Kirjoittaja Aihe: Mistä laatupukuja edullisesti  (Luettu 23041 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3746
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #15 : 05.10.11 - klo:19:37 »
Toinen lähestymistapa jota itse käytän on etsiä hyviä aihioita joista vaatturi tuunaa istuvia pukuja. Itse pelaan mitoilla rinnanympärys-hartioiden leveys-takin pituus-housujen vyötärö. Hihoissa ja lahkeissa mitta on "riittävästi". Oikeastaan tärkein mitta on mielestäni hartioitten leveys koska sen säätäminen on puvulle sama kuin avosydänleikkaus ihmiselle; Suuri ja kallis operaatio. Takin kaventaminen sivu- ja takasaumoista ei ole kummoinen juttu, kuten ei lahkeiden ja hihojen lyhentäminenkään.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Andi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #16 : 06.10.11 - klo:10:41 »
Toinen lähestymistapa jota itse käytän on etsiä hyviä aihioita joista vaatturi tuunaa istuvia pukuja. Itse pelaan mitoilla rinnanympärys-hartioiden leveys-takin pituus-housujen vyötärö. Hihoissa ja lahkeissa mitta on "riittävästi". Oikeastaan tärkein mitta on mielestäni hartioitten leveys koska sen säätäminen on puvulle sama kuin avosydänleikkaus ihmiselle; Suuri ja kallis operaatio. Takin kaventaminen sivu- ja takasaumoista ei ole kummoinen juttu, kuten ei lahkeiden ja hihojen lyhentäminenkään.

Mitkä ovat realistisia paikkoja näiden aihioiden hankkimiseen? Itse tiedän vain UFF ja pelastusarmeijan myymälät ja näistä löytyy hienoa harvoin. Alennusmyynnit uutena on toinen toimiva lähde, mutta sekin harvoin tärppää.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #17 : 06.10.11 - klo:11:40 »
Ebay UK, USA ja Saksa.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3746
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #18 : 06.10.11 - klo:18:27 »
Komppaan edellistä, eBay on ystävä. Britti-bay voisi olla helpoin aloituskohde toisaalta matalan kielimuurin, toisaalta tullittomuuden vuoksi. Sieltä voi helposti löytää jopa muutamalla kympillä kelpo arkipuvun harjoituskappaleeksi jolla vai testata omia mittojaan ja rakentaa suhteen vaatturiin. Seuraavaan tilaukseen voi sitten turvallisemmin mielin panostaa vähän enemmän rahallisestikin. Näillä markkinoilla pari-kolme sataa Euroa on jo iso raha jolla saa vaikka mitä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

simoz

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #19 : 01.03.12 - klo:09:56 »
Olen Keikarin blogia ja foorumia vaivihkaa seuraillut viime aikoina ja olen saanut sellaisen käsityksen, että Tigerin ja Bossin puvuissa hinnan ja laadun suhde ei ole paras mahdollinen.

Täällä varmaan olisi tietoa, mistä kannattaisi lähteä etsimään pukua paremmalla hinnan ja laadun suhteella? Millaista hintaa Bulevardin kivijalkamyymälät pyytävät valmispuvuista, eli jos hintaluokka on 500 +/- 50 e, kannattaako niistä lähteä edes kyselemään?

Suitsupplyn sivuja olen tutkinut, mutta sopivaa mallia ei ole tullut vastaan. Lisäksi hieman vieroksun netistä tilaamista ja maksan mielelläni hieman henkilökohtaisen palvelun lisää.

Tavoitteena on löytää vaalean harmaa puku häihin ensi kesäksi. Puvun tulisi kuitenkin olla soveltuva myös työkäyttöön häiden jälkeen. Omistan Bossin mustan puvun, jonka kapeahko malli kyllä miellyttää. Erästä Tigerin pukua olen äskettäin kokeillut, mutta sen lahkeiden kapeus ja lyhyys alkoi lähennellä naurettavaa.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #20 : 01.03.12 - klo:10:03 »
^ Feren oma merkki (Lubiam) saattaa juuri ja juuri mahtua tuohon kankaasta riippuen.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Zildjiar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #21 : 01.03.12 - klo:17:30 »
Olen Keikarin blogia ja foorumia vaivihkaa seuraillut viime aikoina ja olen saanut sellaisen käsityksen, että Tigerin ja Bossin puvuissa hinnan ja laadun suhde ei ole paras mahdollinen.

Täällä varmaan olisi tietoa, mistä kannattaisi lähteä etsimään pukua paremmalla hinnan ja laadun suhteella? Millaista hintaa Bulevardin kivijalkamyymälät pyytävät valmispuvuista, eli jos hintaluokka on 500 +/- 50 e, kannattaako niistä lähteä edes kyselemään?

