Panama-hatut.
Minkä kanssa pukisitte panama-hatun päähän niin että kokonaisuus on kiinni tässä päivässä ja pahimmilta Kolumbialainen huumeloordi -assosiaatioilta vältytään?
Hatut tuntuvat tuottavan poikkeuksellisen paljon yhteensovittamisongelmia itselleni. Toisaalta pitäisi saada yhdistelmä toimimaan edes joten kuten klassisen pukeutumisen mukaan. Hatut ovat kuitenkin sen verran harvinaisia edelleen, että kostyymiefekti uhkaa silloin koko ajan. Kostyymiefekti tuntuu uhkaavan panamahatun kanssa erityisesti, jos ei satu olemaan plantaasinomistajan tai Sean Conneryn habitusta.
Olen itse luopunut klassisen yhdistelmän tavoitteesta panamahatun kanssa. En väkisin laita pellavapukua päälle panamahatun kanssa, kun on panamahattusää (Joita Suomessa tuskin tosin lienee oikeastaan lainkaan; jossain esitettiinkin "30 leveysasteen sääntö": panamahattua pitäisi käyttää vain alle 30 leveysasteella, olosuhteissa, joissa se on syntynyt.)
Niinpä olen päätynyt siihen, että panen panamahatun päähän, kun olosuhteet sallivat, tai "vaativat", muusta vaatetuksesta riippumatta. Itse pidinkin viimeksi panamahattua torireissulla pikeepaidan, chinojen ja purkkareiden kanssa. Samalla torilla näkyi ainakin kaksi muuta vastaava yhdistelmää, mitä ilmeisimmin viereisistä risteilyaluksesta karanneita eläkeläisiä. Liekö se hyvä vai huono merkki, en halua ajatella.

(Piti rajata kuva näin, kun pikee oli jotenkin ihmeellisesti ryppyyntynyt muhkeiden rintalihasteni ympärille. Se voisi johtaa väärinkäsityksiin ja saattaisi erehdyksessä tulla samantapaisia kommenteja kuin Mairalle taannoin neulepuserokuvasta.)