Keikari > Asut ja pukineet

Hatut

(1/132) > >>

Tommi:
Toisessa osioissa alkoi käymään keskustelu hatuista sen verran kiivaana, että päätin perustaa niitä koskevan topicin tänne "oikealle" alueelle.

Avaan keskustelun muutamalla kuvalla. Teetin tämän alla näkyvän tummanruskean fedoran tamperelaisella hatuntekijällä Lea Jokisella. Kyseessä on siis "bespoke-hattu", joka on melko leveälierinen sekä korkeakruunuinen, ja materiaalina on käytetty hiushuopaa.



Lisää kuvia spoilerin takana:
[spoiler]

[/spoiler]

Olen tässä harkinnut uusien hattujen teettämistä samalla hatuntekijällä. Mustan "hautajaishatun" ainakin tarvitsisin ja lisäksi harkitsen toisen tummanruskean fedoran teettämistä hieman kapeammalla lierillä. Toisen tummanruskean hatun tullessa taloon myisin tämän eteenpäin.

Hatut kiehtovat minua suuresti, mutta harmi kyllä niiden käyttäminen on vähän hankalaa. Trenssi ja hattu toimivat yhdessä, mutta jotenkin olen nyt alkanut hieman arastelemaan trenssin käyttöä. Vastaavasti talvella, kun käytän pitkiä villakangastakkeja, korvat eivät kestä minkään muun päähineen kuin pipon käyttöä.

konda:
Käytän itse Atlantiksen hattuja. Ovat hyvin perushattuja, mutta malleja on todella useita erilaisia ja laatu Atlantiksessa on kyllä hyvää.

barcelona:
Mitä mieltä olet Tommi hatun laadusta, verrattuna kaupan hyllyillä oleviin? Missä hintahaarukassa hiushuopahatut liikkuvat? Itse vankkumattomana hattujen kannattajana voisin piipahtaa kyseisellä hatun tekijällä.

Tommi:
^ Minulla ei ole kovin paljon kokemusta valmishatuista, joten kunnon vertailua on vaikea tehdä. Sellainen asia tuli kuitenkin ensimmäisenä mieleen, että tämä hattuni on varmasti jykevin päähine, johon olen koskaan törmännyt. Lea Jokisen hattujen hinnat ovat laatuun ja käsityön määrään nähden todella edullisia.

Liinuri:
Saako olla niin banaali, että kysyy hinnasta ihan euroissa? Hatun teettäminen alkoi ajatuksena kutkutella heti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta