Kirjoittaja Aihe: Hatut  (Luettu 313063 kertaa)

erno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #210 : 14.02.12 - klo:08:29 »
Tuli ohimennen työnnettyä tällainen päähän. Pitäisikö poimia garderoobiin? Itseäni vähän yllätti, että se ei omasta mielestäni riidellyt kipparitakin kanssa. Mutta korjatkaa nyt taas tämäkin väärä käsitys:-)


(Pahoittelut kuvan laadusta. Ei näemmä ole vielä riittävästi tottumusta itseni kuvaamiseen.)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #211 : 14.02.12 - klo:08:31 »
^ Onko kuvaa mahdollista saada isompana?
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

erno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #212 : 14.02.12 - klo:08:38 »
^ Onko kuvaa mahdollista saada isompana?

On, mutta ei sen laatu parane silti:


Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #213 : 14.02.12 - klo:09:05 »
^ No niin! Nyt kuvasta saa ja paremman käsityksen.

Hattu olisi hyvä nähdä useammasta kuvakulmasta, mutta tuon kuvan perusteella se on liian korkea. Kruunussa, päälaen yläpuolella lienee siis paljon turhaa tilaa. Lieri on leveydeltään hyvä. Nahkainen koristenauha ei sovi alkuunkaan minun silmääni.

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta mielestäni kipparitakki ja lierihattu eivät sovi yhteen. Ensinnäkin ne ovat alunperin täysin eri maailmoista, toinen mereltä ja toinen maalta. Itsekin käytän sekä kipparitakkia että lierihattua, mutta en koskaan yhdessä. Käytännönläheisin syy tähän on sää: kun ulkolämpötila sallii paksun kipparitakin käytön, eivät korvani siedä lierihatun käyttöä.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Heppikissa64

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #214 : 14.02.12 - klo:09:21 »
Minä luulin, että Topi Sorsakoski kuoli viime kesänä ???? Noh...on niitä pöllömpiäkin nähty, hatunkäytöstä melkein aina aikamiehelle plussaa! Jos ei nyt ihan Pekkapuupäälinjalle lähdetä.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #215 : 14.02.12 - klo:10:01 »
^ No niin! Nyt kuvasta saa ja paremman käsityksen.

Hattu olisi hyvä nähdä useammasta kuvakulmasta, mutta tuon kuvan perusteella se on liian korkea. Kruunussa, päälaen yläpuolella lienee siis paljon turhaa tilaa. Lieri on leveydeltään hyvä. Nahkainen koristenauha ei sovi alkuunkaan minun silmääni.

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta mielestäni kipparitakki ja lierihattu eivät sovi yhteen. Ensinnäkin ne ovat alunperin täysin eri maailmoista, toinen mereltä ja toinen maalta. Itsekin käytän sekä kipparitakkia että lierihattua, mutta en koskaan yhdessä. Käytännönläheisin syy tähän on sää: kun ulkolämpötila sallii paksun kipparitakin käytön, eivät korvani siedä lierihatun käyttöä.

Kipparitakki on periaatteessa casuaalimpi kuin lierihattu, mutta toisaalta tässä ernon hatussa on rento meininki: nahkainen koristenauha ja voimakas muotoilu. Hatussa on tilaa päälaen yläpuolella, onko sitä liikaa, en osaa sanoa. Tilaa pitäisi ollakin, lierihattuhan ei lepää päälaella, vaan hatun reunoista pään ympärillä.

Minäkään en voi käyttää lierihattua pakkasella, ainakaan ilman korvaläppiä. Mistä sellaisia sangattomia muuten saisi?
« Viimeksi muokattu: 14.02.12 - klo:10:04 kirjoittanut choir »
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #216 : 14.02.12 - klo:12:43 »
Minäkään en voi käyttää lierihattua pakkasella, ainakaan ilman korvaläppiä. Mistä sellaisia sangattomia muuten saisi?

Urheiluliikkeissä myydään erillisiä korvalappuja.
Kantsii ostaa samalla useammat, tollaisina tumppuina kun on helppo hukata.

Ernon hattu on pikkaisen turhan korkea, sen sijaan sopivuus kipparitakin kanssa ei haittaa.
Osasyynä toki ajatus, että jos lierihatun haluaa tuoda 2010-luvulle niin 1950-luvun ajattelua voi muokata ja suhtautua lierihattuun päähineenä, ei kostyyminä jolle on tarkat pukeutumissäännöt.

