Kirjoittaja Aihe: Hatut  (Luettu 315491 kertaa)

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #240 : 16.03.12 - klo:10:39 »
^Juuri näin. Ja toisaalta, en koe halua erottautua massasta kovinkaan paljon.

Joku voi vedota argumenttiin, että "onhan sinulla massasta erottuva puku ja kengät päälläsi, tai entäpä taskuliina?" Niin varmasti onkin, mutta kaikilla muillakin ympärilläni on puku tai kengät, toisilla vaan on laadultaan parempana tai paremmin hoidettuna. Ja mitä taskuliinaan tulee, niitä ympärilläni olevilla on vähemmän, mutta kuitenkin on. itse kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon, jotka sitä kantavat. Sitäpaitsi, se ei edes herätä huomiota. . . Hattuja taasen ei ympäröivistä ihmisistä käytä kukaan, enkä aio olla ensimmäinen. . . sen verran maltillinen olen.

Mutta ymmärrän sinua Tommi. Ajat hyvää asiaa, ja teet maailmasta ympärilläsi paremman.

Lupaan: Laitan hatun päähäni, kun olen ikääntynyt kaksi kertaa vanhemmaksi.
« Viimeksi muokattu: 16.03.12 - klo:10:49 kirjoittanut Tauno »

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Hatut
« Vastaus #241 : 16.03.12 - klo:11:13 »
Hattu sopii Taunolle kyllä älyttömän hyvin.

Jos olisin sinä, käyttäisin syistä huolimatta. Itse näytän kuitenkin sen vähintään 4 vuotta vielä ikäänikin nuoremmalta, joten ei tarvitse edes miettiä.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #242 : 16.03.12 - klo:11:18 »
Ymmärrän Taunoa oikein hyvin. Ei hatun käyttäminen mielestäni "uskallusta" vaadi, mutta aika harvassa ne ympäristöt jossa tuo siltikään luontevalta näyttäisi.

Ei siinä, hyvinhän tuo istuu.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #243 : 16.03.12 - klo:11:35 »
Taunolla hieman samoja ajatuksia mitä itsellänikin, sillä on hattujen käyttäminen jäänyt hieman tuon "kostyymi"-pelon takia. Lisäksi hiukseni ovat vaikeat jo muutenkin saada fiksattua ja lierihattu lyttäisi entisestään hiuksia. Parin millin Bruce Willis -hiuslookilla nyt ei haittaisi ketään. Voi olla että pari hattuani myyn pois ja jätän ainoastaan panamahatun kesähatuksi (jonka käytössä on funktiosyitäkin). Flatcapeja käytän silloin tällöin, jonka alla hiukset pysyvät kohtuu kelvosti hallinnassa.

Ihan kyllä muuten hattusi kyllä istuu näppärästi lookkiin! Ehkä aavistuksen vanhentaa myös, jonka en tiedä olevan huonokaan asia riippuen tilanteesta.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #244 : 16.03.12 - klo:11:39 »
Mä ostin viime vuonna ekan kerran hattuja, ihan käytännön syistä aurinkoa ja pientä viimaa vastaan. Kumpikin oli mallia trilby, tumma ja vaalea. Jotain italialaisia rotiskoja, jotka ajoivat asiansa mainiosti. Eivät mitään tekokuitua muistini mukaan. Itse kun en enää lippiksiä päässä pidä, paitsi sporttiosastolla voi tulla eteen jos on oikein aurinkoinen ja kuuma päivä.

Tätä ketjua seuratessa on toki alkanut kuumottamaan vähän paremman hatun hankkiminen, koska meikäläisen päähän tuntuu hattu sopivan hyvin. Sille tasolle tämä ei toki mene kuin vaimolla, jolla on tuhat ja yksi hattua.

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #245 : 16.03.12 - klo:12:10 »
Note to self: Toi parrankuvatus näyttää kaamealta, leikkaa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #246 : 16.03.12 - klo:12:55 »
^ Kasvaako se vähän wolverine-henkisesti jopa?

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #247 : 16.03.12 - klo:12:58 »
Yep.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #248 : 16.03.12 - klo:13:06 »
Kun tuonne Oulun Rotuaarille tiputetaan tällanen 24-vuotias kaveri, tällasissa valmiiksi pikkuvanhoissa kamppeissa, ja sittenku vielä lyödään sille tuommonen hattu päähän, niin lähtee heti homma räpylästä: Näytetään joko salapoliisilarppajalta tai wannabeesutenööriltä.

Älä välitä, tuo 'ongelma' ratkeaa itsestään ajan myötä. Ratkeaa muuten pirun nopeasti kun sitä jälkeenpäin ajattelee. Kymmenen vuotta on yksi hujaus. Ennen kuin itse ennätät ymmärtää mitä oikein tapahtui olet kasvanut tuohon pukeutumistyyliin kiinni. Charmia ja elämänkokemusta sekä ajan patinaa tulee mukaan. Jos et vielä pidä tuosta hatusta niin laita se hyllylle odottamaan.

