Kirjoittaja Aihe: Elle Style Awards  (Luettu 26312 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #15 : 13.09.11 - klo:13:19 »
No, totta.
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #16 : 13.09.11 - klo:14:20 »
Tommi, monia räätäleitä olen haastatellut ja tavannut. Valitettavasti henkilökohtainen tyyli ei oikein kohtaa työkutsumuksen kanssa kenenkään kohdalla. Tämä on todella outo ilmiö, jolle en ole keksinyt selitystä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #17 : 13.09.11 - klo:14:40 »
Tommi, monia räätäleitä olen haastatellut ja tavannut. Valitettavasti henkilökohtainen tyyli ei oikein kohtaa työkutsumuksen kanssa kenenkään kohdalla. Tämä on todella outo ilmiö, jolle en ole keksinyt selitystä.

Itse en näe siinä mitään outoa. Pikemminkin työajalla mielessä olevista asioista tekee mieli irtautua kokonaan vapaa-ajalla. Monella alalla, jota harrastaja pitäisi unelmahommana, on sama vaiva. Kun mielenkiinnon kohde muuttuu työksi, tapaa suurempi into latistua.

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #18 : 13.09.11 - klo:15:06 »
Itse en näe siinä mitään outoa. Pikemminkin työajalla mielessä olevista asioista tekee mieli irtautua kokonaan vapaa-ajalla. Monella alalla, jota harrastaja pitäisi unelmahommana, on sama vaiva. Kun mielenkiinnon kohde muuttuu työksi, tapaa suurempi into latistua.

Joo, mutta itse en ainakaan kaipaa räätäleiltä mitään tolkuttomuuksiin menevää hifistelyä omien vaatteidensa suhteen. Sen sijaan voisi olettaa, että ko. klassisen pukeutumisen ammattilaiset pystyisivät kasaamaan päälleen maltillisen tyylikkään ja istuvan asukokonaisuuden, jossa mikään osa ei tökkää silmään.

Tuo kun ei oikeasti ole vaikeaa, ja sen luulisi olevan myös järkevää bisneksen kannalta.  
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #19 : 13.09.11 - klo:15:22 »
Itse en näe siinä mitään outoa. Pikemminkin työajalla mielessä olevista asioista tekee mieli irtautua kokonaan vapaa-ajalla. Monella alalla, jota harrastaja pitäisi unelmahommana, on sama vaiva. Kun mielenkiinnon kohde muuttuu työksi, tapaa suurempi into latistua.

Joo, mutta itse en ainakaan kaipaa räätäleiltä mitään tolkuttomuuksiin menevää hifistelyä omien vaatteidensa suhteen. Sen sijaan voisi olettaa, että ko. klassisen pukeutumisen ammattilaiset pystyisivät kasaamaan päälleen maltillisen tyylikkään ja istuvan asukokonaisuuden, jossa mikään osa ei tökkää silmään.

Tuo kun ei oikeasti ole vaikeaa, ja sen luulisi olevan myös järkevää bisneksen kannalta.  

Saako kansallisoopperan orkesterin viulisti vetäistä harjoituksista lähtiessään nahkarotsin niskaan ja ajaa kotiin heviä luukuttaen? Voiko Michelin-ravintolan kokki nauttia pikaruuasta vapaa-aikanaan? Pitääkö soitinrakentajan soittaa tai edes kuunnella musiikkia?

Onneksi oma työni on sellaista mitä kukaan ei tee harrastuksena. En haluaisi myrkyttää yhtään hienoa harrastustani muuttamalla sitä työksi.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #20 : 13.09.11 - klo:15:33 »
Saako kansallisoopperan orkesterin viulisti vetäistä harjoituksista lähtiessään nahkarotsin niskaan ja ajaa kotiin heviä luukuttaen?
Saa

Voiko Michelin-ravintolan kokki nauttia pikaruuasta vapaa-aikanaan?
Voi

Pitääkö soitinrakentajan soittaa tai edes kuunnella musiikkia?
Pitää


get your kicks on route six six six

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #21 : 13.09.11 - klo:15:44 »
Saako kansallisoopperan orkesterin viulisti vetäistä harjoituksista lähtiessään nahkarotsin niskaan ja ajaa kotiin heviä luukuttaen? Voiko Michelin-ravintolan kokki nauttia pikaruuasta vapaa-aikanaan? Pitääkö soitinrakentajan soittaa tai edes kuunnella musiikkia?

