Kirjoittaja Aihe: Hatut  (Luettu 313189 kertaa)

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #450 : 20.06.12 - klo:21:04 »
Panama-hatut.

Minkä kanssa pukisitte panama-hatun päähän niin että kokonaisuus on kiinni tässä päivässä ja pahimmilta Kolumbialainen huumeloordi -assosiaatioilta vältytään?

AT

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #451 : 21.06.12 - klo:00:07 »
Panama-hatut.

Minkä kanssa pukisitte panama-hatun päähän niin että kokonaisuus on kiinni tässä päivässä ja pahimmilta Kolumbialainen huumeloordi -assosiaatioilta vältytään?

Olen käyttänyt useimmiten maitokahvin väristä takkia jossa liki valkoisia raitoja sekä tummahkonharmaita housuja oman panamani kanssa. Mene ja tiedä onko kokonaisuus kuinka ajan hermolla mutta kukaan ei ole toistaiseksi tullut tiedustelemaan olisiko minulla mitään kyseenalaisia tuotteita myytäväksi.
Anteeksi, voitteko kertoa mistä pääsee vuoteen 1936?

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Hatut
« Vastaus #452 : 21.06.12 - klo:00:12 »
Panamahan käy kaiken kevyen kanssa, kuten olkihattukin.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #453 : 21.06.12 - klo:13:22 »
Minkä kanssa pukisitte panama-hatun päähän niin että kokonaisuus on kiinni tässä päivässä ja pahimmilta Kolumbialainen huumeloordi -assosiaatioilta vältytään?

Lyhythihainen kauluspaita, rennot housut, aurinkolasit ja sandaalit. Paidanhelma luonnollisesti housunkauksen päällä, housuina vaaleasävyiset chinot tai cargot ja kenkinä sandaalit, loaferit tai muut vastaavat ilman sukkia.

Yllekirjoittanut nähdään tulevanakin kesänä julkisilla paikoilla herättämässä pahennusta panama-hattu päässä ja paitana on P.I. Magnumin hengessä s*tanan räikeä ja törkeän kasari aloha-paita.

Viiksiä en ennätä enää tälle sesongille kasvattaa. Sääli.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Tauno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #454 : 21.06.12 - klo:15:04 »
Panamahan käy kaiken kevyen kanssa, kuten olkihattukin.


Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #455 : 21.06.12 - klo:15:29 »
^Plus-üksi

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Hatut
« Vastaus #456 : 22.06.12 - klo:00:21 »
^^Kiitos, jaettu.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

erno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #457 : 22.06.12 - klo:09:48 »
Panama-hatut.

Minkä kanssa pukisitte panama-hatun päähän niin että kokonaisuus on kiinni tässä päivässä ja pahimmilta Kolumbialainen huumeloordi -assosiaatioilta vältytään?

Hatut tuntuvat tuottavan poikkeuksellisen paljon yhteensovittamisongelmia itselleni. Toisaalta pitäisi saada yhdistelmä toimimaan edes joten kuten klassisen pukeutumisen mukaan. Hatut ovat kuitenkin sen verran harvinaisia edelleen, että kostyymiefekti uhkaa silloin koko ajan. Kostyymiefekti tuntuu uhkaavan panamahatun kanssa erityisesti, jos ei satu olemaan plantaasinomistajan tai Sean Conneryn habitusta.

Olen itse luopunut klassisen yhdistelmän tavoitteesta panamahatun kanssa. En väkisin laita pellavapukua päälle panamahatun kanssa, kun on panamahattusää (Joita Suomessa tuskin tosin lienee oikeastaan lainkaan; jossain esitettiinkin "30 leveysasteen sääntö": panamahattua pitäisi käyttää vain alle 30 leveysasteella, olosuhteissa, joissa se on syntynyt.)