Suitsupplyn sivuja olen tutkinut, mutta sopivaa mallia ei ole tullut vastaan. Lisäksi hieman vieroksun netistä tilaamista ja maksan mielelläni hieman henkilökohtaisen palvelun lisää.

Tavoitteena on löytää vaalean harmaa puku häihin ensi kesäksi. Puvun tulisi kuitenkin olla soveltuva myös työkäyttöön häiden jälkeen. Omistan Bossin mustan puvun, jonka kapeahko malli kyllä miellyttää. Erästä Tigerin pukua olen äskettäin kokeillut, mutta sen lahkeiden kapeus ja lyhyys alkoi lähennellä naurettavaa.
Solo Xtr:sta Feren vieressä kannattaa ainakin käydä tarkastamassa.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #22 : 01.03.12 - klo:17:58 »
Myydäänkö Tigerin puvut housut viimeisteltyinä?
There ain't no rest for the wicked...

simoz

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #23 : 01.03.12 - klo:19:23 »
Myydäänkö Tigerin puvut housut viimeisteltyinä?

Kyllä. Niissä olisi myyjän mukaan ollut 3 cm pidennysvaraa, mutta varoitteli, että noin kapealla lahkeella se pidennys menee vain rutulle siihen nilkan kohdalle.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #24 : 02.03.12 - klo:10:26 »
Niinpä tietysti...
There ain't no rest for the wicked...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #25 : 02.03.12 - klo:10:51 »
Myydäänkö Tigerin puvut housut viimeisteltyinä?

Kyllä. Niissä olisi myyjän mukaan ollut 3 cm pidennysvaraa, mutta varoitteli, että noin kapealla lahkeella se pidennys menee vain rutulle siihen nilkan kohdalle.

Mihin asti se ns. naurettavan lyhyt lahje sitten asettui? Kuinka kauas kengän yläpuolelle jäi edessä?
Kaikki villa tottelee rautaa.

simoz

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #26 : 02.03.12 - klo:11:59 »
Myydäänkö Tigerin puvut housut viimeisteltyinä?

Kyllä. Niissä olisi myyjän mukaan ollut 3 cm pidennysvaraa, mutta varoitteli, että noin kapealla lahkeella se pidennys menee vain rutulle siihen nilkan kohdalle.

Mihin asti se ns. naurettavan lyhyt lahje sitten asettui? Kuinka kauas kengän yläpuolelle jäi edessä?

Lievennetään ilmausta sen verran, että lahkeen lyhyys näytti omasta mielestäni koomiselta. En osaa tarkkoja mittoja antaa, mutta ehkä sentin-pari kengän yläreunan yläpuolelle. Lahjekokonaisuutta eivät parantaneet loskassa kostuneet/nuhjuuntuneet ruskeat Eccon bicycle toet. Ehkä lahje tuntui siksi liian lyhyeltä, että niitä kenkiä olisi halunnut enemmän piiloon.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #27 : 02.03.12 - klo:12:37 »
Lievennetään ilmausta sen verran, että lahkeen lyhyys näytti omasta mielestäni koomiselta. En osaa tarkkoja mittoja antaa, mutta ehkä sentin-pari kengän yläreunan yläpuolelle.

Eli ehkä se sentin-parin jatko - jolla lahje juuri hipaisisi kenkää - olisi tarpeen?
Kaikki villa tottelee rautaa.

simoz

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #28 : 02.03.12 - klo:15:20 »
Lievennetään ilmausta sen verran, että lahkeen lyhyys näytti omasta mielestäni koomiselta. En osaa tarkkoja mittoja antaa, mutta ehkä sentin-pari kengän yläreunan yläpuolelle.

Eli ehkä se sentin-parin jatko - jolla lahje juuri hipaisisi kenkää - olisi tarpeen?

Niin, sen ne ainakin vaatisivat. Itse haluaisin, että lahkeet ovat niin leveät, että ne voidaan mitoittaa yltämään hieman alemmaksi kuin kengän yläreunaan. Etenkin jos pukua pitää käyttää juhlatilaisuudessa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mistä laatupukuja edullisesti
« Vastaus #29 : 02.03.12 - klo:17:37 »
Niin, sen ne ainakin vaatisivat. Itse haluaisin, että lahkeet ovat niin leveät, että ne voidaan mitoittaa yltämään hieman alemmaksi kuin kengän yläreunaan. Etenkin jos pukua pitää käyttää juhlatilaisuudessa.

Sinällään näkisin juhlatilaisuudet juuri sellaisiksi, joissa en tinkisi tuosta mitasta. Muutoin voi, esim. kelin niin vaatiessa, käyttää sentin pidempääkin (tulee se vaatturinlaskos). Tietenkin takaosa voi yltää sen n. sentin etuosaa alemmas.
Kaikki villa tottelee rautaa.