Kummallisia rinnastuksia. En puhunut (mies)räätäleiden pukeutumisesta vapaa-ajalla, vaan työaikana. Karmeaan laatikkopukuun (tai aivan liian pitkiin housuihin, tai vaaleanharmaisiin muoviloafereihin, tai rystysiin asti ulottuvaan paitaan) sonnustautunutta räätäliä voisi verrata pianonsoiton opettajaan, joka asiakkaiden tullessa ovesta sisään pimputtelee Mozartia aivan päin helvettiä.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #22 : 13.09.11 - klo:15:48 »
Kummallisia rinnastuksia. En puhunut (mies)räätäleiden pukeutumisesta vapaa-ajalla, vaan työaikana. Karmeaan laatikkopukuun (tai aivan liian pitkiin housuihin, tai vaaleanharmaisiin muoviloafereihin, tai rystysiin asti ulottuvaan paitaan) sonnustautunutta räätäliä voisi verrata pianonsoiton opettajaan, joka asiakkaiden tullessa ovesta sisään pimputtelee Mozartia aivan päin helvettiä.

Asia selvä. En tiedä miten Alizad pukeutuu työasioissaan vaatturina mutta ymmärrän ettei julkkisroolissaan ole kovin muodollisesti ja klassisesti pukeutunut koska se vaan sopii huonosti noihin itsepuolustusohjelmiin ja muihin. Liikaa vaadittu, että hänen pitäisi aina julkisuudessa edustaa sitä "siviiliammattiaan".

barcelona

  • Vieras
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #23 : 13.09.11 - klo:15:51 »


Pitääkö soitinrakentajan soittaa tai edes kuunnella musiikkia?
Pitää


Käsittääkseni ei. On paljon huippuinstrumenttien rakentajia jotka eivät itse soita musiikkia. On erikseen ammattikunta joka arvioi äänen laadun. Soitinrakentaminen kun tuppaa olemaan enemmän räätälintyöhön verrattavaa käsityötaitoa, eikä niinkään musiikillista lahjakkuutta tai valveutuneisuutta.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #24 : 13.09.11 - klo:16:00 »
Ketjussa mainituista herroista Toivola ja Uotinen ovat pistäneet mediassa silmään ihan positiivisesti. Toivola on osoittanut toistuvasti hanskaavansa klassisemman pukeutumisen tarpeen vaatiessa oikein hyvin (voisi sanoa jopa coolisti) ja Uotinen on onnistunut vuosien mittaan ottamaan kokomustan taiteilijavormun haltuunsa ja muokkaamaan siitä jotain täysin omaa. HS:n kuukausiliitteessä oli aikoinaan katsaus Uotisen vaatekaappiin ja sisältö oli räväkkyydestään ja omistajansa näköisyydestä huolimatta laatutavaraa - kengät wanhan hyvän ajan Ballyja ja puvut mustasta paloautonpunaiseen rakenteeltaan hyvännäköisiä. Kummankin näistä tyylistä jotenkin näkyy luontevuus omien asukokonaisuuksien kantamisessa, mikä merkkaa aina paljon.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #25 : 13.09.11 - klo:16:48 »
Pitääkö soitinrakentajan soittaa tai edes kuunnella musiikkia?
Pitää


Olet väärässä. Esimerkiksi muuan Leo Fender ei osannut soittaa pätkääkään, mutta silti hän kehitteli ensimmäisen lankkusähkökitaran.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #26 : 13.09.11 - klo:16:58 »
Sen lisäksi että olin väärässä olin myös ehdottoman vakavissani.
get your kicks on route six six six

barcelona

  • Vieras
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #27 : 13.09.11 - klo:16:59 »
Sen lisäksi että olin väärässä olin myös ehdottoman vakavissani.

:D kuten jo aijemmin todettu sarkasmi hankala laji... heh.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #28 : 13.09.11 - klo:17:02 »
^Totta.
get your kicks on route six six six

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Vuoden tyylikkäin mies -äänestys
« Vastaus #29 : 13.09.11 - klo:20:04 »
Liikaa vaadittu, että hänen pitäisi aina julkisuudessa edustaa sitä "siviiliammattiaan".

Höpö höpö. Jorma Piisinenkin on liki aina remppavaatteissa.