Kirjoittaja Aihe: Hatut  (Luettu 314715 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #180 : 03.02.12 - klo:20:59 »
Jos asennemies näyttä keskisormea kaikille vastaantulijoille vaikutus on vielä limaisempi.

Haluaisin nähdä.

Kieltämättä kirjoitit ihan asiaa.
Suositellaan täysraittiutta.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #181 : 04.02.12 - klo:00:18 »
Olen yllättynyt siitä kuinka paljon nämä lätsät (duckbill, flat-cap, newsboy ym.) herättävät keskustelua täällä. Oletin niiden olevan ns. peruskauraa ei-muodollisessa pukeutumisessa. Toisaalta, eriävät mielipiteet ovat ihan ymmärrettäviä, sillä eroavathan esimerkiksi duckbill ja newsboy aika paljon toisistaan ulkonäöllisesti.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #182 : 04.02.12 - klo:14:41 »
Jos antaa muiden kyyläämisen sanella pukeutumistaan, niin voinee jättää pois taskuliinan, kunnon kengät, tuplakalvosimet, huivit, värikkäät vaatteet ja niinedespäin.
Ei tässä siitä kyse ole, ei mua muiden mielipiteet kiinnosta. En vain pidä huomion keskipisteenä olemisesta oli ne mielipiteet sitten positiivisia tai negatiivisia, vaikka ei huomio mulle mikään ongelma ole. Jos kaupassa olet lierihattu päässä olet ilman muuta muiden aivan erityisen huomion kohde. Sinua tuijotetaan. ... Lierihattua osoitellaan sormella, ainakin selän takana.
... Jos joku juttu on sekä harvinainen, että huomiota herättävä se vaan on mulle liikaa, mutta en missään nimessä paheksu tai ole sitä mieltä, että ei saa jos joku muu niitä käyttää. Päinvastoin.

Varmaan meillä varttuneemmilla miehillä on tässä suhteessa helpompaa; tosin en tiedä jäsen jaron ikää. Kun leukaparta harmaantuu ja - pitkän odottamisen jälkeen - myös hiukset korvien vierestä, lierihattu tuntuu ihan luonnolliselta. Täytettyäni 50v viime syksynä ostin jopa KNALLIN! 
- Kysymys on toki myös persoonasta. Me muusikot yms. esiintyvät daideilijat olemme tottuneet siihen, että vähän tuijotetaan. Jos on varma pukeutumisestaan, muiden katseet tuntuvat ihan mukavilta!
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #183 : 04.02.12 - klo:14:48 »
Sitten on tuo asennekupla. Jossain valokuvassa vihainen mur-poseeraus-ilme päällä tai keskisormea näytettäessä joku juttu "toimii", mutta kun se poseeraus röökinkiskonta ja naaman vääntely on ohi, ollaan samalla viivalla kaikkien pulliaisten kanssa. Silloin on vaan yksi kaduntallaaja joku pellekuvioinen jättiruutupuku päällä. Ei joku vastaantulija tiedä, että tuo oli GTH-asennepukeutuja.

Tähän vielä palatakseni, asia riippuu kovasti henkilöstä. Jos luonne on oikeanlainen, esim. patologinen nilkki, se näkyy usein päällepäin koko ajan ilman, että tarvitsee vetää mitään roolia. Silloin naama ja koko olemus on luonnostaan kuin näyttäisi keskisormea koko ajan.
Suositellaan täysraittiutta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #184 : 04.02.12 - klo:14:58 »
Kiitos.
Suositellaan täysraittiutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #185 : 06.02.12 - klo:22:50 »
Ei tuossa muuta vikaa kuin, että ihmiset saattavat kerran vilkaista sitä hattua, mutta ei kukaan jaksaa tuijottaa. Tunne siitä, että muut tuijottavat johtuu useimmiten siitä, että on joko huolissaan muiden mielipiteestä tai sitten ei ole "kotonaan" vaatteissaan.

Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Hatut
« Vastaus #186 : 06.02.12 - klo:22:55 »
Flatcap on musta vähän pappa. Kahdeksankiilainen lätsä "all the way."

Pappa ja pappa. Jäl-leen kerran: riippuu lätsästä - riippuu kokonaisuudesta.

Kuinka monta kertaa tätä pitää toistaa eri vaatekappaleiden kohdalla?
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Hatut
« Vastaus #187 : 06.02.12 - klo:22:56 »
^Veit jalat suustani.
Lierihatuissa on omaan silmään ihan liian voimakas kostyymiefekti.
Muutenkin, omaan suht rennohkoon pukeutumiseen en koe minkään muun hattumallin dyykkipipoa lukuunottamatta sopivan.


Sama täällä.

get your kicks on route six six six

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #188 : 06.02.12 - klo:23:10 »
Lierihatuissa on omaan silmään ihan liian voimakas kostyymiefekti.
Muutenkin, omaan suht rennohkoon pukeutumiseen en koe minkään muun hattumallin dyykkipipoa lukuunottamatta sopivan.
Sama täällä.

Minä taas viihdyn irtotakissa/ puvussa ja lierihattu passaa siihen.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #189 : 07.02.12 - klo:06:57 »
"Lierihattujakin" on monenlaisia. Leveälierinen fedora voi olla vähän haasteellinen yhdistettävä moderniin citypukeutumiseen mutta IMHO kapeampi trilby sopii tähän päivää kuin - heh! - hattu päähän. Leveämpilierisissä kieltämättä vaanii kostyymiefekti hyvin lähellä, ensimmäinen spontaani mielleyhtymä taitaa assosioida tuon päähineen cowboy-hattuun tjms.

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #190 : 07.02.12 - klo:12:16 »
Mistä roolista tuo kuva on? Siinä on hyvä hattu-puku yhdistelmä. Nuo lasit tuo sellaisen 60-luvun hengen, vai mennäänkö jopa 50-luvun puolelle. Tuollasia kehyksiä kuin Tompalla kuvassa olen sovitellut, mutta ei vaan oikein ole löytynyt sellaisia jotka sopisi omaan päähän. Se on  sama varsinkin hattujen kanssa, moni näyttää hyvältä hyllyssä tai jonkun muun päässä, mutta sitten kun itse sovittaa niin joutuu toteamaan ettei sovi tyylillisesti. Olen monena kesänä haaveillut panama-hatusta, ja aina sellaista sovitteuani todennut että sopisi, jos asuisin rivieralla ja olisin vanhempi, härskimpi ja rikkaampi.


I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #191 : 07.02.12 - klo:12:38 »
Ranskalainen lierihattu:
Sveitsiläinen:
Aito Borsalino:
"Cowboy", Suomesta:

Palautetta, please!

Tompan ehykset Ray-Banin Club Master, meikäläisen versio niistä.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #192 : 07.02.12 - klo:12:42 »
^ Borsalino miellyttää omaa silmääni eniten.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #193 : 07.02.12 - klo:12:43 »
^ Borsalino miellyttää omaa silmääni eniten.

Minun silmääni ranskalainen.

Timati

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #194 : 07.02.12 - klo:12:50 »
Choir! Loistavaa! Olen ollut, ja olen vielläkin, erittäin skeptinen mitä tulee hattujen pitämiseen. . .mutta sen voin ainakin sanoa, että sinulle hatut sopivat niin hyvin kuin vaan miehelle voivat sopia!