Jos se näyttää hyvältä, niin se näyttää hyvältä ja se riittää.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #217 : 14.02.12 - klo:16:37 »
Ei ernon hattu minusta erityisen korkea ole, tästä kulmasta katsottuna ylöspäin suippeneva kruunu ja kruunuun suhteessa kapea lieri saavat trilbyn näyttämään korkeammalta kuin se onkaan. Kuvassa hatun kruunu kasvojen muodon kanssa muodostaa mukavan symmetrisen vinon ellipsin joka yhdessä sopivanlevyisen lierin kanssa saa kokonaisuuden näyttämään ainakin minun silmissäni harmooniselta.

Positiivisella tavalla persoonallisen näköinen setti enkä minä pidä kipparitakin käyttöä tässä kombossa niin hirveän suurena syntinä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 406
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #218 : 14.02.12 - klo:17:46 »
<- Peacoat + turkishattu: quintessence.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #219 : 20.02.12 - klo:01:57 »
Hiilenharmaan päällystakin (ja vastaavan puvun) kanssa varmaan kannattaisi lähteä jo hyvin tumman eli mustan homburgin hankintaan, mikäli mielii säilyttää linjan - vai mitä mieltä olette? Minkä valmistajan tuotteisiin kannattaisi mielestänne pelimerkit kiinnittää, jos haluaa hatun 3 viikon sisällä päähän? Bates Hatsin hattuja on ennestään pari, joten sinällään linjaa voisi jatkaa, mutta £185 + pk on toki siellä lätsällä hintaa. Laadun tulisi olla kyllä vastaava, kun tuohon on tottunut.

Lisäkysymyksenä sanokaapa, mihinkä väreihin yhdistäisitte laivastonsinisen trilbyn? Mielestäni tuo on aika hankala hatun väri, eikä se oikein istu muuhun kuin siniseen väriskaalaan ja siinäkin pitäisi varoa ehkä sitä, että hattu ei ole vaaleampi kuin muu vaatetus.

Joskus aikanaan kun earbagseja käytin, ei niissä ollut muuta ongelmaa kuin laatu. Ne kestivät ehkä puoli talvea ja sen jälkeen oli jotain rikki, eivätkä pysyneet korvilla. :(
« Viimeksi muokattu: 20.02.12 - klo:02:12 kirjoittanut SloBo »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #220 : 20.02.12 - klo:08:41 »
^ Musta kuulostaa hyvältä väriltä tuohon tarkoitukseen. Milloin ajattelit käyttää tuota hattua? Itse valitsisin homburgin sijasta fedoran, mikäli hattu tulee arkikäyttöön. Homburg on mielestäni melko juhlava, minkä takia en käyttäisi sitä ns. jokapaikanhattuna.

Tummansininen hattu ei varmasti ole helpoin mahdollinen yhdisteltävä. Uskoisin kuitenkin, että ruskean eri sävyt sopivat sen kanssa. Erityisesti lähtisin kokeilemaan aika vaaleita värejä, kuten beigeä, vaaleanruskeaa ja kermaa, jotka tulevat enemmän kuvioihin ilmojen lämmetessä.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #221 : 20.02.12 - klo:11:17 »
No nimenomaan edustuspytty on hakusessa, joten eiköhän tuo ole juuri se, mitä haen.

Joku oli teettänyt vissiin suomalaisella hatuntekijällä Homburginsa. Onko tämän hatun laadusta jotain tietoa saatavilla?

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #222 : 20.02.12 - klo:11:56 »
^ Itse asiassa se joku oli minä. Mustan homburgini teki (Muotiliike) Lea Jokinen Tampereelta. Hattu on ollut päässäni tositoimissa vasta muutaman kerran, mutta en voi kuin kehua. Upea hattu. Kyseiseen homburgiin liittyvää juttua aiemmin tässä ketjussa: http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=1750.msg64320#msg64320

Jätin Lealle varsin hyvän mallikuvan homburgista jatkokäyttöä varten. Sen perusteella hän pystyy varmasti tekemään samanlaisen hatun kuin tuo omani on, ellei asiakas tahdo muuttaa joitain yksityiskohtia.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

erno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #223 : 20.02.12 - klo:19:37 »
Musta takki, harmaa hattu? Kyllä, ei?

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 406
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #224 : 20.02.12 - klo:21:40 »
^ Belmondo-mies sanoo: kyllä.