Musiikki: Frank Sinatra - It Was a Very Good Year
http://www.youtube.com/watch?v=emAe6IClGys
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #249 : 16.03.12 - klo:15:23 »
Ei kai hattu niin outo juttu ole, kuin foorumilla toistuvasti annetaan ymmärtää. Minusta tuntuu, että solmio kerää enemmän huomiota.
Suositellaan täysraittiutta.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #250 : 16.03.12 - klo:15:30 »
Täälläkin sitä mieltä että Taunolle sopii hattu. Myös tuo wolverine-tyylin parta on tyylikäs.

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #251 : 16.03.12 - klo:15:47 »
Lainaus käyttäjältä:  kaikki jees-miehet
Taunolle sopii hattu.

Jepjep. Laitan sen sitte seuraavaan Pittiin.

laupias

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #252 : 16.03.12 - klo:15:55 »

Täsä hattuhommassa on pieniä aukkoja:

Kun tuonne Oulun Rotuaarille tiputetaan tällanen 24-vuotias kaveri, tällasissa valmiiksi pikkuvanhoissa kamppeissa, ja sittenku vielä lyödään sille tuommonen hattu päähän, niin lähtee heti homma räpylästä: Näytetään joko salapoliisilarppajalta tai wannabeesutenööriltä.

Siksi en tuota hattua pitänyt kuin harrastemielessä vessassa. Ymmärrän kyllä, että tuo hattu on kasvonpiireilleni juuri oikea, ja olen malliltani sellainen, että hatut sopivat minulle. . .mutta vika ei olekaan siinä, vaan hatussa: pukineessa itsessään.

En vaan voi tuota hattua pitää julkisesti päässäni tässä nykymaailmassa, vaikka kuinka haluaisin. Se, että tuon päähäni laittaisin, vaati muutoksia ympäröivässä maailmassa, ei ajattelutavassani.

24-vuotiaana olet kyllä jo erottautunut ja paljon. Ei mitenkään pahalla, mutta luulin sinua pukeutumisen ja nähtyjen videoiden perusteella 35-40 vuotiaaksi. Itse about saman ikäinen korkeakouluopiskelija, enkä todellakaan pukeudu noin. Asiallista ja muodollisempaa pukeutumista minulle tässä iässä edustavat raakafarkut, desert bootsit ja muut ruskeat bootsit sekä housujen päällä istuvat oxford-kauluspaidat tyyliin Gitman ja Band of Outsiders. Pukua en käytä, mikäli ei ole äärimmäisen pakottava tilanne. Yleensä formaalein setti, minkä välillä käytän on siniset trouserit ja valkoinen kauluspaita housuissa. Jo nykyinen setti on ikäluokasta erottautumista. Esimerkiksi oxford-kauluspaitaa ei käytä juuri kukaan.

Talvisin käytän päähineenä klassisen navya reunuksellista pipoa, jos se on tarpeen. Lisäksi omistan harmaan flat capin, mutta sen käyttäminen on harvinaista. Hattu päässä näyttää helposti larppaajalta, varsinkin nuorempi tyyppi. Syntyy aika helposti sellainen vaikutelma, että haluaa olla vanhempi kuin on.
« Viimeksi muokattu: 16.03.12 - klo:15:57 kirjoittanut laupias »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #253 : 16.03.12 - klo:15:59 »
Kyllä hattu Taunolle sopii, pitäisi itsellekin hankkia tuollainen "hienompi" hattu. Capeja tulee käytettyä pääasiassa. Keskirivin lierihattu on muuten harmaa, ylimmän rivin musta. Musta merkkiä stetson, ostin Itävallasta. Se on lempihattuni, mutta värinsä puolesta ei sovi mihinkään. ( paitsi hautajaisiin ) Ruskeaa lierihattua en käytä koskaan, se on enemmänkin sellainen "seikkailijan" hattu, mauser on merkki. Mökkireissulla tai maalaismatkalla tai vastaavalla laitan sen joskus päähäni.  Kaikki hattuni ovat kylmemmän kelin hattuja, no mustaa stetsonia voisi käyttää vielä kevään viimassa. Kesäpäähineitä on pari, mutta niistä sitten kun on sesonki päällä.  Vaikka hatuista pidänkin kovasti, meinaa olla aika suuri kynnys laittaa sellainen päähän. Siksi ehkä tuollaiset vähän paksummat villaiset on päässä viihtyneet, koska ne ei ole jotenkin niin "hienon" näköisiä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

laupias

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #254 : 16.03.12 - klo:16:02 »
Täällä klassisen pukeutumisen (ja myös SF Men's Clothing) on tyypillistä, että varsin nuorella iällä halutaan näyttää mahdollisimman keski-ikäiseltä tai vanhalta. Hatut ovat kyllä siihen tarkoitukseen omiaan.