Kirjoittaja Aihe: Hatut  (Luettu 315013 kertaa)

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #375 : 07.05.12 - klo:22:09 »
Kuvia "mitä ostit tänään" -ketjussa vouhkaamastani hatusta (paita kuvausrekvisiittaa):

[img ]http://KUVAT[/img]

« Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo:09:20 kirjoittanut Tauno »

grego

  • Kisälli
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #376 : 07.05.12 - klo:22:34 »
^ sopii kuin hattu päähän.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #377 : 07.05.12 - klo:23:10 »
^^ Näyttää ihan hyvältä. Koristenauhan vaihtaisin kuitenkin johonkin muuhun kuin mustaan.

Mitähän mahtoi maksaa?
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #378 : 07.05.12 - klo:23:18 »
alta neljänkympin oli ollut...

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #379 : 07.05.12 - klo:23:22 »
^^kerroppa minkä väristä nauhaa tuossa voisi käyttää..?
« Viimeksi muokattu: 07.05.12 - klo:23:29 kirjoittanut Tauno »

Juha R

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #380 : 07.05.12 - klo:23:43 »
Musta nauha on panamassa traditionaalinen (fwiw), mutta ei minusta vaaleanruskea ole paha:
http://www.drakes-london.com/accessories/hats/model-car

Panama on kyllä jo oikeasti sitä larppausta mullekin hattupositiiviselle, käyttöä kerran kesässä kun on tosissaan helle.

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #381 : 07.05.12 - klo:23:46 »
Miehän olen erittäin hattunegatiivinen, joten tiedän tuon jäävän kaikista ponnisteluista huolimatta hattuhyllylle (onneksi on hattuhylly).

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #382 : 08.05.12 - klo:00:02 »
^^kerroppa minkä väristä nauhaa tuossa voisi käyttää..?

Ruskea ja laivastonsininen toimii aina.

Minkä kokoinen tuo hattusi on? Olen heti haaskallla.
« Viimeksi muokattu: 08.05.12 - klo:00:16 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #383 : 08.05.12 - klo:07:37 »
Panama on kyllä jo oikeasti sitä larppausta mullekin hattupositiiviselle, käyttöä kerran kesässä kun on tosissaan helle.

Lauantaipäivä heinäkuussa. Ilma täysin tyyni, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, mittari nousee yli kolmenymmmenen. Sandaalit, pellavahousut, aloha -paita ja panama. Larppausta vai tilanteenmukaista pukeutumista?
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #384 : 08.05.12 - klo:08:01 »
No jep, taitaapi siis suunta olla kohti Memmu Lankilaa. Eikä minulla mitään kys. puljua vastaan ole. Tuolloin minulle ei varsinaisesti ainakaan tyrkytetty lakintekoa. Kerro erno ihmeessa kokemuksistasi itse lopputuotteesta jahka sen saat. Myös lähtöspeksit kiinnostavat.

Minulla on Miialta pari lätsää.
Toinen viileälle ilmalle oleva donegal tweed-lätsä ja toinen kesäinen pellavalätsä. Molemmissa on aika klassinen kaava ja kun tweedlätsään halusin lyhyemmän lipan niin se onnistui. Taitaa molempien hankinnasta olla pari vuotta jo, mutta toistaiseksi ei kummassakaan mitään ongelmaa eikä edes irronnutta langanpätkää.

Taunon panamahattu toimii.
Tokihan panamahattu on pikkaisen larppausta, mutta Suomen kesässä ei moisen pitäisi estää (nostakaa joskus katse kengistä ihmisiin, kesä on ainoa aika kun voi kirjaimellisesti pukeutua ihan miten vain). Muutenkin hattu on ihan funktionaalinen käyttöesine ja panamahattu on lätsää mukavampi helteellä. Onhan se larppausta jos pukeutuu muuten kuin Del Monte-mies, mutta jos yhdistää normaaleihin kokonaisuuksiin niin silloin vika on taas joko pukeutujan (muukin kokonaisuus on larppaamista tai ylivedettyä iGentiä) tai katsojan korvien välissä.

kerran kesässä kun on tosissaan helle.

Joko sinulla on omat hellekriteerit tai sitten et ole pariin kesään ollut eteläisemmässä Suomessa...
« Viimeksi muokattu: 08.05.12 - klo:08:03 kirjoittanut Jälkiviisas »
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #385 : 08.05.12 - klo:08:05 »
^^kerroppa minkä väristä nauhaa tuossa voisi käyttää..?

Ruskea ja laivastonsininen toimii aina.

Minkä kokoinen tuo hattusi on? Olen heti haaskallla.

Hyvät värivinkit.

59 on koko, kunnon jättipää..

erno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #386 : 08.05.12 - klo:08:33 »
Tässä meikäläisen Panamahattu. Jos Panamahattu on foorumiittien mielestä larppausta, niin taidan olla väärällä foorumilla, tai ainakin väärässä ketjussa (klassinen tyyli, hatut). Ehkä täällä tavoitteet ovatkin sitten jotain muuta, kuin klassinen tyyli?



P.S. Aikaisempaan kysymykseen:
Kerro erno ihmeessa kokemuksistasi itse lopputuotteesta jahka sen saat. Myös lähtöspeksit kiinnostavat.

En siis toki vielä tilannut hattua Miialta, vaan sovittiin, että palataan asiaan, kun hän palaa lomalta ja avaa liikkeen jälleen vuoden- puolentoista kuluttua. Siihen asti pitää hommata hatut muualta:-)
« Viimeksi muokattu: 08.05.12 - klo:08:37 kirjoittanut erno »

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #387 : 08.05.12 - klo:08:41 »
Panama ei ole missään tapauksessa larppausta vaan ihan oikeasti hemmetin hyvä ja tarpeellinen kampe kun aurinko oikein porottaa, suojaa ja pitää viileänä. Suomessakin. Saati sitten kun mennään oikeasti lämpimille leveysasteille.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Juha R

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #388 : 08.05.12 - klo:09:16 »
Lauantaipäivä heinäkuussa. Ilma täysin tyyni, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, mittari nousee yli kolmenymmmenen. Sandaalit, pellavahousut, aloha -paita ja panama. Larppausta vai tilanteenmukaista pukeutumista?


No siinä se kunnon hellekelin määritelmä tuli, lisätään vielä varustukseen GT / kannu sangriaa tai Pimmsiä eikä kiire minnekään.

Tuolloin nimenomaan tilanteenmukaista, mutta kuitenkin Suomen oloissa aavistuksen harvinaisempaa kuin tuolla panaman syntysijoilla?
Vrt. lähinnä lämmin ja tuulta/sadetta pitävä huopahattu, jolle on käyttöä syys - huhtikuu noin joka päivä.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #389 : 08.05.12 - klo:09:19 »
Panama on kyllä jo oikeasti sitä larppausta mullekin hattupositiiviselle, käyttöä kerran kesässä kun on tosissaan helle.

Kuten jo muutkin ovat todenneet, panamahattu jos mikä on tilanteen mukaan pukeutumista. Minkä muun hatun voisi yhdistää vaaleasävyiseen kesäpukuun, jos haluaa olla polttamatta kasvojaan?

59 on koko, kunnon jättipää..

Kappas. Tuohan sopisi minulle...
Myydään valkoisia pellavaliinoja.