Niinpä olen päätynyt siihen, että panen panamahatun päähän, kun olosuhteet sallivat, tai "vaativat", muusta vaatetuksesta riippumatta. Itse pidinkin viimeksi panamahattua torireissulla pikeepaidan, chinojen ja purkkareiden kanssa. Samalla torilla näkyi ainakin kaksi muuta vastaava yhdistelmää, mitä ilmeisimmin viereisistä risteilyaluksesta karanneita eläkeläisiä. Liekö se hyvä vai huono merkki, en halua ajatella.



(Piti rajata kuva näin, kun pikee oli jotenkin ihmeellisesti ryppyyntynyt muhkeiden rintalihasteni ympärille. Se voisi johtaa väärinkäsityksiin ja saattaisi erehdyksessä tulla samantapaisia kommenteja kuin Mairalle taannoin neulepuserokuvasta.)
« Viimeksi muokattu: 22.06.12 - klo:10:16 kirjoittanut erno »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #458 : 22.06.12 - klo:11:51 »
^ kyllä se noin menee ihan hyvin. Panamaa voi mun mielestä käyttää kun on lämmin päivä ja aurinko paistaa, ei tarvitse olla hellesää.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #459 : 22.06.12 - klo:13:27 »
Connery näyttää mallia:



Mauton veska pilaa muuten tyylikkään kokonaisuuden.

BTW, ulkona on juuri nyt mitä mainioin panama-keli.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #460 : 01.08.12 - klo:14:00 »
Akubran kupu suippenee ehkä aavistuksen verran liikaa. Mututuntumalta sanon että jos kyljet olisivat pari astetta suoremmat voisi lierikin näyttää tuollaisena täydelliseltä.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #461 : 01.08.12 - klo:14:35 »
Hyvältä näyttää minusta. Ei ole vielä cowboy-leveys.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #462 : 03.08.12 - klo:08:32 »
^Ei nyt ihan ehkä niin edullinen, mutta taatusti hyvä on edellisillä sivuilla mainittu Memmu Lankila. Teetin siellä juurikin tuollaisen newsboy-lätsän kesän alussa ja tyytyväinen olen! Pitääpä ottaa siitä kuvia, jahka lakin äärelle taas pääsen. Valmiit kaavat löytyvät Memmulta nyt siis ainakin kokoon 58, jolloin tekeminen luulisi olevan himpun edullisempaa.

erno

  • Vieras
Vs: Hatut
« Vastaus #463 : 03.08.12 - klo:13:44 »
Laitellaas hieman surkean kuvanlaadun omaavia kuvia hattuvihaajien (ja miksei muidenkin) järkytykseksi.

Voi olla, että mut lasketaan tähän kategoriaan.. mutta ei noi mun mielestä oikein kyllä toimi. :/

Yleisesti: Nuori (usein vielä hintelä ja kalpea) kaveri näyttää omaan silmään auttamattoman eksyksissä olevalta fedora päässä. Harmaa on hyvä väri, mutta kalpeaa ihoa vasten ei välttämättä se paras vaihtoehto. Mulla on oma iho vähän kellertävä/kalpea, jos ei saa aurinkoa ja tämän takia pyrin yleensä itse välttämään harmaata suoraan ihoa vasten (housut, takit, puvut, neuleet ym. menevät toki).

Hatut on mun mielestä nuoren miehen pukeutumisessa kaikista haastavin osa ja lähes kaikissa tapauksissa paremmalta näyttää, kun suosiolla jättää fedorat, stetsonit, taikurinhatut ja muut odottamaan sitä, että ikä tuo vähän lisää karismaa, jolloin ehkä vaikutelma ei enää olisi yhtä koominen.


Sopiva asennetta käyttöön, niin kyllä lierihattu sopii nuoremmankin miehen päähän:



« Viimeksi muokattu: 03.08.12 - klo:13:50 kirjoittanut erno »

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Hatut
« Vastaus #464 : 03.08.12 - klo:13:48 »
Loistava esimerkkikuva sarjassa "Ei näin".