Kirjoittaja Aihe: Hatut  (Luettu 315052 kertaa)

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #390 : 08.05.12 - klo:09:29 »
Suomessa hellevetimet on aina larppausta. Larppaus ei kuitenkaan ole pahasta.

opiskelija

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #391 : 08.05.12 - klo:09:32 »
Panama ja olkihatut eivät ole larppausta, vaan trendikäs valinta kesäksi. Miltei jokainen ajanmukainen pukeutumis- ja muotikauppa myy ja on pitänyt valikoimissa vastaavia useamman kevään ja kesän ajan. Larppaushatuiksi käsitän sellaiset vanhahtavat hattutyylit, joita ei juurikaan nykyisin näe katukuvassa. Pääasiassa sellaisia hattuja, joiden käyttäjä näyttää entisaikaiselta.

Juha R

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #392 : 08.05.12 - klo:09:36 »
Kuten jo muutkin ovat todenneet, panamahattu jos mikä on tilanteen mukaan pukeutumista. Minkä muun hatun voisi yhdistää vaaleasävyiseen kesäpukuun, jos haluaa olla polttamatta kasvojaan?

Kts. yst. yllä. Olen ihan samaa mieltä mutta en voisi itse pitää kesällä jokapäiväisesti vaan on musta edelleen niiden kaikkein kuumimpien päivien juttu.

Lisään kierroksia vielä ja väitän, että ei visuaalisesti sovi niin hyvin kalpeille suomalaisille kuin paremmin päivettyneille etelän asukeille. Kontrasti jne.

opiskelija

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #393 : 08.05.12 - klo:09:42 »
Suomessa hellevetimet on aina larppausta. Larppaus ei kuitenkaan ole pahasta.

Tähän on todettava, että olet osin oikeassa ja tiedän monta tapausta, jotka pukeutuvat shortseihin lämpötilan noustessa +10 asteeseen. Samat tyypit myös ihmettelevät nahkakenkien ja puuvilla- tai pellavahousujen käyttämistä kesäisin.

erno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #394 : 08.05.12 - klo:09:50 »
Onneksi minä en edes tiedä, mitä "larppaus" on, enkä halua tietääkään.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #395 : 08.05.12 - klo:09:51 »
Ernon panama on loistava. Itse olen harkinnut panamaa jo monena kesänä, mutta aina sovittaessa olen miettinyt että minkä kanssa tätä pitäisi. Tarvisi olla kesäpuku tai ainakin kevyt irtotakki ym. kokonaisuus. Tein sitten erikoisemman ratkaisun ja ostin panama-capin josta laitan kuvan kunhan kaivan sen talvivarastosta.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #396 : 08.05.12 - klo:10:39 »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #397 : 08.05.12 - klo:10:55 »
^ toimii.

Eihän sen tarvi mikään kauhea helle olla että kesällä voi panaman tai muun kesähatun päähänsä laittaa. Siinä missä jokapoika käyttää lippistä, voi laittaa päähänsä panaman tai muun kesähatun jos haluaa. Estäähän lieri häikäisyä ja hattu suojaa (vaaleaa) hipiää.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

erno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #398 : 08.05.12 - klo:10:58 »
^^ Pojalla hihansuu revennyt tms.?

Ernon panama on loistava. Itse olen harkinnut panamaa jo monena kesänä, mutta aina sovittaessa olen miettinyt että minkä kanssa tätä pitäisi. Tarvisi olla kesäpuku tai ainakin kevyt irtotakki ym. kokonaisuus. Tein sitten erikoisemman ratkaisun ja ostin panama-capin josta laitan kuvan kunhan kaivan sen talvivarastosta.

Kiitos!

Kun mainitsit erikoisen ratkaisun ja panama capin, niin piti tietysti käyttää googlen kuvahakua. Erikoisimmat lienevät tässä:
[spoiler]
[/spoiler]

Joudumme elämään sietämättömässä jännityksessä, kunnes saat kuvia tänne. :-)

EDIT: Lisätty hymiö, varmuuden vuoksi.
« Viimeksi muokattu: 08.05.12 - klo:11:50 kirjoittanut erno »

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #399 : 08.05.12 - klo:12:03 »
Lisään kierroksia vielä ja väitän, että ei visuaalisesti sovi niin hyvin kalpeille suomalaisille kuin paremmin päivettyneille etelän asukeille. Kontrasti jne.

 [irony=on]Kalpeille suomalaisille sopiikin perinteitä kunnioittaen ravunpunaiseksi palanut ja suurina paloina irtoileva iho huomattavasti paremmin. [/irony=off]
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #400 : 08.05.12 - klo:13:03 »
HAHA! Voin kertoa Erno jo sen verran ettei se hattu ihan tollainen ole!
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #401 : 08.05.12 - klo:13:08 »
Suomessa hellevetimet on aina larppausta. Larppaus ei kuitenkaan ole pahasta.

Ei, etenkin jos meinaa kuolla lämpöhalvaukseen silloin, kun elohopea nousee yli 25 asteen.

No, vapaasti Take Ivyä - jossa kirjoittaja bongaa kuumana kesäpäivänä hiihtoasuihin pukeutuneen sakin ja ihmettelee tätä heidän kanssaopiskelijalleen - lainaten: mistäs muut voivat tietää, milloin sinulla on kylmä tai kuuma.

Ylipäätään koko teoksen sanoma on mukavasti "larppausvastainen" ja tuo esiin tyylin, jossa jokainen toimii tietyissä karkeissa puitteissa oman fiiliksensä mukaan ja oman mukavuusalueensa sisällä pysyen. Asenne on eräänlainen antiteesi kaikelle "dressed by the internetsille" tai "wannabepittaukselle" - joissa ei, silti, ole minusta mitään vikaa.


Tänään poikkeuksellisesti ilman hattua. Setissä, jossa Keikari-solmio toimii. (Otin haasteeksi laittaa k.o. kaulakoristeen funkkaamaan. Onnistuin. Kuvia myöhemmin. Stiff upper lip city-wear...mustilla kengillä. Kääk!)
Kaikki villa tottelee rautaa.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #402 : 08.05.12 - klo:13:23 »
Keväthattu kaivettu komerosta:



Ja kesähattu:


Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

erno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #403 : 08.05.12 - klo:15:34 »
^Aivan mahtavaa, choir! Olen kertakaikkiaan kateellinen, sekä hatuista että niiden sopivuudesta.

Hieman jopa ihmetyttää: Meillä näyttävät olevan kasvonpiirteet melkein kuin kaksi marjaa. Jostain syystä hatut sopivat kuitenkin mielestäni sinulle huomattavasti paremmin kuin itselleni. Ilmeisesti kysymys on siitä, että osaat valita hattusi oikein. Tai sitten hatut sopivat myönteisen ja iloisen ihmisen päähän paremmin kuin meikäläisen jurottajan päähän.

Yritänpä siis opiskella lisää tyylistä ja myönteisyydestä!
« Viimeksi muokattu: 08.05.12 - klo:15:44 kirjoittanut erno »

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #404 : 08.05.12 - klo:15:46 »
Et kai tarkoita, että minä muistutan tuota avatartasi!? :-)

Mutta aikuisen oikeasti: kiitos kannustuksesta! Se aikaansai hyvän mielen ja hymyn voima on suuri. Valokuvassakin.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.