain 5e luokkaa. :) Ja tällaista palvelua varmasti tarjoavat monet liikkeet kuten Solo, Sand (käyttää Saumaa), Maranello, Nicolas? jne...
Lisäksi itse odotan pääseväni testaamaan erään kaverini taidot, joka opiskelee tällä hetkellä vaatturiksi. Luulen, että jatkossa saan toivottavasti hänen kauttaan hoidettua ainakin tuollaiset lahkeiden lyhennykset ja muut pikkuhommat, jolloin säästää niissä sitten hieman.
Mutta olen itsekin sitä mieltä, että olisi mukava kuulla, mitä paikkoja suositte ja onko tullut vastaan nihkeitä kokemuksia, hintatasoa jne... (Jos ja kun jossain vaiheessa jotain omaa blogia alkaisin kirjoittamaan, niin tämä olisi yksi juttu mikä on ollut mielessä. Kiertää eri paikkoja (ompelimot, pesulat jne) Helsingissä ja arvioida sitten eri toimijoita)
Edit. No täällä olikin tosiaan jo tuota "Aleksi 13:n" Kortelaista käsitelty.